Sadi'nin ahlak teorisinin analizi ve yönetim ahlakı
Sadi’nin, erken dönemlerde yaşamış olan bir Doğu düşünürü olarak ortaya koyduğu ahlak anlayışı, birçok açıdan ele alınmaya değer niteliktedir. Daha çok teolojik yaptırıma dayalı ve teleolojik olarak da eudaimonizmi öngören bir ahlak öğretisi ortaya koyan Sadi, bireysel mutluluğun toplumsal hoşgörüye ve siyasal uygulamalara dayandığının farkındadır. Bu nedenle ahlak öğretisini, hem bireylerin birbirlerine karşı davranışlarını hem de yönetici-vatandaş ilişkilerini düzenlemek amacıyla ortaya koymuştur.
Analysis of sadi’s moral theory and management ethics
Sadi is an Eastern thinker of early period. His understanding on ethics is important in many ways. Sadi’s moral doctrine base on theology and eudaimonism. He is aware of happiness which is on political practises and social tolarance. Therefore he writes his moral understanding in order to determine management principles and to regulate the relationship between people.
___
- Akarsu, B. (1998). Mutluluk Ahlakı. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
- Ebenstein, W. (2003). Siyasi Felsefenin Büyük Düşünürleri. Çev. İsmet Özel. İstanbul: Şule Yayınları.
- Canan İ. (tsz.).Kütüb-i Sitte Tercüme ve Şerhi. İstanbul: Akçağ Yayınları.
- Elmalı, O. (2003) “İbn Haldun ve Machiavelli’in Realist Siyaset Kuramları”. Ekev Akademi Dergisi, 7(15), ss. 133-142.
- MacIntyre, A. (2001). Erdem Peşinde. Çev. Muttabip Özcan. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
- Sadi (2007). Sufi Bilgeliği, Gülistan. Çev. Yavuz Keskin. İstanbul: Sınır Ötesi Yayınları.
- Sadi. (1946). Gülistan. Çev. Hikmet İlaydın. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
- Sadi. (1988). Bostan. Çev. Hikmet İlaydın. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
- Sadi. (1996). The Gulistan of Sadi- The Rose Garden. Translated by Edward B. Eastwick, C.B., M.A., F.R.S., M.R.A.S.. London: The Octagon Press.
- Yazıcı, T. (1993). “Sadi”, İslam Ansiklopedisi, X, 36- 41. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.