Türkçe öğretmeni adaylarının dijital rozetlere yönelik algıları üzerine bir araştırma

Teknolojinin gelişmesine koşut olarak eğitim ortamlarında çeşitli teknolojik araçların kullanılması yaygınlaşmıştır. Son zamanlarda öğrenci motivasyonuna olası katkıları ve alternatif değerlendirme yaklaşımı olarak kullanılma potansiyeliyle dijital rozetlerle ilgili yapılan çalışmaların sayısı giderek artmaya başlamıştır. Söz konusu bu çalışmaların büyük çoğunluğu deneysel çalışmalardan ziyade kuramsal çerçeveyi ortaya koyan betimleyici ve önerici mahiyetteki çalışmalardır. Mevcut araştırma bu alandaki eksikliği gidermeye katkı sağlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında İstanbul’daki bir devlet üniversitesinin Türkçe öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 48 öğrenciye bir öğretim yönetim sistemi olan Edmodo üzerinden sınıf içi performanslarına yönelik olarak dijital rozetler gönderilmiştir. On dört  haftalık uygulama neticesinde katılımcıların dijital rozetler hakkındaki algılarını belirlemeye yönelik 13 maddeden ve 4 açık uçlu sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Nicel veriler baz alındığında, katılımcıların dijital rozetlere karşı olumlu algılara sahip olduğu bulunmuştur. Nitel verilere yönelik içerik analizi ile dijital rozetlerin avantaj ve dezavantajlarına yönelik temalar ortaya çıkarılmıştır. Araştırma, dijital rozetlerin işe koşulması, kullanımına yönelik öğretmen algılarını belirlemesi ve uygulamaya dair öneriler sunması bakımından önem arz etmektedir. 

A study on the perceptions of Turkish teacher candidates about digital badges

In parallel with the developments in technology, the use of various technological tools in educational environments has become widespread. Recently, the number of studies on digital badges is on the increase due to their possible contributions to student motivation and their potential of use as an alternative assessment. The majority of these studies are descriptive and suggestive studies that layout the theoretical framework rather than experimental studies. The current research has been carried out to contribute to the lack in this area. Within the scope of the study, 48 students who were studying at the Turkish Language Teaching program in a state university were sent digital badges for their in-class performances viaEdmodo, a learning management system. After fourteen weeks of application, a 13-item questionnaire and accompanying 4 open-ended questions was applied to determine the perceptions of the participants about digital badges. Based on the analysis of the quantitative that it was found that participants have positive perceptions towards the use of digital badges. Based on the content analysis to the qualitative data, themes were emerged on the advantages and disadvantages of digital badges. The current research is important since it experiments on the use of digital badges, determines the perceptions of the teachers about the use of digital badges and provides suggestions about the application.

___

  • Ahn, J., Pellicone, A., & Butler, B. S. (2014). Open badges for education: What are the implications at the intersection of open systems and badging?.Research in Learning Technology, 22: 23563 - http://dx.doi.org/10.3402/rlt.v22.23563 Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361. Alaswad, Z., & Nadolny, L. (2015). Designingfor Game-Based Learning: The Effective Integration of Technology to Support Learning. Journal of Educational Technology Systems, 43(4), 389-402. Başal, A., & Elcan-Kaynak, N. (2019). Perceptions of Pre-service English Teachers towards the use of digital badges. Yayıma gönderilen makale. Bozkurt, A., & Genç-Kumtepe, E. (2014). Oyunlaştırma, Oyun Felsefesi ve Eğitim: Gamification. Akademik Bilişim’14 - XVI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. S.147-156. Casilli, C., & Knight, E. (2012, June 11). 7 Things You Should Know About Badges. EDUCASE: http://www.educause.edu/ir/library/pdf/ELI7085.pdf adresinden alındı Cheng, C. H. (2001). The preferred learning and teaching styles at a selected juniour college in Taiwan (China). EdDDissertation. China: University of South Dakota. Creswell, J. (2009). Researchdesign: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.). London, UK: Sage. Davis, K.,& Singh, S. (2015). Digital badges in after school learning: Documenting the perspectives and experiences of students and educators. Computers&Education, 88, 72-83. Denny, P. (2013). The effect of virtual achievements on student engagement. In Proceedings of the SIGCHI conference on human factors in computing systems (pp. 763-772). NewYork, NY, USA: ACM. Dere, E., Yücel, Ü. A., & Yalçınalp, S. (2016). İlköğretim Öğrencilerinin Eğitsel Bir Çevrimiçi Sosyal Öğrenme Ortamı Olan Edmodo'ya İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 15(3), 804-819 Eales, R. T. J., Hall, T., & Bannon, L. J. (2002). The motivation is the message: comparing cscl in different settings. İçinde: Proc. of CSCL 2002, International Society of the Learning Sciences, ss. 310–317. Gates, B. (2000, Aralık 1). Shaping the Internet Age. Microsoft News Center: http://news.microsoft.com/2000/12/01/shaping-the-internet-age/ adresinden alındı. Gibson, D., Ostashewski, N., Flintoff, K., Grant, S., & Knight, E. (2015). Digital badges in education. Education and Information Technologies, 20(2), 403-410. Güler, C., & Güler, E. (2015). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında oyunlaştırma: Rozet kullanımı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in EducationandTeaching, 4(3), Cilt:4 Sayı:3 Hakulinen, L., Auvinen, T., & Korhonen, A. (2015). The effect of achievement badges on students’ behavior: An empirical study in a university-level computer science course. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 10(1), 18-29. Hebebci, M. T., & Usta, E. (2018). Eğitim ortamlarında dijital rozet kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 192-210. Kandemir, C. M. (2014). Dijital Rozetler ve Eğitim Amaçlı Kullanımı. 8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.373-377. Karatay, H., Karabuğa, H. & İpek, O. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Edmodo’nun kullanımı: Bir durum çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 1064-1090. Mackey, A. (2012). Why (or why not), when and how to replicate research. İçinde G. Porte (Eds.), Replication research in applied linguistics, (ss 21-47). Cambridge: Cambridge University Press. Sailer, M., Hense, J., Mandl, H., & Klevers, M. (2013). Psychological Perspectives on Motivation through Gamification. Interaction Design and Architecture(s) Journal, 19, 28-37. Şahin, M. & Samur, Y. (2017). Dijital Çağda Bir Öğretim Yöntemi: Oyunlaştırma. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 1- 27. Schmidt, S. (2009). Shall we really do it again? The powerful concept of replication is neglected in the social sciences. Review of General Psychology, 13(2), 90-100. Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri.İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Tunga, Y., & İnceoğlu, M. M. (2016). Oyunlaştırma Tasarımı. 3. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Konferansı,267-279. Werbach, K., & Hunter, D. (2012). Forthewin: How game thinking can revolutionize your business: Wharton Digital Press. Yıldırım, S. Çelik, E., Kaban, A., & Yıldırım, G. (2017). Değerlendirme sürecinde dijital rozetlerin kullanımı ve öğrenen görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 173-193. Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E. & Kara, A. (2014). Dijital rozetlere yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 3(4), 208-216.