Bilge Karasu’nun uzun sürmüş bir günün akşamı öyküsünde din ve bireyleşme

Çalışmada Bilge Karasu’nun ödüllü eserlerinden biri olan Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı adlı öyküsünün ‘din ve bireyleşme’ başlığı altında C.G.Jung’un psikanalitik anlayışına bağlı olarak çözümlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmamız farklı başlıklara ayrılarak sistematik bir şekilde hazırlanmıştır. Öyküdeki kavramlar ve kişiler ilgili arketiplerle ilişkilendirilerek imge ve semboller anlamlandırılmıştır. Bu da hem toplumsal yapının incelenmesinde hem de bireyin iç dünyasına yaptığı yolculuğun belirlenmesinde yol gösterici olmuştur.

Religion and individualization in Bilge Karasu’s story uzun sürmüş bir günün akşamı

In study, the story, Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı, one of Bilge Karasu’s award winning works is intended to be analyzed under the title of ‘religion and individualization’ depending upon C.G. Jung’s psychoanalytic understanding. Our study has been systematically prepared by being divided into different titles. Images and symbols are explained by associating the related archetypes with the disciplines and people in the story. That’s been the lodestar for both defining social structure and tripping one’s inner word.

___

  • AKATLI Füsun – SÖKMEN Müge Gürsoy, (1997), Bilge Karasu Aramızda Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı Üzerine, (1. bs.), Metis Yayınları.
  • AYTEN Ali, (2006), Psikologların Din ve Tanrı Görüşleri, (1. Bs.), İz Yayıncılık.
  • CAMPBELL Joseph, (2010), Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, (2. bs.), (çev. Sabri Gürses), Kabalcı Yayınları.
  • CEBECİ Oğuz, (2009), Psikanalitik Edebiyat Kuramı, (2.bs.), İthaki Yayınları.
  • EMRE İsmet, (2006), Edebiyat ve Psikoloji, (2.bs.), Anı Yayınları.
  • FORDHAM Frieda, (2008), Jung Psikolojisinin Ana Hatları, (7.bs.),(çev. Aslan Yalçıner), Say Yayınları.
  • GÖKTÜRK Akşit, (2004), Ada (İngiliz Yazınında Ada Kavramı), Yapı Kredi Yayınları.
  • JUNG Carl Gustav, (2010), İnsan Ruhuna Yöneliş, (çev. Engin Büyükinal), (7.bs.), Say Yayınları.
  • JUNG Carl Gustav, (2009), Dört Arketip, (çev. Zehra Aksu Yılmazer), (3.bs.), Metis Yayınları.
  • JUNG Carl Gustav, (2001), Anılar, Düşler, Düşünceler, (çev. İris Kantemir), (2. bs.), Can Yayınları.
  • KAPLAN Mehmet, (1992), Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar, (2. bs.), Dergâh Yayınları.
  • KARASU Bilge, (2010), Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı, (10. bs.), Metis Yayınları.
  • KAYA Önder, (2009), Buhranlar Dönemi ve İkona Kırıcılık Akımı, Mostar, (S.52).
  • KISA Cihad, (2005), Carl Gustav Jung’da Din ve Bireyleşme Süreci, (1. bs.), İzmir İlahiyat Yayınları Vakfı.
  • PEARSON Carol, (2003), İçimizdeki Kahraman Yaşadığımız Arketipler Hayatımızı Nasıl Etkiliyor? Onların Gücünden Nasıl Yararlanabiliriz?, (çev. Semra Ayanbaşı), Akaşa Yayınları.
  • STEVENS Anthony, (1999), Jung, (çev. Ayda Çayır), Kaknüs Yayınları.
  • SAİD W. Edward, (1982), Oryantalizm Sömürgeceliğin Keşif Kolu, (çev. Nezih Uzel), (1.bs.), Pınar Yayınevi.