ART NOUVEAU AKIMINA 21.YÜZYIL PERSPEKTİFİNDEN BİR BAKIŞ

 Çağdaş sanat akımları 21, yüzyıl sanatı için önemli bir temel oluşturmuştur. Bu akımlar, ortaya çıkışlarından sonra hem oluşum süreci esnasında hem de oluşumunu tamamladıktan sonra sanat dünyasını etkilemiştir. Birçok akım etkilerini günümüzde hissettirmektedir. Ortaya çıktığı dönemin sanat dünyasını, sonrasında oluşan modern sanat mecrasını ve günümüzü etkileyen önemli sanat akımlarından biri de Art Nouveau akımıdır. Her akımın kendine göre özgün olan bir yapısı olduğu herkesçe bilinmekle birlikte akımların birbirine birçok benzerlik taşıdığı da aşikârdır. Ancak Art Nouveau akımı için bu benzerliklerin ya da önceki akımları taklit etmenin oldukça sınırlı olduğunu söylemek mümkündür. Bu akım ortaya çıktığı döneme yeni bir anlayış getirmekle kalmamış ve sonraki dönemlerde de kendinden her zaman söz ettirebilecek bir felsefe, teknik ve kavram bütünlüğü ortaya koymuştur. Bu çalışmanın amacı 21. yüzyıl perspektifinden Art Nouveau akımının; oluşum sürecini gözden geçirmek, ülkelere göre çeşitlilik göstermesinin nedenlerini aramak, sanat dünyasına katkılarını, getirdiği görsel farklılıkları ile diğer akımlarla ve disiplinlerle etkileşimini tartışmaktır. <br /> p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Times New Roman'; min-height: 15.0px}<br /> p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 9.0px 'Times New Roman'}<br /> span.s1 {font: 12.0px 'Times New Roman'}<br />

A GLANCE AT ART NOUVEAU MOVEMENT IN THE 21ST CENTURY PERSPECTIVE

<br /> p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 9.0px 'Times New Roman'}<br /> The modern art movements’ created a basis for 21th century art. These art movements affected the world of art both during and after their emergence. Most of the affects can also be seen in our present days. Art nouveau is one of the important art movements that affected the art world of the movement's emergence period, modern art geography and the present. It is known by everyone that every movement has destructive structure and, also it is obvious that all art movements have some similarities. On the contrary it can be said that for Art Nouveau it is very limited to imitate other art movements and these similarities. This movement not only brought a new kind of sense of art to its emergence period, but also created a integrity, philosophies and technique that would make its mark / become popular. Aim of this research is to review Art Nouveau's emergence period, to find the reason behind why it differs from country to country, and to discuss Art Nouveau's contributions to world of art, its visual differences and the interactions with other art movements and disciplines. 

___

  • ASLANOĞLU, İ. (1982). Sanat ve Mimarlıkta Art Nouveau Akım, Yeni Boyut Plastik Sanatlar Dergisi, (1/3), Ankara: Torunoğlu Ofset Tic. Ltd. şti.
  • AYKUT, P. (1992). İstanbul Art Nouveau Mimarisinde Dekoratif Amaçlı Demir Malzeme Kullanımı, İstanbul: İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)
  • BRABAZON,T. & REDHEAD, S. (2013). The British Bauhaus? Jp Hully and an Unwritten History Of British Modernism, Online Journal Of Art And Design, Volume 1, Issue 4 (http://ojad.emu.edu.tr/articles/14/144.pdf, 6.11.2015)
  • FIRINCI, M. & ZENCİRCİ, D. E. (2006). Gustav Klimt Ve “Beethoven Friz” Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 20: 137-144
  • GOMBRICH, E. H. (1999). Sanatın Öyküsü, (Çev. E. Erduran - Ö. Erduran), İstanbul: Remzi Kitabevi
  • GÜVEMLİ, Z. (2007). Sanat Tarihi, İstanbul: Varlık Yayınları
  • KARAGÖZ, G. (2007). Doğaya Öykünme; Art Nouveau Mimarlığı, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)
  • KRAUSSE, A. C. (2005). Rönesans’tan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü, (Çev: Dilek Zaptcıoğlu). İstanbul: Literatür Yayıncılık
  • MUER, K. (2015). Primitive Art’ In Henry Van De Velde’s Art Theory at the End of the Nineteenth Century
  • (http://arthistoriography.files.wordpress.com/2015/06/de-muer.pdf, 19.11.2015)
  • ORMAN, Ben. (2012). Art Nouveau & Gaudí: The Way of Nature, JCCC Honors Journal, Volume 4, Issue 1
  • (http://scholarspace.jccc.edu/13.11.2015)
  • POLATKAN, A.H. & ÖZER, F. (2006). Art Deco Mimarlığının Kavramsal İçeriği, itüdergisi/a, Cilt:5, Sayı:1, 89–98
  • PROCTOR, R. (2007). Selling Art Nouveau in the capital: The Nancy School in Paris, ART ON THE LINE, (3)1
  • (http://www.bristol.ac.uk/artontheline/journal_20071/articles, 12.11.2015)
  • RYBALKO, S. (2013). Japanese Traditional Raiment in the Era of Modernization, Asian Journal of Social Sciences & Humanities, Vol.2. No.1, 260-266
  • SAĞOCAK, A. M. (2003). Tasarım Tarihi Endüstri Ürün Tasarımında 250 Yıl. Bursa: Vipaş A.Ş.
  • ŞAHİN, H. (2007). Postmodern Sanat, DOI: 10.7816/idil-01-05-07, www.idildergisi.com (11.11.2015)
  • WÄRE, R. (2010). Changing Interpretations of Art Nouveau Architecture in Finland in the First Years of the 20th Century, Art Nouveau & Ecology: International Symposium: Perception of Art Nouveau, http://www.artnouveau-net.eu/ (11.11.2015)