BULUTLARI BEKLERKEN'' ve GÜZ SANCISI'' NDA KİMLİK TEMSİLİ

Etnik kimlik ve ulus devlet kavramları, politik söylem içinde tartışıldığı için, etnik kimlik konusu politik bağlama dayandırılarak ele alınmaktadır. Son yıllarda azınlıklar meselesinin daha çok konuşulur hale gelmesi, aidiyet, toplumsal bellek ve etnik kimlik sorunsalının da konuşulur hale gelmesini sağlamıştır. Sosyal ve politik alandaki kimlik tartışmaları kendini sinemada da göstermiştir. Ülkemizde sinema gösteriminin gerçekleştiği ilk yıllardan bu yana yapılan pek çok filmde etnik kimlik temsiline yer verilmektedir. Yeşilçam filmleri incelendiğinde bu temsillerin genellemeler ve önyargılarla sunulduğu görülmektedir. Günümüzde soyut ve genel yaklaşımlardan sıyrılarak tamamen farklı bakış açısı yakalamaya çalışan yönetmenler de mevcuttur. 2000li yıllarda çekilen Bulutları Beklerken ve yine 2000li yıllarda çekilen Güz Sancısı filmleri azınlıkların temsil sorunu üzerinde bir kez daha düşünmemizi sağlamaktadır. Bulutları Beklerken filmi anadilinden ve ailesinden koparılan kadın karakterin, Türk ve Müslüman çoğunluk karşısında gündelik hayatını nasıl kurduğuna odaklanırken; Güz Sancı filmi ülkemizde tarihsel süreç içinde Rumların hayatını tamamen değiştiren politik olaylara odaklanmaktadır.

The identity represantation in BB and GS

The concepts of ethnicity and nation states, in political discourse to discuss, the issue of ethnic identity are addressed based on the political context. In recent years the issue of minorities is becoming more conversation, of belonging, social memory and ethnic identity has also spoken of becoming problematic.. in the field social and political identity discussions, the movie theater itself demonstrated on the movie also. In our country since the early years of the cinema screenings, several film includes ethnicity representation. When Yeşilçam films are examined, it is presented with the generalizations and represent prejudice can be seen. Today, get away from the abstract and general approach, a completely different perspective, trying to catch Director are also available. Waiting for the Clouds, taken in the 2000s and again in the 2000s, taken Pains of Autumn movies are once again on the issue of minority representation allows us to think about. Waiting for the Clouds, having cut off from her family and female character from the film mother tongue, Turkish and Muslim majority in the face of everyday life while focusing on how to set up; Fall within the historical process in our country the Greeks the movie life Pains of Autumn completely focuses on the political events that changed

___

  • Akgönül.S (2007). Türkiye Rumları. İstanbul:İletişim
  • Anthony D. Smith(2014). Millî Kimlik. (Çev: B. S. Şener) İletişim: İstanbul
  • Aydın, Suavi (1998). Kimlik Sorunu, Ulusallık ve Türk Kimliği. İstanbul: Öteki
  • Balcı.D(2014). Yeşilçam’da Öteki Olmak, İstanbul:Kolektif
  • Balş,Rifat N.(2003). Cumhuriyet Yıllarında Türkiye Yahudileri: Bir Türkleştirme Serüveni, İstanbul:İletişim
  • Baumann, Gerd (2006). Çok Kültürlülük Bilmecesi (çev. I. Demirakın) Ankara: Dost.
  • Bayart.J.F(1999). Kimlik Yanılsaması.(Çev:Mehmet Moralı)Metis:İstanbul
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi, Teknikler ve Örnekler, Siyasal: Ankara
  • Bilgin, N. (1994). Sosyal Bilimlerin Kavşağında Kimlik Sorunu, Ege:İzmir
  • Bilgin, N. (2014). Türk Aydını ve Kimlik Sorunu, Ankara
  • Bostancı, N. (1999). Bir Kolektif Bilinç Olarak Milliyetçilik, Doğan:İstanbul
  • Burke, Peter (2008). Kültür Tarihi (Çev: M. Tunçay)İstanbul: Bilgi Üniversitesi
  • Cahoone.L (2001). Modernliğin Çıkmazı.(Çev:Ahmet Demirhan ve Erol Çatalbaş) İnsan:İstanbul
  • Cana Bilsel, “Yeni Dünya Düzeninde Çözülen Kentler ve Kamusal Alan”, 2015, http://kendineaitbiroda.wordpress.com (22.03.2015)
  • Doytcheva, Milena (2009 ). Çok kültürlülük, (Çev. T. Akıncılar Onmuş) İstanbul: İletişim
  • Eryılmaz, B.(1992). Osmanlı’da Millet Sistemi.İstanbul:Ağaç
  • Göka, Erol (2006). İnsan Kısım Kısım: Toplumlar, Zihniyetler, Kimlikler, Ankara: Aşina
  • Guibernau, M(1997). 20.Yüzyılda Ulusal Devlet ve Miliyetçilikler (Çev:Neşe Nur Domaniç) Sarmal:İstanbul
  • Güncel Toplumsal Sorunlar, 33, 215.
  • Güvenç, Bozkurt (1995). Türk Kimliği, Remzi: İstanbul
  • Güvenç, Bozkurt (1992).”Dil-Kültür Bağıntısı”Çağdaş Türk Dili Dergisi 87,s:509
  • Hall, S(1998).Kültürel Kimlik ve Diaspora(Çev: İrem Sağlamer)Sarmal:İstanbul
  • Karpat, K. “Kimlik Sorununun Türkiye’de Tarih, Sosyal ve İdeolojik Gelişmesi”, S.ŞEN (Ed.),
  • Kymlicka, Will (1998). Çok kültürlü Yurttaşlık, (çev. Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı.
  • Larrain, Jorge(1995). İdeoloji ve Kültürel Kimlik, Sarmal: İstanbul
  • Marshall, Gordon(1999). Sosyoloji Sözlüğü (Çev. O. Akınhay, D. Kömürcü) Ankara: Bilim ve Sanat
  • Nora, P. (2006). Hafıza Mekanları. Dost: Ankara
  • Oran, B(1995). Sosyal Bilimlerin Kavşağında Kimlik Sorunu. İstanbul:Bağlam
  • Parekh, Bhikhu (2002). Çok kültürlülüğü Yeniden Düşünmek( çev. B. Tanrısever) Ankara: Phoenix.
  • Raymond Williams (2005). Anahtar Sözcükler (çev: S. Kılıç) İletişim: İstanbul
  • Taylor, Charles(2000) Modern Toplumsal Tahayyüller( Çev: H.Koyukan)İstanbul: Metis
  • Tekinalp, Şermin(2005). Küreselleşen Dünyanın Bunalımı: Çok kültürlülük, İstanbul: Kültür Üniversitesi
  • Tok, N (2007). Kültür, Kimlik,Siyaset, Ayrıntı:İstanbul
  • Toktaş, Ş (2004) ,“Citizenship andminorities: a historical overviewof Turkey’s Jewish minority”,TheJournal of Historical Sociology .18.sayı 2005
  • Türkiye’deAzınlıklar: Kavramlar, Lozan, İç Mevzuat, İçtihat ve Uygulama(2004) İstanbul:Tesev
  • Uygur, N. (2006), Kültür Kuramı, YKY, İstanbul.
  • Will, Kymlicka (2007). Çok Kültürlülük: Başarı, Başarısızlık ve Gelecek (Çev: F.Öztürk)makale
  • Yaşartürk.G(2012).Türk Sineması’nda Rumlar.İstanbul:Agora
  • Yazıcı.İ(1997).Kitle İletişiminde İmaj Kuramsal Bir Yaklaşım.İstanbul:Bilim
  • Yıldız, Ahmet (2001). Ne Mutlu Türküm Diyebilene, İstanbul: İletişim