Müfessir Olarak Seyyid Nebhan (Hayatı ve Metodu)

Herhangi bir Müslüman alimlerin bilimsel biyografisinin yayınlanması, gelecek nesillerin kullanması için bir alev ve ışıktır ve çevrilen bilimin biyografisine göre seviyelerini her düzeyde yükseltmek için iyi bir fırsattır ve Sayın El Nabhan, ulusun zamanımızda gurur duyduğunuz bayraklardan biridir. Tüm bilimsel, sosyal, Tasavvuf ve siyasi düzeyler üzerinde somut bir etkisi vardır ve bu araştırma, yazarı Hisham Abdul Karm el-Alussi'nin (Seyyid Nebhan) kitabı aracılığıyla Allah'ın sözlerinin anlamlarını açıklama yaklaşımı olan bilimsel yönünün bir yönü üzerinde çalışma hayatına ve aydınlatmasına kısa bir bakış olmuştur. Çalışma, yoruma yaklaşımının, önceki yorumcuların güvendikleri şeye güvenmekten ayrılmadığı sonucuna vardı, ancak dindar ve kibar vaaz yönünün ağırlıklı olarak onun yorumu olduğu sunum yönteminde onlarla aynı fikirde değildi. Ve kendine özgü araştırmaları vardır ve fikir danışma ve bilimsel yorumu da ele almaktı ve çalışma daraldığında, Kur'an'ın ilimleri ve istişare ve bilimsel yorum üzerine başka bir çalışma hazırlama umuduyla yoruma yaklaşımını açıklamakla sınırlıydı.

Mr. Al-Nabhan as an Interpreter (His life and Approach)

The publication of a scientific biography of any Muslim scholar is a flame and light for future generations to use, and a good opportunity to raise their level at all levels according to the biography of translated science, and Mr. Al-Nabhan is one of the flags that you are proud of in our time. It has a tangible effect on all scientific, social, Sufi and political levels, and this research has been a brief glimpse into the working life and enlightenment of an aspect of the scientific aspect of God's approach to explaining the meanings of God's words through author Hisham Abdul Karm al-Alussi's book (Mr. Al-Nabhan). The study concluded that his approach to interpretation did not stop him from relying on what previous commentators trusted, but he disagreed with them in the presentation method, where the religious and polite way of preaching was predominantly his interpretation. And he has his own research, and his idea was to consult and address scientific interpretation, and when the study narrowed down, was limited to explaining the approach to interpretation in the hope of preparing another study on the knowledge of the Qur'an and consultation and scientific interpretation.

___

  • Âlûsî, Hişam Abdulkerim. Seyyidu’n-Nebhân. Beyrut: Daru’l-Marife, 3. Basım, 2014.
  • Aşâri, Ebu'l-Hasan Ali B İsmail. Risalah İla Ehli'ssağir Bibabi'l-Ebvab. thk. Abdullah Şakir Muhammed Elcuneydi. Elmedine Elmunevara:İmadetül'-Bahsi Elilmiy Bilcamiatil'islamiyye,1413.
  • Begavî, Hüseyin b Mesûd. Meâlimü’t-Tenzîl. thk. Muhammed En-Nemir Vd. Suud: Dâru Taybe, 1997.
  • Bintü'ş-Şatı, Ayşe Abdurrahman. et-Tefsîrü’l-beyânî li’l-Ḳurʾâni’l-Kerîm. Kahire: Daru’l-Maarif, 7. Basım.
  • Buhârî, Muhammed b. İsmâîl. el-Câmiu’s-Sahîh. thk. Muhammed Züheyir en-Nasir. 9 Cilt. Beyrut: Dâru Tavki'n-Necât, 1. Basım, 1422.
  • Ebû Mansûr Muhammed b Muhammed El-Mâtürîdî. Tefsirü'l-Kur’âni'l- Kerîm. Beyrut: Dâru’l-Kutubu’l-İlmiyye, 2005.
  • gazzi, Kamil b Hüseyin. Nehru'z- Zehab. Halep: Daru'l-kalem, 2. basım, 1419.
  • Havva, Said. Hazihi. Şehadeti ve Hazihi Tecrübeti. Kahira:Mektebetü Vehbe, 2009.
  • Hâzin, Alaüddin Ali B. Muhammed b İbrahim. Lübâbü’t-Te’vîl Fî Meâni’t-Tenzîl. nşr, Muhammed Ali Şahin. Beyrût: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1. Baskı, 1995.
  • Ibn Teymiyye: Tekiyddin Ebu Elabbas Ahmed b Abdulhalim. Mecmûu Fetâvâ. thk. Abdurrahman b Muhammed b Kasim. Elmedine Elnebeviyye: Mucammea Elmalik-Fahid Ltibait Elmushafi'ş Şerif,1995.
  • Ibn Teymiyye: Tekiyüddin Ebu Elabbas Ahmed b Abdulhalim. Elcevabu's-Sahih Limen Beddele Dine'l-Mesih. thk. Ali B Hasan Vd. Arabstan: Daru'l-Asime, 2. Basım, 1999.
  • Ibn Teymiyye: Tekiyüddin Ebu Elabbas Ahmed B Abdulhalim. Dakaiku’t-Tefsir. thk. Muhammed Elsseyid Elculeynid, Dimeşk: Muassesetü Ülumi'l-Kuran, 2. Basim, 1404.
  • İbn Acibe El-Haseni Ahmed B Muhammed. El Bahrü'l-Medid. thk.ahmed abdullah elkuraşi raslan. Kahire: el-Hey’etü’l-Mısriyyetü’l-Âmme li’l-Kitap, 1419.
  • İbn Âdil El-Hanbelî. Ömer b Âli. el-lübbâb fî ulumi’l-kitâb. Thk. Âdil Ahmed Abdülmevcûd ve Âli Muhammed Muârrid. Beyrut: Dâru’l-Kutubu’l-İlmiyye, 1. Basım, 1998.
  • İbn’l-Arabî, Ebû Bekir Muhammed b Abdullah. Ahkâmu’l-Kur’ân. Beyrut: Dâru’l-Kutubu’l-İlmiyye, 3. Basım, 2003.
  • İbn Atâillah El-İskenderî, Letâifü'l-Minen. thk. Abdulhalim Mahmud. Kahire: Daru’l-Maarif. 3. Basım.
  • İbn Ebî Hâtim Er-Râzî, Abdurrahman b Muhammed. Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm. thk. Es‘ad Muhammed Tayyib. 10 Cilt. Mekke: Mektebetü Nizar Mustafa El-Bâz, 1997.
  • İbn Ebi Şeybe, Ebu Cafer Muhammed b Osman. El-Arşu ve Ma Ruviye Fihi. thk. Muhammed b. Halife b. Ali El-Teymii. Riyad: Mektabetü'r-Ruşd, 1. Basım, 1998.
  • İbn Hacer, Ahmed b. Ali el-Askalânî. Fethu’l-Bârî. Beyrut: Daru’l-Marife, 1379.
  • İbn Kayyim El-Cevziyye, Muhammed b Ebi Bekir. Medarijü's-Salikin, thk. Muhammed Elmutasim Billah Elbeğdadi. Beyrut: Dâru’l-Kitabi'l-Arabi, 3. Basım, 1996.
  • İbn Kayyim El-Cevziyye, Muhammed b Ebi Bekir. Revdatü'l-Muhibin ve Nezhatü'l-Müştakiin. Beyrut: Dâru’l-Kutubu’l-İlmiyye,1983.
  • İbn Mubarak El-Sicilmasi, Ahmed. El-İbriz Min Kelami Seyyidi Abdulaziz. Beyrut: Dâru’l-Kutubu’l-İlmiyye, 3. Basım, 2002.
  • İbn Muflih, İbrahim b Muhammed. El-Mubdi Şarh El-Mukanea. Beyrut: Dâru’l-Kutubu’l-İlmiyye, 1. Basım, 1997.
  • İbn Receb, Abdurrahman b Ahmed. Fethü‘l-Barî Fi Şerh Sahihi‘l-Buhari. thk. Muhammed Avad El-Menküş Vd. 5Cild. El-Medine El- Münevvera: Mektebetü‘l-Ğurabâ, 1.Basım, 1996.
  • KUŞEYRÎ, Abdülkerîm b Hevâzin. Kuşeyri Risalesi. thk. Abdülhalîm Mahmûd – Mahmûd b Şerîf. Kahire: Daru’l-Maarif 1966.
  • KUŞEYRÎ, Abdülkerîm b Hevâzin. Letâifü’l-işârât. thk. İbrahim Besyûnî. 3.Baskı, Kahire: el-Hey’etü’l-Mısriyyetü’l-Âmme li’l-Kitap, 1981.
  • MÂVERDÎ, Ebu'l-Hasen Alî b Muhammed b Habîb El-Basrî. En-Nüket ve El-Uyûn. thk. Es-Seyyid b Abdülmaksud. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l- İlmiyye.
  • Müslim b. el-Haccâc. el-Câmiu’s-sahîh. thk.Muhammed Fuâd Abdulbâkî. 5 Cilt. Beyrut: Dâru İhyâi’t-Turâsi’l-Arabî, 1421.
  • Nebhan, Muhamad Faruk. Elşeyh Muhamad Elnebhan Şahsiyetuhü- Fikruhü - Asaruhü. Halap: Mektabetü Dâru’t-Turâs.
  • Râgıb El-İsfahânî. El-Müfredât Fî Garîbi'l-Kur'ân,thk. Safvan Adnan Eddavudi. Dimeşk, Beyrut: Daru'l- Kalem, 1. Basım, 1412.
  • Razi, Fehruttin Muhammed b. Ömer. Mefatihu’l Gayip. Beyrut: Daru İhyahi’tTurasi’l Arabi, 3.Basım,1420.
  • Suyûtî, Celâluddîn Abdurrahmân b Ebî Bekir. Ed-Durru’l-Mensûr. Beyrût: Dâru’l-Fikir, T.Y.
  • Tabari, Ebu Cafer Muhammed b. Cerir. Cami’ul Bayan. thk. Mahmud Muhammed Şakir. Müesseset’ul Risale, 2. Basım, 2000.
  • Zeylaii,Cemaluddin Abdullah b Yusuf. Tahricül'l-Ahadis ve Elasari Elvakiati Fi Tefsiri'l-Keşşaf, Erriyad: Daru İbni Huzeyme, 2. Basım, 1414