Global Söylemin Hakim Gücüne Karşı Bir Ses Olarak İsmet Özel’in Millet Söylemi

Söylem, dünyaya hükmetme düşüncesinin merkezi yerini işkâl etmektedir. Batı, uzun yıllardır söylem gücünü elinde tutmaktadır. Batının keşif kolu, öncü birlikleri artık söylem üzerine odaklanmaktadırlar. Daha önce topraklara, stratejik noktalara, üsleri kuşatmaya yönelen Batının tahkim gücü artık zihinlere, toplumun hafızasına, kültürel kodlarına hâkim olmaya yönelmektedir. Batının, bilgi, iktidar, güç ilişkisinde hâkim olduğu düzene muhalif veya alternatif olabilecek muhtemel imkânları ortadan kaldırmak, onları "dumura" uğratmada öncelikli işlevsel gücü söylemdir. Artık söylem, dünyayı anlamaya açılan bir kapı olmaktan çıkmış ona hükmetmenin imkânı, başat aracı olmuştur. Bugün batı medeniyeti olarak taçlanan güç temerküzü esasta Türk/İslam karşıtı ve Türklerle/Müslümanlarla başetmek için oluşmuş/ oluşturulmuş bir yapıyı temsil etmektedir. Türk milleti, Batı Hristiyan topluluklarla girdiği mücadele süresince üstlendiği tarihi bir rol sonucu oluşmuştur. Aynı tarihi diyalektik çatışmanın karşıt kutbunda ise bu günkü Avrupa düşüncesi ve kurumları doğmuştur. Bu önermelerle İsmet Özel, bir taraftan Batı'yı dayandığı fikri temelleri ile izah ederken, öbür taraftan ise Türklerin/müslümanların bu topraklarda tutunabilmelerinin esas sebebinin bir "millet" hayatının varlığına bağlayarak düşüncelerini açıklamaktadır. Bu sebeple Özel, millet mefküresini kaybetmiş bir Türkiye'nin geleceğinin muhal olduğunu imlemektedir

The Discourse of İsmet Özel on the Nation against the Global Discourse of the Dominant Power

Control over discourse is the main point in invading the world. The west has been in control of the power of discourse for years. The vanguard in the west has been focusing upon control over the discourse. The west with a tendency in the past to besiege lands, strategic locations, and bases, has now diverging to dominate minds, the public memory, and cultural codes. Discourse is the only functional power able to eliminate knowledge, power and the domination by their world, or the alternative possibilities in defeating them. Discourse is not only a tool to understand the world, but also the primary element of rule. Today, western civilization which is a concentration of power is basically a representation of the structure against Turkish/Islam. Turkish society has been formed as a result of the battle against West/Christian societies. On the other side of this historical dialectic, current European ideas and institutions have been formed. With these propositions İsmet Özel has been explaining the west through his ideas, on the other hand, he states that the concept of “nation” is the ultimate reason which enables Turks/Muslims to strive in this land. For this reason Özel implies that the future of a Turkey which loses its ideology of a nation is not possible

___

  • Anderson B. (2009). Hayali Cemaatler. İstanbul 2009.
  • Atatürk Kültür, Dil Tarih Yüksek Kurumu (1997). Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III. Ankara 1997.
  • Yeni Gündem Gazetesi (1984, Sayı 9, 1-15 Eylül). “Attilla İlhan: İslam Kültüründen Geliyoruz”.
  • Aytekin A. (2014). Ulus-Devlet Ve Küreselleşme Bağlamında İsmet Özel’in Toplum, Millet ve Vatan Tasavvuru. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta 2014.
  • Çetinsaya G. (2014). “İslamcılıktaki Milliyetçilik”. Der. Y. Aktay, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: İslamcılık 6 (2014). İstanbul.
  • Duralı T. (2013, Nisan 8). “Ulus-Devletin Felsefi Değerlendirilmesi”. Bugün Gazetesi (2013, Nisan 8).
  • Ersoy M. A. (1993). Safahat. İstanbul 1993.
  • Gellner E. (2006). Uluslar ve Ulusçuluk. İstanbul 2006.
  • Günay Ü. (2000). Din Sosyolojisi. İstanbul (2000).
  • Güvenç B. (2006). Türk Kültürü ve Kimliği. İstanbul 2006.
  • Güvenç B. (2016). Türk Kimliği Kültür Tarihinin Kaynakları. İstanbul 2016.
  • Hobsbawm E. J. (2006). Milletler ve Milliyetçilik. İstanbul 2006.
  • Kabaklı A. (2006). Müslüman Türkiye. İstanbul 2006.
  • Kabaklı A. (2017). Türkiye’yi Yoğuranlar. İstanbul 2017.
  • Kara İ. (1987). Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi: Metinler/Kişiler. İstanbul 1987.
  • Kahraman H. B. (1999). “Türkiye’de Kültürel Söylem Kurguları”. Doğu Batı Dergisi 9 (1999). Ankara.
  • Keyder Ç. ( 2003). Türkiye’de Devlet ve Sınıflar. İstanbul 2003.
  • Koçak C. (2010). Geçmişiniz İtina ile Temizlenir. İstanbul 2010.
  • Lewis B. (2000). Modern Türkiye’nin Doğuşu. İstanbul 2000.
  • Mardin Ş. (2012). Türk Modernleşmesi Makaleler-4. İstanbul 2012.
  • Meriç C. (1993). Sosyoloji Notları ve Konferanslar. İstanbul 1993.
  • Özel İ. (2009a). Tahrir Vazifeleri. İstanbul 2009.
  • Özel İ. (2009b). Zor Zamanda Konuşmak. İstanbul 2009.
  • Özel İ. (2010a). Toparlanın Gitmiyoruz I. İstanbul 2010.
  • Özel İ. (2010b). Toparlanın Gitmiyoruz II. İstanbul 2010.
  • Özel İ. (2010c). Toparlanın Gitmiyoruz III. İstanbul 2010.
  • Özel İ. (2011a). Başbaş, Başbaşa, Başabaş. İstanbul 2011.
  • Özel İ. (2011b). Henry Sen Neden Buradasın II. İstanbul 2011.
  • Özel İ. (2012). Dedem Öldürürler, Demesem Öldüm. İstanbul 2012.
  • Özel İ. (2013). Küfrün İhsanı Olmaz. İstanbul 2013.
  • Özel İ. (2015). Türk Olmadıysan Oldun Amerikalı. İstanbul 2015.
  • Rattansi A. & Westwood S. (1997). Irkçılık, Modernite ve Kimlik. İstanbul 1997.
  • Said E. (1998). Oryantaliz. İstanbul 1998.
  • Smith A. D. (2010). Milli Kimlik. İstanbul 2010.
  • Topçu N. (2010). Mehmet Akif Ersoy, Bütün Eserleri 10. İstanbul 2010.
  • “Mescid-i Dırar Meselesi”. (n.d.). İslam Ansiklopedisi 29 (n.d.), 272. Kaynak: http://www.islamansiklopedisi.info/
  • Özel İ. (2007, Şubat 07). “Birinci Sene-i Devriye Merasimi”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/Yazi.aspx?YID=241&KID=6
  • Özel İ. (2007, Haziran 09). “Kâfirden Kaçırılmış Metin: ‘İstiklal Marşı’”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/Duyuru.aspx?DID=33
  • Özel İ. (2002, Kasım). Cuma Mektupları-6. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2008, Ağustos 16). “İstiklâl Marşı: Abide Milletin Kaidesi”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2009, Mayıs 19). “Türkiye Niçin Vatan?”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2009, Aralık,05). “Milli Pazar Olmadan, Milli Birlik Olmaz”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2010, Şubat 06). “Harç Bitti Yapıya Devam”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2010, Kasım 10). “Uçbeyi? Uç Uç Böceği? Türksüz İslam Kimin Neyi”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2010, Nisan 10). “Hududu Aşmak, Hududu Korumak”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2010, Mayıs 20). “Önce Millet Olduğumuzu Ortaya Koyalım”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2011, Ocak 29). “Ne Kaçaklara, Ne Oturaklılara Marş Gerektir”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2011, Mart 12). “İstiklâl Marşı’nın Hayatımızdaki Yeri”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2012, Mart 17).“Bereketsiz İhanetler”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/
  • Özel İ. (2012, Mart 31). “Tapon Mallara Para Kaptıranın Anası Ağlasın”. Kaynak: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/