Colin McGinn zihin felsefesinin zor probleminin hiç bir zaman çözülemeyece-ğini iddia etmiştir. McGinn diğer bir iddiası da zihin-beden problemin çözüm-süz olmasının felsefi bir problemi de ortadan kaldırdığı ile ilgilidir. Zihin-bedenprobleminin basit ve doğal bir çözümü olmasına rağmen bu problemin çözümüninsanın bilişsel kapasitelerinin üzerindedir. Bu çalışma zihin-beden problemineradikal bir yaklaşım sunan McGinn’in “Bilişsel Kapalılık” argümanını incele-meyi amaçlamaktadır. McGinn’in bu argümanını hangi gerekçelerle savunduğuincelendikten sonra bu konuda yapılan eleştirilere yer verilecektir.
Colin McGinn claimed that the difficult problem of philosophy of mind cannot be solved by human being. McGinn claims that the insolubility of this mind- body problem is removes a philosophical problem as well. McGinn also claimed that mind-body problem is beyond the limits of the human cognitive capacities although it actually has a simple and natural solution. This study aims to examine McGinn’s “Cognitive Closure” argument which presents a radical approach to the mind-body problem. Critics of this issue will be presented after examining how McGinn defends his argument.
___
Block, Ned; On a Confusion about the Function of Consciousness, In Behavioral and Brain Sciences 18, 1995, s. 227-247.
Brueckner Anthony-Beroukhim E. Alex; McGinn on Consciousness and the Mind-Body Prob- lem in Consciousness: New Philosophical Perspectives, Ed. Q. Smith, A. Jokic New York: Oxford University Press, 2003.
Chalmers David J.; Facing up to the Problem of Consciousness, In Journal of Consciousness Studies Vol.2,1995. s.200-19, (‘çevrimiçi’ http://www.philosophy.uw.edu.pl/wp content/ uploads/D.Chalmers-Facing-Up-the-Problem-of-Consciousness.pdf , 27/05/2017 20:00).
Chomsky, Naom; Dil ve Zihin, Çev. Ahmet Kocaman, Ankara, BilgeSu Yayınevi, 2014.
Churchland, Paul M.; Madde ve Bilinç, Çev. Berkay Ersöz, İstanbul, Alfa Yayınları, 2012.
Demircioğlu, Erhan; “Against McGinn’s Mysterianism”, Kilikya Felsefe Dergisi , 2016, V.1, s. 1-10.
Demircioglu, Erhan; Human Cognitive Closure and Mysterianism: Reply to Kriegel Acta Anal, DOI 10.1007/s12136-016-0295-y, 2016.
Dennet, Daniel; Bilinç Açıklanıyor, çev. Sibel Kibar, İstanbul, Alfa Yayınları, 2011.
Dennet, Daniel; Darwin’s Dangerous Idea. London, Penguin Books, 1995.
Descartes, René; Felsefenin İlkeleri, çev. Mesut Akın, 8. Baskı, Ankara, Say Yayınları, 2001.
Flanagan, Owen; Consciousness Reconsidered, Cambridge : MIT Press, 1998.
Gödelek, Kamuran; Zihin Felsefesi, TC. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2337, Açık Öğretim Fakültesi Yayını, No: 1334, Eskişehir, 2013, s. 61-67.
Jackson Frank; What Mary Didn’t Know, New York, Journal of Philosophy, Vol.83, No.5 1986, s. 291-295.
Koch Christof; The Quest for Consciousness: A Neurobiological Approach, Englewood, Ro- berts & Company, 2004, s. 1-2.
Kriegel, Uriah; The New Mysterianism And The Thesis of Cognitive Closure. Acta Analyti- ca,18 (30/31), 2003,177-191.
Levine, Joseph; Materialism and Qualia: The Explenatory Gap, Pacific Philosophical Quar- terly 64. (October), 1983, s.354-61.
McGinn, Colin; Can We Solve the Mind-Body Problem?, Mind, New Series, Oxford, Oxford University Press on behalf of the Mind Association, Vol. 98. No.391, 1989, s. 349-366.
Nagel, Thomas; Yarasa Olmak Nasıl Birşeydir?, Aklın Gözü: Benlik ve Ruh Üzerine Hayaller ve Düşünceler İçinde, ed. Douglas R. Hoftadter, Daniel C. Dennet, çev. Füsun Doruker, İstanbul, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2005, s. 377-389.
Ryle, Gilbert: Zihin Kavramı, Çev. Sara Çelik, İstanbul, Doruk Yayınları, 2011.
Sayan, Erdinç: Analitik Zihin Felsefesinin Temel Problemlerine Bir Bakış, Kaygı 2012/19, s. 37-54.
Shaffer, Jerome A.; Zihin Felsefesi, çev. Turan Koç, İstanbul, İz Yayıncılık, 1991.
Verdoux Philippe; Emerging Technologies and the Future of Philosophy, Metaphilosophy, 42: doi:10.1111/j.1467-9973.2011.01715.x, 2011, s. 682-707.