Dünya tasavvuru, bireyin bilincindeki akla uygunluğun -gerçeklik hakkındakikavrayışsal ihtiyaçlarında tasdik edilmektedir. İnsan ve tecrübe ettiği dünyaarasındaki diyalektik süreç tarihsel düzlemde toplumsal olgu ve olaylara intibakederek anlam kazanmaktadır. Yaşadığı toplumun katmanlarında rol ve kimliklerebağlı olarak faaliyet gösteren insan, aynı zamanda bir kültür formunun aktörüolarak ortaya çıkmaktadır. Ekonomik, hukuki, siyasal, kültürel, dini yapılanmalarinsan-toplum etkileşiminin somut göstergeleri olarak konumlanmaktadırlar. Herdüşünür-sosyolog yaşadığı toplumu ve dünyayı kendi anlam dünyası ve dışsalnesnelliklere bağlı olarak etkilendiği olgu ve olaylar çerçevesindetanımlamaktadır. Bu makalede Anthony Giddens öğretisi; bilgi, toplumsal sınıftabakalaşma, eylemsel aktör olarak birey ve din sosyolojisi ekseninde ortayakonulacak ve değerlendirilecektir.
The imagination of the world is substantiated in the cognitive needs of convenience to the mind –about authenticity- in the consciousness of the individual. The dialectical process between human beings and the world of experience gains meaning by adapting to social phenomena and events in the historical plane. People who operate in the layers of the society, depending on roles and identities, the human being are also emerging as actors of a cultural form. Economic, legal, political, cultural, religious structures are positioned as perceptible signs of human-society interaction. Every thinker-sociologist describes the society and the world he lives in within the context of phenomenon and events that are influenced by his own world of meaning and external objectivities. In this article, the doctrine of Anthony Giddens will be set forth and evaluated in the axis of knowledge, social class-stratification, the individual action as an actor and the sociology of religion. ">
[PDF] ANTHONY GIDDENS: YAPILAŞMA KURAMI VE DİN OLGUSU ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME | [PDF] ANTHONY GIDDENS: AN ASSESSMENT ON STRUCTURATION THEORY AND PHENOMENON OF RELIGION
Dünya tasavvuru, bireyin bilincindeki akla uygunluğun -gerçeklik hakkındakikavrayışsal ihtiyaçlarında tasdik edilmektedir. İnsan ve tecrübe ettiği dünyaarasındaki diyalektik süreç tarihsel düzlemde toplumsal olgu ve olaylara intibakederek anlam kazanmaktadır. Yaşadığı toplumun katmanlarında rol ve kimliklerebağlı olarak faaliyet gösteren insan, aynı zamanda bir kültür formunun aktörüolarak ortaya çıkmaktadır. Ekonomik, hukuki, siyasal, kültürel, dini yapılanmalarinsan-toplum etkileşiminin somut göstergeleri olarak konumlanmaktadırlar. Herdüşünür-sosyolog yaşadığı toplumu ve dünyayı kendi anlam dünyası ve dışsalnesnelliklere bağlı olarak etkilendiği olgu ve olaylar çerçevesindetanımlamaktadır. Bu makalede Anthony Giddens öğretisi; bilgi, toplumsal sınıftabakalaşma, eylemsel aktör olarak birey ve din sosyolojisi ekseninde ortayakonulacak ve değerlendirilecektir. ">
Dünya tasavvuru, bireyin bilincindeki akla uygunluğun -gerçeklik hakkındakikavrayışsal ihtiyaçlarında tasdik edilmektedir. İnsan ve tecrübe ettiği dünyaarasındaki diyalektik süreç tarihsel düzlemde toplumsal olgu ve olaylara intibakederek anlam kazanmaktadır. Yaşadığı toplumun katmanlarında rol ve kimliklerebağlı olarak faaliyet gösteren insan, aynı zamanda bir kültür formunun aktörüolarak ortaya çıkmaktadır. Ekonomik, hukuki, siyasal, kültürel, dini yapılanmalarinsan-toplum etkileşiminin somut göstergeleri olarak konumlanmaktadırlar. Herdüşünür-sosyolog yaşadığı toplumu ve dünyayı kendi anlam dünyası ve dışsalnesnelliklere bağlı olarak etkilendiği olgu ve olaylar çerçevesindetanımlamaktadır. Bu makalede Anthony Giddens öğretisi; bilgi, toplumsal sınıftabakalaşma, eylemsel aktör olarak birey ve din sosyolojisi ekseninde ortayakonulacak ve değerlendirilecektir.
The imagination of the world is substantiated in the cognitive needs of convenience to the mind –about authenticity- in the consciousness of the individual. The dialectical process between human beings and the world of experience gains meaning by adapting to social phenomena and events in the historical plane. People who operate in the layers of the society, depending on roles and identities, the human being are also emerging as actors of a cultural form. Economic, legal, political, cultural, religious structures are positioned as perceptible signs of human-society interaction. Every thinker-sociologist describes the society and the world he lives in within the context of phenomenon and events that are influenced by his own world of meaning and external objectivities. In this article, the doctrine of Anthony Giddens will be set forth and evaluated in the axis of knowledge, social class-stratification, the individual action as an actor and the sociology of religion. ">
ANTHONY GIDDENS: YAPILAŞMA KURAMI VE DİN OLGUSU ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Dünya tasavvuru, bireyin bilincindeki akla uygunluğun -gerçeklik hakkındakikavrayışsal ihtiyaçlarında tasdik edilmektedir. İnsan ve tecrübe ettiği dünyaarasındaki diyalektik süreç tarihsel düzlemde toplumsal olgu ve olaylara intibakederek anlam kazanmaktadır. Yaşadığı toplumun katmanlarında rol ve kimliklerebağlı olarak faaliyet gösteren insan, aynı zamanda bir kültür formunun aktörüolarak ortaya çıkmaktadır. Ekonomik, hukuki, siyasal, kültürel, dini yapılanmalarinsan-toplum etkileşiminin somut göstergeleri olarak konumlanmaktadırlar. Herdüşünür-sosyolog yaşadığı toplumu ve dünyayı kendi anlam dünyası ve dışsalnesnelliklere bağlı olarak etkilendiği olgu ve olaylar çerçevesindetanımlamaktadır. Bu makalede Anthony Giddens öğretisi; bilgi, toplumsal sınıftabakalaşma, eylemsel aktör olarak birey ve din sosyolojisi ekseninde ortayakonulacak ve değerlendirilecektir.
ANTHONY GIDDENS: AN ASSESSMENT ON STRUCTURATION THEORY AND PHENOMENON OF RELIGION
The imagination of the world is substantiated in the cognitive needs of convenience to the mind –about authenticity- in the consciousness of the individual. The dialectical process between human beings and the world of experience gains meaning by adapting to social phenomena and events in the historical plane. People who operate in the layers of the society, depending on roles and identities, the human being are also emerging as actors of a cultural form. Economic, legal, political, cultural, religious structures are positioned as perceptible signs of human-society interaction. Every thinker-sociologist describes the society and the world he lives in within the context of phenomenon and events that are influenced by his own world of meaning and external objectivities. In this article, the doctrine of Anthony Giddens will be set forth and evaluated in the axis of knowledge, social class-stratification, the individual action as an actor and the sociology of religion.
Akyüz, N. (2007), Dinin Örgütsel İklimi: Dini Gruplar, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
Akyüz, N. ve Çapcıoğlu, İ. (2015), Din ve Toplum İlişkileri, Edit. Niyazi Akyüz ve İhsan Çapcıoğlu, Din Sosyolojisi El Kitabı, 3.Baskı, Ankara: Grafiker Yayınları, s.43-47.
Apalı, Y. (2015), Bilgi Sosyolojisi Açısından Din ve Zihniyet, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 5(1), s.189-213.
Asad, T. (2016), Sekülerliğin Biçimleri: Hıristiyanlık, İslamiyet ve Modernlik, Çev. Ferit Burak Aydar, 2.Baskı, İstanbul: Metis Yayınları.
Aydın, K. (2014), Yapısal İşlevselci Teori ve Toplumsal Tabakalaşma, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), s.213-239.
Bauman, Z. (2013), Postmodernizm ve Hoşnutsuzlukları. Çev. İsmail Türkmen, 2. Baskı, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Berger, P. L. (2012), Melekler Hakkında Söylenti: Modern Toplumda Tabiatüstünün Yeniden Keşfi, Çev. Ali Çoşkun ve Nebile Özmen, İstanbul: Rağbet Yayınları.
Berger, P. L. (2015), Kutsal Şemsiye: Dinin Sosyolojik Teorisinin Ana Unsurları, Çev. Ali Coşkun, 5.Baskı, İstanbul: Rağbet Yayınları.
Berger, P. L. ve Luckmann, T. (2003), Bilgi Sosyolojisi ve Sosyolojik Teori, Çev. Ejder Okumuş, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 1(2), s.299-302.
Bodur, H. E. ve Çapcıoğlu, İ. (2015), Sosyolojik Teori ve Din, Edit. Niyazi Akyüz ve İhsan Çapcıoğlu, Din Sosyolojisi El Kitabı, 3.Baskı, Ankara: Grafiker Yayınları, s.111-147.
Çelebi, V. (2014), Nicolai Hartmann'ın Yeni Ontolojisinde Varlık ve Değer İlişkisi, ETHOS: Felsefe ve Toplumsal Bilimlerde Diyaloglar, 7(2), s.74-97.
Çiğdem, A. (2004), Kamusal Alan, Kamusal Din ve Kamusal Akıl, Edit. Meral Özbek, Kamusal Alan, 1.Baskı, İstanbul: Hil Yayın, s.501- 514.
Dağ, M. (1979), Ontolojik Delil ve Çıkmazları, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 23(0), s.287-318.
Davie, G. (2005), Modern Avrupa'da Din, Çev. Akif Demirci, 1.Baskı, İstanbul: Küre Yayınları.
Durkheim, Ê. (2015), Sosyolojik Yöntemin Kuralları, Çev. Cemal Bâli Akal, 4.Baskı, Ankara: Dost Kitabevi.
Furseth, I. ve Repstad, P. (2013), Din Sosyolojisine Giriş: Klasik ve Çağdaş Kuramlar, Çev. İhsan Çapcıoğlu ve Halil Aydınalp, 2.Baskı, Ankara: Birleşik Yayınevi.
Giddens, A. (1999a), İleri Toplumların Sınıf Yapısı: Marks'ın Sınıflar Teorisi, Sonraki Teoriler ve Eleştirel Değerlendirmeler, Çev. Ömer Baldık, İstanbul: Birey Yayıncılık.
Giddens, A. (1999b), Toplumun Kuruluşu: Yapılaşma Kuramının Ana Hatları, Çev. Hüseyin Özel, 1.Baskı, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
Giddens, A. (2000a), Elimizden Kaçıp Giden Dünya, Çev. Osman Akınhay, 1.Baskı, İstanbul: Alfa Yayınları.
Giddens, A. (2000b), Siyaset, Sosyoloji ve Toplumsal Teori: Toplumsal Düşüncenin Klasik ve Çağdaş Temsilcileriyle Hesaplaşmalar, Çev. Tuncay Birkan, 1.Baskı, İstanbul: Metis Yayınları.
Giddens, A. (2002), Sağ ve Solun Ötesinde: Radikal Politikaların Geleceği, Çev. Müge Sözen ve Sabir Yücesoy, 1.Baskı, İstanbul: Metis Yayınları.
Giddens, A. (2009), Kapitalizm ve Modern Sosyal Teori: Marx, Durkheim ve Max Weber'in Çalışmalarının Bir Analizi, Çev. Ümit Tatlıcan, 1.Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
Giddens, A. (2013b), Sosyolojik Yöntemin Yeni Kuralları: Yorumcu Sosyolojilerin Pozitif Bir Eleştirisi, Çev. Ümit Tatlıcan ve Bekir Balkız, 2.Baskı, Ankara: Sentez Yayıncılık.
Giddens, A. (2016), Sosyoloji: Kısa Fakat Eleştirel Bir Giriş, Çev. Ülgen Yıldız Battal, 6.Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi.
Giddens, A. ve Pierson, C. (2001), Anthony Giddens'la Söyleşiler: Modernliği Anlamlandırmak, Çev. Serhat Uyurkulak ve Murat Sağlam, 1.Baskı, İstanbul: Alfa Yayınları.
Göçmen, D. (2009), Neden Ontoloji?, https://dogangocmen.files. wordpress.com/2009/08/neden-ontoloji1.pdf, s.1-4, (Erişim Tarihi: 30.05.2019).
Hawthorne, S. (2012), Din ve Toplumsal Cinsiyet (Çev. İhsan Toker),Der. Peter B. Clarke, Çev. Edit. İhsan Çapcıoğlu, Din Sosyolojisi: Kuram ve Yöntem. 1.Baskı, Ankara: İmge Kitabevi, s.223-249.
Poulantzas, N. (2014), Siyasal İktidar ve Toplumsal Sınıflar, Çev. Şule Ünsaldı, 1.Baskı, Ankara: Epos Yayınları.
Richter, R. (2017), Sosyolojik Paradigmalar: Klasik ve Modern Sosyoloji Anlayışlarına Giriş, Çev. Necmettin Doğan, 3.Baskı, İstanbul: Küre Yayınları.
Saygın, A. U. (2016), Anthony Giddens'ın Sosyolojisinde Modernliğin Boyutları, Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi (AKAR), 1(2), s.69- 80.
Senemoğlu, O. (2016), Antik Yunan Siyasal Düşünüşünde İnsan Doğası ve Toplum Anlayışı: Platon ve Aristoteles, İnsan ve İnsan Bilim Kültür Sanat ve Düşünce Dergisi, 3(10), s.42-63.
Şentürk, R. (2017), Yeni Din Sosyolojileri: Batı'da 1960 Sonrası Arayışlar, 2.Baskı, İstanbul: İz Yayıncılık.
Tatlıcan, Ü. (2005), Sosyal Teoride Düalizmler: Bazı Temel Sosyal Teori Okullarıyla Eleştirel Karşılaşmalar, Anthony Giddens, Sosyal Teorinin Temel Problemleri: Sosyal Analizde Eylem, Yapı ve Çelişki, Çev. Ümit Tatlıcan, 1.Baskı, İstanbul: Paradigma Yayıncılık, s.2-4.
Toker, İ. (2005), Bir Yapılaşma İlişkisi Olarak Kadınlar ve Din-Başkent Kadın Platformu Örnek-Olayı- (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri (Din Sosyolojisi) Anabilim Dalı, Ankara.
Varol, A. (2010), Bilgi Toplumunda Kamusal Alan, Sosyal Bilimler Dergisi, (4), s.121-129.
Weber, M. (2017), Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, Çev. Gökhan Rızaoğlu, 3.Baskı, İstanbul: Oda Yayınları.
Yılmaz, B. (1996), Bilgi Sosyolojisi: Kütüphanecilik Kuramı İçin Bir Deneme, Türk Kütüphaneciliği, 10(1), s.8-20.