KONYA KEMER VE KEMER TOKALARI

Takılarbaşlıbaşınabirzenginliktir.Anadoluinsanıgiyim-kuşam-takıveaksesuarlarınıözenle korumuş günümüze kadar ulaştırmayı başarmıştır. Bu kıyafetler ve takılar bir anı olarak saklanıpkorunmaklabirlikte,kırsalyörelerdegünümüzdeözelgünvetörenlerdetakılarak güzelliklerinigözlerönünesermektedir.Ailededüzenlenençeyizsandığıadetlerininbunda büyük katkısı olmuştur. İnsanın doğal ihtiyaçlardan biride süslenmedir. Süslenmede kullanılantarihiözellikleresahipmadenitakıların,teknikveestetikbakımındanincelenmesi önemlidir. Elde edilen yöresel veriler, kültürel değerlerin bir parçasıdır. Bu incelemede, Anadoluelsanatlarıaçısındanönemtaşıyan,Konyailindekitarihimadenikemervekemer tokalarının, teknik özelliklerinin belirlenmesi ile değerlendirilmesine çalışılmıştır. Araştırmanınamacı; Konya il merkezinde ki müzelerde bulunan madeni kemerve kemer tokalarınaaitulaşılabilinenbilgilerinanalizininyapılmasıdır.Araştırmanınörnekleminioniki adetkemervekemertokasıoluşturmaktadır.

KONYA BELT AND BELTS BUCKLES

Jewelry is a treasure unto itself. Anatolian people wear clothing jewelry and accessoriescarefully-preserved until today has managed to deliver. Family held at the trousseau of thepieces in this major contribution has been. These clothes and jewelery as a memory storageand protection, although today a special day in rural areas and reveals the beauty trapped inthe ceremony. Is enriched in one of the natural needs. Join the mineral used in thedecoration of jewelry, it is important to examine the technical and aesthetic terms. Theresulting local data is a part of cultural values. In this study, Anatolian handicrafts ofimportance, since mine belts and belt buckles in Konya, the assessment techniques todetermine the properties have been studied. The purpose of the study; The museum islocated in the center of Konya in the mine belts and belt buckles made of belonging to theanalysis of the information is accessed. The research sample consists of twelve belts and beltbuckles.

___

  • ERGİNSOY, Ü., (1978). İslam Maden Sanatının Gelişmesi, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul. KOÇU, R. E., (1967). Türk Giyim Kuşam ve Süslenme Sözlüğü, Sümerbank Kültür Yayınları: 1 Ankara.
  • KONYALI, İ. H., (1997). Konya Tarihi. Konya. KUŞOĞLU, M.Z., (1994). “Osmanlı Kemer ve Tokaları”, Dünkü Sanatımız Kültürümüz, Ötüken Neşriyat A.Ş. Yayın No: 279. İstanbul.
  • KUŞOĞLU, M. Z., (2006). Resimli Ansiklopedik Kuyumculuk ve Maden Terimleri Sözlüğü, Ötüken Neşriyat A.Ş. Yayınları, İstanbul.
  • ODABAŞI, A. S., (1989). Geçmişten Günümüze Konya Kültürü, Konya. ODABAŞI, A. S., (1998). 20.yy. Başlarında Konya’nın Görünümü, Konya. ÖNDER, M., (1962). “Konya’da Kadın Giyimleri” , Türk Etnografya Dergisi, S: 4, Ankara.
  • ÖZÖNDER, H., (1999). “Selçuklu, Beylik ve Osmanlı Dönemlerinde Konya’da Sanat Hayatı”, Dünden Bugüne Konya’nın Kültür Birikimi ve Selçuk Üniversitesi, Konya.