KİMLİK İNŞASI VE POLİTİKAYA AKTARIMI

Kimlik, insanın var olma süreçlerinin ayrılmaz bir parçasıdır ve öznenin kurulumundaözneyle simbiyotik bir ilişki içerisindedir. Kültürel birikintilerle şekillenen kimlik, hem öznetarafından yaratılan sosyo-psikolojik bir ana karnı hem de özneyi biçimlendiren bir tür kalıpişlevindedir. Bir açıdan öznenin ve onun biricikliğinin inşası olan kimlik, diğer bir açıdansabenzeşmenin, erimenin ve çözünmenin alanıdır. Dolayısıyla hem ortaklaştırıcı hem de ayrıştırıcı birözelliği vardır. Koşullar ve kültür etkisinde belirginleşen çıkarlardaki farklılaşma ve aidiyetilişkileri, kimlikler üzerinden anlamlandırılır ve kurumsallaşırlar. Kurumsallaşma ise beraberindetoplumsal düzlemde görünürleşmeyi ve politikleşmeyi getirir. Böylece kimlikler toplumsallaşmasürecinde çıkarlardaki farklılaşmaya olan inancın kurumsallaşarak politikleşmesine karşılık gelirler.Kimliklerin toplumsal kurulumu anlaşmazlıkların, çatışmaların ve savaşların ortaya çıkmasındaetkili olan kavramsal bütün olarak politikaya aktarılır. Bu nedenle günümüzde değerler ve çıkarlararasındaki farklılaşmalara dayanan anlaşmazlıkların politik bir anlamlandırmasını yapabilmek içinkimliklere odaklanmak önemlidir. Çalışmamız bu bağlamda kimlikler ile anlaşmazlıklar-çatışmalararasındaki ilişkinin psikoloji ve sosyoloji bilimlerinin yardımıyla değerlendirildiği politik biraçımlama hüviyetindedir.

IDENTİTY BUİLDİNG AND ITS REFLECTION IN POLICY

Identity is an integral part of human's existence processes and is in a symbiotic relationship with the subject in the establishment of the subject. The identity shaped by cultural accumulations is a socio-psychological mother-abutment created by the subject as well as a form of mold that shapes the essence. Identity, which is the construction of the subject and its uniqueness in one sense, is the domain of analogy and dissolution from another angle. It is therefore both a cooperative and a parsing feature. The differentiation and belonging associations that are evident in conditions and culture influences are understood and institutionalized through identities. Institutionalization brings with it the socialization and politicization. Thus, identities correspond to institutionalization and politicization of the belief in differentiation in the process of socialization. The social establishment of identities is conveyed to the politics as a conceptual whole which is effective in the emergence of conflicts and wars.. For this reason, it is important today to focus on identities in order to be able to make a political meaning of disagreements based on differentiation between values and interests. Our work is in this context a political explanation that the relationship between identities and conflicts is assessed with the help of the psychology and sociological sciences.

___

  • Akhtar, S. (2010). Göç ve Kimlik: Kargaşa-Sağaltım ve Dönüşüm. Müge Alkan, Serhat Uyanık, Ali A. Köşkdere (Çev.). İzmir: Meta Basım.
  • Alinia, Minoo (2007). Diaspora Mekanları: Kürt kimlikleri Öteki Olma Deneyimleri ve Aidiyet Politikaları, Fahriye Adsay (Çev.). İstanbul: Avesta Yayınları.
  • Arendt, H. (1996). Geçmişle Gelecek Arasında. Bahadır Sina Şener, Onur Eylül Kara (Çev.). İstanbul: İletişim.
  • Atak, H. (2011). Kimlik Gelişimi ve Kimlik Biçimlenmesi: Kuramsal Bir Değerlendirme, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry, 3(1):163-213 eISSN:1309-0674, pISSN:1309-0658.
  • Ataman, B. (2012). Kozmopolitan Hayatlar-Diasporik Kimlikler. İstanbul: Libra Kitapçılık ve Yayıncılık.
  • Bayram, A. (2003). İktidar Çözümlemelerinde Bir Mihenk: Michel Foucault. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, (2), 33-46. http://dergipark.gov.tr/bilgisosyal/issue/29113/311464
  • Bohman, J. (1987). After Philosophy. ABD: MIT Pres.
  • Caşın, M. H., (2009). Uluslararası Terörizm. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Clegg, S. R. (1989). Frameworks of Power. London: Routledge.
  • Dahl, R. A. (1964). Modern Political Analysis. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • Duverger, M. (1995). Siyaset Sosyolojisi. Şirin Tekeli (Çev.). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Freud, A. (2011). Ben ve savunma mekanizmaları. Yeşim Erim (Çev.). İstanbul: Metis Kitap.
  • Gödelek, K. (2005). Güç İktidar İlişkisi Bağlamında Kadına Yönelik Şiddet. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 97-107.
  • Gajac, O. (2014). Robert Castel’de Mensubiyet Yitimi, Robert Castel’le Sosyali Yeniden Düşünmek: Devlet-Birey-Mensubiyet. Toplum ve Bilim Dergisi. Sayı: 129, 82-104.
  • Güngör, V. (2005). Bizimkilerin Pedagojisi: Göç-Kültür-Kimlik ve Hollandalı Türkler. Ankara: Liman Kitapları.
  • Heywood, A. (2011). Siyaset. Bekir Berat Özipek vd (Çev.). Ankara: Liberte Yayınları.
  • Kılıçbay, M. A. (2001). Doğu’nun Devleti Batı’nın Cumhuriyeti. Ankara: İmge Yayınları.
  • Kışlıoğlu, R.; Uluğ, Ö. M. (2016). Bölüm 8: Kolektif Eylem. Özlem Dirilen Gümüş (Eds.) Siyaset Psikolojisi 1. Cilt. içinde (s. 229-256) İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Sartori, G. (1996). Demokrasi Teorisine Geri Dönüş. Tunçer Karamustafaoğlu, Mehmet Turhan (Çev.). Ankara: Yetkin Yayınları.
  • Sayar, K. (23, Aralık 2019). Terörün Psikolojisi, Erişim adresi https://kemalsayar.com/insana-dair/terorun-psikolojisi
  • Sen, A. (2006). Kimlik ve Şiddet: Kader Yanılsaması. Ahmet. Kardem (Çev.). İstanbul: Henkel Yayınları.
  • Tutar, H. (2016). Sosyal Psikoloji: Kavramlar ve Kuramlar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ulusoy, E. (2016). Diasporayı Yeniden Düşünmek: Diaspora Teorisi ve Tarihsel Bağlamda Türkiye’nin Diaspora Politikası. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ünal, S. (2008). Nesne İlişkileri Kuramı, İçinde Güncel Klinik Psikiyatri, 1. Baskı. E. Işık, E. Taner, U. Işık (Eds.). https://www.researchgate.net/publication/291521725_Nesne_Iliskileri_ Kurami
  • Volkan, V. (2009). Kimlik Adına Öldürmek: Kanlı Çatışmalar Üzerine Bir İnceleme. Medine Banu Büyükkal (Çev.). İstanbul: Everest Yayınları.
  • Weber, M. (1995). Toplumsal ve Ekonomik Örgütlenme Kuramı. Özer Ozankaya (Çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Yılmaz, F. (2008). Avrupa'da Irkçılık ve Yabancı Düşmanlığı. Ankara: USAK Yayınları.