Raymond Radiguet'nin İçimizdeki Şeytan'ının İç Bakış Açısı

Bu makalenin amacı, Raymond Radiguet’nin Le Diable au Corps adlı eserinin bakış açısı (iç odak- layım) kavramını ele almaktır. Burada öncelikle anlatıcı kavramını yazar kavramından ayırdetmek gere- kir. Zira, okuyucu bu iki kavramı çoğunlukla birbiriyle karıştırmaktadır. Anlatı incelemesinde dikkate alı- nacak kişi yazar değil anlatıcı olacaktır. Bu metinde, anlatıcı hikayeyi iç odaklayım ile anlatmaktadır. Bu da şeçilen bu odaklayıma göre hikayenin algılanmasını sağlar. “Anlam farklılıklar üzerine kuruludur: Eğer farklılık varsa anlam vardır” (Groupes d’entrevernes 1979, 13). İç odaklayımda, anlatıcı kendisinin de içinde başkahraman ya da tanık olarak bulunduğu hikayenin, birinci dereceden anlatıcısıdır. Çalışma le Diable au Corps‘un iç odaklayımını kapsamlı bir biçimde ele almayla sınırlandırılmıştır. Bütün çalışma boyunca metinden örneklerle birinci dereceden anlatıcı özelliği olan iç odaklayım kanıtlanmaya çalı- şılacaktır.

___

  • Adam J. M. (1990). Le Texte narratif. Paris 1990.
  • Alexandrescu S. (1973). “Le Discours Etrange: essai de définition à partir d’une anlyse de “La Nuit” de Maupassant”. Sémiotique narrative et textuelle. Présenté par Chabrol, C. Paris (1974) 55-95.
  • Aslan-Karakul S. (2008). Procédés narratifs dans le Diable au corps de Raymond Radiguet: une approche sémio-linguistique. Université Hacettepe, Ankara 2008.
  • Balzac H. (1874). Les médecins de campagne. Oeuvres complètes, tome 13.djvu/311. 1874.
  • Genette G. (1972). Figures: essais. Paris 1972.
  • Goldenstein J. P. (1980). Pour lire le roman: initiation à une lecture méthodique de la fiction narrative. Bruxelles 1980.
  • Greimas A. J. & Courtès J. (1993). Dictionnaire raisonné de la théorie du langage. Paris 1993.
  • Groupe d’Entrevernes. (1979). Analyse sémiotique des Textes. Lyon 1979.
  • Günay D. (2013). Metin Bilgisi. İstanbul 2013.
  • Özel-Coulibaly I. (2012). Etude du Point de vue narratif dans la Signification textuelle. Thèse de master inedite. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir 2012.
  • Radiguet R. (1967). Diable au corps. Paris 1967.
  • http://faculty.georgetown.edu/spielmag/docs/txt/enonciation.htm, le 3 Février 2018.
  • http://jv.gilead.org.il/gallica/T0089830.html, le 4 Février 2018.
  • https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fjocelyne.vilmin.free.fr%2Fwp- content%2FStatut%2520du%2520narrateur%2520et%2520point%2520de%2520vue%2520ou%2520 focalisation%2520dans%2520le%2520roman.pdf&h=ATNZtOgn1Nn5iIx1DlXbt2XaHIeApSA4bRH WQYL0dcbug3nSDvh6imNGz8Q8gq7jeG85JNpArylPoqWvkmwmIeUApwRaOvpm- tesirLZJ4AnrG90yT9D4NJ8xFf9BEuDDaT-0AhZbClGMAcz, le 05 Février 2018.
  • http://journals.openedition.org/narratologie/6795 Jean-Marc Limoges, «De l’écrit à l’écran», Cahiers de Narratologie [En ligne], 25 | 2013, mis en ligne le 20 décembre 2013, consulté le 08 février 2018.