YENI NESIL KAOTIK SAHNELER: THE CHAPMANS VE YELLIN

Ait olduğu sanat disiplini ya da kullanılan malzeme her ne olursa olsun, sanat eseri her daim bir sahnenin sunumuna ev sahipliği yapmaktadır. Bu sahneler figürler, doğanın dinginliği ya da rüyaların hayalsi yapısını içerebilir. Kullanılan imgeler ve renkler izleyiciyi daha mutlu ya da daha depresif bir mekâna taşıyan unsurlar olabilir. Ancak değişmeyen tek şey, sanatçının izleyiciye sunduğu bir sahnenin varlığıdır. Bu bağlamda yirmi birinci yüzyılla gelen tüketim ve devinim anlayışının, sanat eserlerinde pozitif ya da negatif etkiler içeren kaotik sahnelerle yer alması şaşırtıcı değildir. Çağdaşları arasından sıyrılarak bu kaosa dair yaklaşımlarını farklı şekillerde izleyiciyle buluşturan Jack&Dinos Chapman kardeşler ile Dustin Yellin örneği üzerinden tanımlanmaya çalışan yeni nesil kaotik sahneler; çağdaş sanat içinde kendine sağlam bir yer edinmiş ve diğer sanatçılar tarafından da desteklenerek çeşitlenmeye başlamıştır. Sanat eseri oluşturmada kullanılan klasik teknik ve medyumların değişmesi ve gelişmesinin de etkisiyle hızlanan bu etkileşim, uzunca bir süre izleyici ile bağ kurmaya devam edecek gibi görünmektedir. 

NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN

Regardless of the art discipline to which it belongs or the material used, the artwork always hosts the presentation of a scene. These scenes may include figures, the serenity of nature, or the imaginary structure of dreams. The images and colors used can be elements that make the viewer feel happier or more depressed. But the only thing that does not change is the existence of a scene that the artist presents to the audience. In this context, it is not surprising that the understanding of consumption and motion, which dates back to the twenty-first century, takes place in chaotic scenes with positive or negative effects. A new generation of chaotic scenes that try to be defined through the example of Jack & Dinos Chapman brothers and Dustin Yellin, who differentiate themselves from their contemporaries and present their approaches to this chaos in different ways; has gained a solid place in contemporary art and has been diversified by being supported by other artists. This interaction, which accelerated with the change and development of classical techniques and mediums used to create artworks, it seems that to continue to connect with the audience for a long time.

___

  • Angelopoulou, A. L. (2018, 10 18). Fucking Hell by Jake&Dinos Chapman at Fondazione Prada in Sanguine Baroque Show. 07 20, 2019 tarihinde Design Boom: https://www.designboom.com/art/jake-dinos-chapman-fucking-hell-fondazione-prada-sanguine-baroque-10-18-2018/ adresinden alındı
  • Chapman, J., & Chapman, D. (2008). Everything. http://jakeanddinoschapman.com/everything/ adresinden alındı
  • Collins, A. F. (2015, 08 07). Inside Artist Dustin Yellin’s Brooklyn Factory of Delights. 07 21, 2019 tarihinde Vanity Fair: https://www.vanityfair.com/culture/2015/08/dustin-yellin-art-brooklyn-utopia adresinden alındı
  • Furman, A. (2016). Psychogeography: An Interview With Dustin Yellin. (C. A. Asmaz, Çev.) 07 21, 2019 tarihinde The Wild Magazine: https://thewildmagazine.com/blog/psychogeography-an-interview-with-dustin-yellin/ adresinden alındı
  • Göksay, S. (2013, 10 24). Fikrin Yüceltilmesi; 21. Tüzyıl Sanatı. 07 18, 2019 tarihinde Mind on Art: https://mindonart.com/2013/10/24/fikrin-yuceltilmesi-21-yuzyil-sanati/ adresinden alındı
  • Jake&Dinos Chapman. (2018, 04 10). 07 20, 2019 tarihinde Artsy: https://www.artsy.net/artist/jake-and-dinos-chapman adresinden alındı
  • Psychogeographies, i collages tridimensionali di Dustin Yellin. (2017, 01 27). 20190721 tarihinde Collater.al: https://www.collater.al/psychogeography-dustin-yellins/ adresinden alındı
  • Risley, D. (2014, 10 25). The Chapmans. 07 21, 2019 tarihinde David Risley Gallery: http://www.davidrisleygallery.com/artists/jake-and-dinos-chapman adresinden alındı
  • Sierzputowski, K. (2019, 05 24). Advanced Technologies Hide Below the Surface in New Three-Dimensional Collages by Dustin Yellin. 07 21, 2019 tarihinde Colossal: https://www.thisiscolossal.com/2019/05/dustin-yellin-landscapes/ adresinden alındı
  • Southern, B. (2017, 10 04). Jake&Dinos Chapman. 07 20, 2019 tarihinde Blain Southern: https://www.blainsouthern.com/artists/jake-dinos-chapman adresinden alındı
  • Waldman, J. (2014, 03 21). Psychogeographies: 3D Collages Encased in Layers of Glass by Dustin Yellin. 07 21, 2019 tarihinde Colossal: https://www.thisiscolossal.com/2014/03/psychogeographies-3d-collages-encased-in-layers-of-glass-by-dustin-yellin/ adresinden alındı
  • Yellin, D. (2014). Psychogeographies. https://dustinyellin.com/psychogeographies/ adresinden alındı
  • Yellin, D. (2017). Astronauts Building a Rocket Under the Sea. https://dustinyellin.com/landscapes/ adresinden alındı
  • Yellin, D. (2017). Ceremony to Build a Rocket on Floating Disc. https://dustinyellin.com/landscapes/ adresinden alındı
  • Yellin, D. (2017). Migration in Four Parts. https://dustinyellin.com/migration-in-four-parts/ adresinden alındı
  • Zurakhinsky, M. (2018). British Installation Artists. 07 20, 2019 tarihinde The Art Story, Modern Art Insight: https://www.theartstory.org/artist-chapman-jake-and-dinos.htm adresinden alındı
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi-Cover
  • ISSN: 1304-0278
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2002
  • Yayıncı: Cahit AYDEMİR
Sayıdaki Diğer Makaleler

YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE MOORA YÖNTEMİ İLE TEDARİKÇİ SEÇİMİNİN UYGULANABİLİRLİĞİ

Mehmet SARIOĞLAN, Karahan ARSLAN

TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ OKUMA METİNLERİNİN METİNSELLİK ÖZELLİKLERİ: LAO TZU’NUN ‘ACELE KARAR VERMEYİN’ ÖYKÜSÜ ÖRNEĞİ

İzzet ŞEREF, Beytullah KARAGÖZ, İmran KOÇ ARDIÇ

İŞLETMELERDE DAĞITIMSAL ADALET: SERAMİK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA

İbrahim YILDIRIM, Hasan ERASLAN

TARIMSAL YAYIMDA KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE ZİRAAT FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ TARIM TEMALI TELEVİZYON KANALLARINA KARŞI TUTUMLARI

Mustafa SERT, Mehmet Reşit SEVİNÇ, Mehmet CANÇELİK, Mustafa Hakki AYDOĞDU

YENI NESIL KAOTIK SAHNELER: THE CHAPMANS VE YELLIN

Ayşenur Ceren ASMAZ

TRAVMA SONRASI STRES ile TRAVMA SONRASI BÜYÜME ARASINDAKİ İLİŞKİDE SOSYAL DESTEĞİN ve MANEVİYATIN ARACI ROLÜ

Neslihan ARICI ÖZCAN, Reyhan ARSLAN

SAĞLIK ÇALIŞANLARININ ÖRGÜTSEL İKLİM ALGILARI VE ÖRGÜTSEL GÜVEN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: ARTVİN İLİ ÖRNEĞİ

Mustafa FİLİZ, Sait BARDAKÇI

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖZEL YETENEK GİRİŞ SINAV PUANI VE HESAPLAMADA KULLANILAN PUANLARIN ÖZEL YETENEK SINAV BAŞARISI İLE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ (Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Örneği)

Levent ÇORUH

ŞANLIURFA İLİ KÖYLERİNDE YAŞLILARIN DEMOGRAFİK VE SOSYO-EKONOMİK DURUMLARI İLE YOKSULLUK VE YAŞLILIK ALGILARI

Müge KANTAR DAVRAN, Mehmet Reşit SEVİNÇ, Mehmet CANÇELİK

MEKANİK TESİSAT PROJELERİNDE BEST WORST VE NÖTROSOFİK AHP ENTEGRE MODELİYLE HATA TÜRÜ VE ETKİLERİ ANALİZİ

Melih YÜCESAN