Covid- 19 Pandemi Sürecinde Online Din Eğitimi Faaliyetlerinde Oyunlaştırma: Kahoot! Uygulaması Örneği

Araştırmanın amacı, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin 2019-2020 eğitim-öğretim yılında online olarak yapılan öğretim teknolojileri ve materyal tasarım dersinde deneyimledikleri bir oyunlaştırma aracı olan Kahoot! uygulaması hakkında ortaya koydukları görüşlerini tespit etmektir. Araştırmaya dahil edilen 110 öğrenciden 83`ü ankete katılarak sorulara cevap vermiştir. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden “iç içe karma desen” kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan 4 soruluk memnuniyet anketi ile katılımcıların deneyimlerini serbestçe ortaya koymalarına fırsat vermek amacıyla tek soruluk standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu kullanılmıştır. Kahoot! uygulaması öğrencilerin büyük bir kısmı tarafından eğlenceli, öğretici, güzel, faydalı, kullanımı kolay, kavram öğ-retiminde etkili bir uygulama olarak tarif edilmiş, bazılarına göre ise uygulaması zor, karmaşık ve zaman alıcı bir uygulama olarak betimlenmiştir. Sonuç olarak ister online ister yüz yüze eğitim açısından Kahoot! uygulamasının özellikle pekiştirme, tekrar veya değerlendirme aşamalarında kullanılmasının oldukça faydalı olduğu söylenebilir.

Gaming In Online Religious Education Activities During The Covid-19 Pandemic: Kahoot! Application Example

The aim of the research is to determine the opinions students of Theology Faculty of Erzincan Binali Yildirim University as a result of their experiences about the kahoot! application they learned as a teaching gamification material in the online instructional technologies and material design course in the spring semester of 2019-2020 academic year. Out of 110 students included in the study, 83 participated in the survey and answered the questions. In the research, "intertwined mixed design", one of the mixed research methods, was used. A single-question, standardized open-ended interview form was used in order to allow the participants to freely express their experiences with the 4-question satisfaction survey prepared by the researcher. Kahoot! The application was described as fun, instructive, beautiful, useful, easy to use, effective in teaching concept, by most of the students, and according to some, it was described as a difficult, complex and time-consuming application. As a result, it can be said that the use of kahoot application, especially in reinforcement, repetition or evaluation stages, is very useful in terms of online or face-to-face education.

___

  • Aktekin, Nafiye Çigdem vd. “Let’s Kahoot! Anatomy”. Utilicemos Kahoot! Anatomía. 36/2 (Haziran 2018), 716-721. https://doi.org/10.4067/S0717-95022018000200716
  • Alıcı, Mustafa. “Metafizik Kutsalliktan Sanal Gerçekliğe: Dijital Din”. Akra Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi 10/27 (2022), 253-278.
  • Altaş, Nurullah. Din Eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2022.
  • Aydın, Muhammed Şevki. Din Eğitimi Bilimi. Kayseri: Kimlik Yayınları, Birinci Baskı., 2017.
  • Bayraktar, Mehmet Faruk - Yorulmaz, Bilal. “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyunların Kullanımı”. Türkiye`de Okullarda Din Öğretimi. ed. Recep Kaymakcan vd. 705-746. İstanbul: DEM Yayınları, 2011.
  • Berg, Bruce L. - Lune, Howard. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. ed. Hasan Aydın. Konya: Eğitim Yayınevi, 2015.
  • Cebeci, Suat. Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri. İstanbul: Alfa, 5. Basım, 2018.
  • Creswell, John Ward - Clark Plano, Vicki. Karma Yöntem Araştırmaları. çev. Yüksel Dede - Selçuk Beşir Demir. Ankara: Anı Yayıncılık, ts.
  • Dam, Hasan vd. “Çocukluk Dönemi Din Eğitimi”. Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eği-timi. ed. Mustafa Köylü - Mustafa Köylü. 51-96. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 7. Basım, 2017.
  • Danacı Özüzen, Miray. “Eğitsel Araç Gerecin Tarihsel ve Kültürel Gelişimi”. Eğitimde Araç-Gereç Geliştirme. ed. Miray Danacı Özüzen. Ankara: Eğiten Kitap, 2. Basım, 2017.
  • Genç, Muhammet Fatih vd. “Koronavirüs (Covid-19) Sürecinde İlahiyat Alanında Lisan-süstü Eğitim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Bakışları”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 21/1 (31 Mart 2021), 71-97. https://doi.org/10.33415/daad.840675
  • Goodwin, Kristy. Dijital Dünyada Çocuk Büyütmek. İstanbul: Aganta Kitap, 2. Basım, 2018.
  • Göksu, Mehmet Zeki. “Din Öğretiminde Teknoloji ve Materyal Geliştirme: Temel Kav-ramlar”. Din Öğretiminde Teknoloji ve Materyal Geliştirme. ed. Rıdvan Demir - Tugrul Yürük. Ankara: Nobel Bilimsel, 2021.
  • Güneş, Âdem. Din Öğretimi Materyalleri. İstanbul: Dem Yayınları, 2015.
  • Ismail, M. E. vd. “Implementation of The Gamification Concept Using KAHOOT! Among TVET Students: An Observation”. Journal of Physics: Conference Series 1140 (Aralık 2018), 012013. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1140/1/012013
  • Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem- Yılmaz, Ramazan. “Bir Oyunlaştırma Ve Biçimlendirici Değerlendirme Aracı Olarak Kahoot Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi”. 331-337. Denizli: Pamukkale Üniveristesi, 2019.
  • Kızılabdullah, Yıldız. “Kavramsal Çerçeve: Eğitim, Öğretim Ve Din”. Din Eğitimi. ed. Recai Doğan - Remziye Ege. Ankara: Grafiker Yayınları, 5. Basım, 1997.
  • Koç, Ahmet. Din Eğitiminde Etkili İletişim. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2016.
  • Licorish, Sherlock A. vd. “Students’ perception of Kahoot!’s influence on teaching and le-arning”. Research and Practice in Technology Enhanced Learning 13/1 (21 Temmuz 2018), 9. https://doi.org/10.1186/s41039-018-0078-8
  • Marello, Jessica. “Kahoot Is a Fun Free Game-Based Classroom Response System | Emer-ging Education Technologies”. Erişim 28 Aralık 2021. https://www.emergingedtech.com/2014/07/kahoot-game-based-classroom-response-system/
  • Nazıroğlu, Bayramali. “Din Eğitiminde Temel Kavramlar ve Bilimselleşme”. Din eğitimi. ed. İbrahim Turan - Bayramali Nazıroğlu. Ankara: Bilay, 3. Basım, 2021.
  • Neuman, W. Lawrence. Toplumsal Araştırma Yöntemleri. çev. Özge Sedef. Ankara: Baskı Odası, 2006.
  • Okumuşlar, Muhiddin. “Din Eğitiminin Psiko-Sosyal ve Kültürel Temelleri”. Din Eğitimi. ed. İbrahim Turan - Bayramali Nazıroğlu. Ankara: Bilay, 3. Basım, 2021.
  • Polat, Murat. “Yükseköğretimde Kahoot Kullanmak Ya Da Kullanmamak: Öğretmen Adaylarının Kahoot’la Öğretime Yönelik Görüşleri”. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi 3/2 (10 Ekim 2019), 139-157. https://doi.org/10.32960/uead.587469
  • Rajabpour, Abouzar. “Teachers’ Perception of Advantages and Disadvantages of Ka-hoot!” English Linguistics Research 10 (22 Kasım 2021), 49. https://doi.org/10.5430/elr.v10n4p49
  • Supit, Noldy Richard - Suryana, H.T. Effendy. “Kahoot!: Bring the Fun Into the Class-room!” Indonesian Journal of Informatics Education 2/2 (2018), 127-134.
  • Tan, Debbita vd. “Kahoot! It: Gamification in Higher Education”. Pertanika Journal of Social Science and Humanities 26 (01 Mart 2018), 565-582.
  • Toma, Florentina vd. “The Use of the Kahoot! Learning Platform as a Type of Formative Assessment in the Context of Pre-University Education during the COVID-19 Pandemic Pe-riod”. Education Science 11/649 (2021), 2-18.
  • Topçu, Nurettin. Türkiye`nin Maarif Davası. İstanbul: Dergâh Yayınları, 12. Basım, 2005.
  • Tosun, Cemal. Din Eğitimi Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayınları, 2012.
  • TÜBA. Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları: TÜBA, 2020.
  • Wang, Alf Inge - Tahir, Rabail. “The Effect of Using Kahoot! For Learning – A Literature Review”. Computers & Education 149 (01 Mayıs 2020), 103818. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103818
  • Ekonomist. “12 ayda 22 milyon kullanıcıya ulaştık”, 29 Temmuz 2021. https://www.ekonomist.com.tr/girisim-kobi/12-ayda-22-milyon-kullaniciya-ulastik.html
  • “Haydi Türkiye Evden Kur’an Öğrenmeye”. Erişim 21 Ocak 2022. https://www.diyanet.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Detay/30054/haydi-turkiye-evden-kuran-ogrenmeye
  • Kahoot! “Kahoot! for schools: how it works | Feature overview”. Erişim 13 Ocak 2022. https://kahoot.com/schools/how-it-works/