Popüler kültürde hegemonik anlamların üretilmesinde gençlik altkültürlerinin önemi

Kültürel Çalışmaların bakış açısıyla ele alınan bu makale, Hegemonik “çokkültürlü” kültürel yapının yeniden üretilmesi sürecinde, farklı bir renk oluşturan alt kültürlerin birer muhalif kültür iken medya aracılığı ile popüler kültür haline dönüştürülmeleri ve orta sınıfın kültürel kimliğini kurmada oynadıkları rolün irdelenmesi amacıyla yazılmıştır. Bu amaçla önce Hegemonik “çok kültürlü” yapının oluşmasında etken olan, orta sınıfın belirleyici rolü ile medyanın küreselleşen ilişkiler içindeki yeni yapılanmasının etkisi ele alındı. Daha sonra hegemonik “çok kültürlü” yapının medya tarafından nasıl kurulduğu ve alt kültürlerin hegemonyayı yeniden üretmeleri durumu irdelendi. Çalışmanın temel argümanında ise, Hegemonik kültürel yapıların yeniden üretilmelerinin, küreselleşme ile ortaya çıkan orta sınıfın kültürel kimliğinin yeniden kurulması süreci ile belirlendiği durumu tartışılmaktadır. Bu süreçte, gençlik alt kültürlerinin “çok kültürlü” kimliğe farklılık taşıyan bir kültür olarak katıldıkları ancak bu farklılıklarının medya tarafından ortadan kaldırılarak birer popüler kültür haline dönüştürüldükleri ve Hegemonik kültürel yapının kimliğindeki gençlik imgesini yeniden oluşturduklarıdır.

The importance of youth subcultures in reproduction of hegemonic meaning

This essay is written from the point of view of Cultural Studies in order to examine the transformation of subcultures into popular culture status by means of media in the process of reproduction of hegemonic “multicultural” structure and to verify the role middle classes played in the formation of their cultural identity. Subcultures forming diff erent colors were previously opponent cultures. For this object determinant role of the middle class and the effect of restructuring of media in the globalized relations that have an impact on the formation of hegemonic “multicultural” structure. Then the way of establishment of hegemonic “multicultural” structure by media and the case of reproduction of hegemony by subcultures were verified. In the basic argument of the study the case in which the reproduction of hegemonic cultural structures was determined by the process of reestablishment of the cultural identity of the middle class emerged as result of globalization. The process in which youth subcultures participated to “multicultural” identity as a diff erent culture was studied. But these diff erences are eliminated by media and transformed into a popular culture status. So the youth image in the identity of hegemonic cultural structure was reestablished.

___

  • Bek,Mine Gencel (der.) (2003) “Avrupa Birliği’nde İletişim Alanının Düzenlenmesi: Kültür Ağırlıklı Politikadan Ekonomi Merkezli Politikaya Doğru”, Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları, Ankara:Ümit.
  • Bertrand, Jean Claud (1987 ) “American Cultural Imperialisim_ A Myth?”, American Studies International,25: 1.
  • Bocock,Robert (1997) Tüketim, Ankara:Dostkitabevi Yay.
  • Bonner Frances and Gay du Paul (1992) “Representing the Enterprising Self: Th irtysomething and Contemporary Consumer Culture”, Th eory, Culture and Society, No:2.
  • Chambers, Lain (2005) Göç, Kültür, Kimlik. İstanbul:Ayrıntı.
  • Chaney,David.(1999) Yaşam Tarzları, Ankara: Dostkitabevi Yay.
  • Clarke John, Hall,Stuart, Jeff erson Tony&Roberts. Brian (1998) “Subcultures, Cultures and Class,” ,Resistence Th rough Rituals, Edit by, Stuart Hall & Tony Jeff erson, London: Routledge.
  • Crane, Diana. ( 1992) The Production Of Culture, London:Sage.
  • Elteren, Mel Van. (1999) “Amerikan Popüler Kültürünün Etkisinin Global Bir Yaklaşım İçinde Değerlendirilmesi” Popüler Kültür ve İktidar ,Der. Nazife Güngör. Ankara:Vadi.
  • Featherstone, Mike.( 1996) Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, İstanbul:Ayrıntı.
  • Fiske, John. (1996) İletişim Çalışmalarına Giriş, Ankara:Ark.
  • Fiske,John. (1999) Popüler Kültürü Anlamak, Ankara:Ark.
  • Frith, Simon. (1998) Performing Rites. Oxford University Press.
  • Goodwin,Andrew.(2000) “ Sample and Hold, Pop Music in the Digital Age of Reproduction” On Record, Ed.Simon Frith and Andrew Goodwin, London:Routledge.
  • Hall,S. (1999a) “Kültür Medya ve ideolojik Etki” Medya, İktidar ve İdeoloji, Der. Mehmet Küçük.Ankara:Ark.
  • Hall,S.(1999b) “ İdeolojinin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü”, Medya İktidar ideoloji, Der. Mehmet Küçük.Ankara:Ark yay.
  • Harvey,David. (1997), Postmodernliğin Durumu, İstanbul:Metis.
  • Hannerz, Ulf. ( 1998) Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi, Der: Anthony King. (139-165). Ankara:Bilim ve sanat Yay.
  • Hebdige, Dick.(2004)Altkültürler, İstanbul: İletişim.
  • Jenks, Chris. (2007) Altkültür, Ayrıntı:İstanbul.
  • Liechty, Mark (1995) “ Media Markets and Modernization”, Youth Culture : Across- Cultural Perspective: Edit By: Vered Amit- Talai and Helena Wulff .London: Routledge.
  • Lull, James. ( 2000) Popüler Müzik ve İletişim ,İstanbul: Çiviyazıları.
  • Lury, Celia, ( 1996) Consumer Culture, New Jersey.
  • Mc Robbie, Angela. (1999) Postmodernizm ve Popüler Kültür, İstanbul:Sarmal.
  • Morley David & Robins, Kevin. (1997) Kimlik Mekanları, İstanbul:Ayrıntı.
  • Mort, Frank. (1995), “Tüketim Politikası”, Yeni Zamanlar, İstanbul:Ayrıntı.
  • Postman, Neil. ( 1994) Televizyon Öldüren Eğlence , İstanbul:Ayrıntı.
  • Redhead, Steve.(1997) Subculture to Clubcultures, USA:Blackwell Published.
  • Reynolds,Simon.(2000) “New Pop and Its Aft ermath 1985”, On Record, Ed. Simon Frith and Andrew Goodwin,London: Routledge.
  • Rowe, David. (1996) Popüler Kültürler, İstanbul:Ayrıntı.
  • Rutherford, Jonathan. (1998) “ Yuva Denilen Yer:Kimlik ve Farklılığın Kültürel Politikaları”. Kimlik,Topluluk,Kültür,Farklılık , Ed. Jonathan Rutherford,İstanbul: Sarmal.
  • Sholle,J. David. (1999) “Eleştirel Çalışmalar: İdeoloji Teorisinden iktidar /Bilgiye”, Medya,İktidar İdeoloji,Der. Mehmet Küçük.Ankara: Ark.
  • Tatlıcan, Ümit ve Çeğin, Güney. (2007) Ocak ve Zenaat, Pierre Bourdieu Der. Güney Çağın,Emrah Göker,Alim Arlı, Ümit Tatlıcan. (303-367). İstanbul: İletişim.
  • Throntone, Sarah.(1996) Club Cultures, Music, Media and Subcultural Capital. Wesleyan University press,Published by University Press of New England Hanover and London.
  • Tomlinson, John. (1999) Kültürel Emperyalizm, İstanbul:Ayrıntı.
  • Tomlinson, John. (2004) Küreselleşme ve Kültür, İstanbul:Ayrıntı.
  • Turner,Bryan. (2000) Statü, Ankara:Doruk.
  • “Cosmo Girl”, “Hey Girl”, “Blue Jean” ve “She &He” Dergileri 2005