'Sihirli Flüt' Mozart'ın son operasıdır. Bazı yazılı kaynaklarda, bu operanın kahramanlarının farklı karakterlerinin Mozart'ın kişiliğinde toplandığı da rivayet edilir. 'Sihirli Flüt' operasında, sevgi, intikam, hırs, özgürlük, dayanma gücü gibi insana dair duyguların her biri ayrı karakterle canlandırılmıştır. Böylesi farklı insan duygularının coşkusu içinde betimlenen bu operanın kahramanları ve genel sanat konseptinin görselliği o dönemde yaşayan ressamları da etkilemiştir. Bu kulağa ve göze hitap eden görsel şölen Alman ressam ve grafik sanatçısı Max Slevogt'un sketch'lerinde bazen Mozart'ın 'Sihirli Flüt'ünün ' notalarıyla grafik tatla resimlendirilmiş, bazen de (Kuş Adam) Papageno'nun flüt çalarken ki haliyle renkli resimlerine konu olmuştur. ' Sihirli Flüt 'ün metin yazarı Schikaneder, cümleleriyle oluştururken operayı, Mozart'ın notaları kulaklarda seslerle vals yapmış. Ve Mozart'ın müziği kadar notaları da yazı olarak onu etkilemiştir. Başlı başına bir sanat olarak gördüğü "Sihirli Flüt" partisyonlarını kendi deyişiyle, soyut bir sanat olan müziğin yaratıcısının eliyle maddesellik kazanmasının öykülerini 'Sihirli Flüt' gravürlerinde hikayeleştiriyor Max Slevogt.
The 'Magic Flute' is the last opera of Mozart. In some written sources, it is rumored that the different characters of the heroes of this opera are collected in Mozart's personality. In the 'Magic Flute' opera, each of the feelings about the human such as love, revenge, ambition, freedom and strength is animated with a different single character. The heroes and the general visualization concept of this opera, depicted in the enthusiasm of the different human emotions influenced the painters who lived at that period. This visual feast that appeals to ear and eye has been depicted in the sketches of Max Slevogt, a German painter and graphic artist, also sometimes depicted with the musical notes of Mozart's 'Magic Flute' in the taste of graphic taste, and sometimes it has been the subject to the colorful images of Papageno (Bird Man) while playing the flute. When the continuity writer of the 'Magic Flute' was composing the sentences of the opera, Mozart's musical notes made waltz with the sounds in the ears. And both Mozart's music and music notes has affected Slevogt a lot. Max Slevogt has narrated and depicted the parts of Mozart's The 'Magic Flute' with the engravings with the language of the musical notes. "> [PDF] MOZART'IN "SİHİRLİ FLÜT" OPERASININ MAXSLEVOGT'UN SKETCHLERİNDE GÖRSELLEŞEN HİKÂYESİ* | [PDF] THE VİSUALİZED STORY OF THE OPERA OF 'MAGİC FLUTE' OF MOZART İN MAX SLEVOGT'S SKETCHES 'Sihirli Flüt' Mozart'ın son operasıdır. Bazı yazılı kaynaklarda, bu operanın kahramanlarının farklı karakterlerinin Mozart'ın kişiliğinde toplandığı da rivayet edilir. 'Sihirli Flüt' operasında, sevgi, intikam, hırs, özgürlük, dayanma gücü gibi insana dair duyguların her biri ayrı karakterle canlandırılmıştır. Böylesi farklı insan duygularının coşkusu içinde betimlenen bu operanın kahramanları ve genel sanat konseptinin görselliği o dönemde yaşayan ressamları da etkilemiştir. Bu kulağa ve göze hitap eden görsel şölen Alman ressam ve grafik sanatçısı Max Slevogt'un sketch'lerinde bazen Mozart'ın 'Sihirli Flüt'ünün ' notalarıyla grafik tatla resimlendirilmiş, bazen de (Kuş Adam) Papageno'nun flüt çalarken ki haliyle renkli resimlerine konu olmuştur. ' Sihirli Flüt 'ün metin yazarı Schikaneder, cümleleriyle oluştururken operayı, Mozart'ın notaları kulaklarda seslerle vals yapmış. Ve Mozart'ın müziği kadar notaları da yazı olarak onu etkilemiştir. Başlı başına bir sanat olarak gördüğü "Sihirli Flüt" partisyonlarını kendi deyişiyle, soyut bir sanat olan müziğin yaratıcısının eliyle maddesellik kazanmasının öykülerini 'Sihirli Flüt' gravürlerinde hikayeleştiriyor Max Slevogt. "> 'Sihirli Flüt' Mozart'ın son operasıdır. Bazı yazılı kaynaklarda, bu operanın kahramanlarının farklı karakterlerinin Mozart'ın kişiliğinde toplandığı da rivayet edilir. 'Sihirli Flüt' operasında, sevgi, intikam, hırs, özgürlük, dayanma gücü gibi insana dair duyguların her biri ayrı karakterle canlandırılmıştır. Böylesi farklı insan duygularının coşkusu içinde betimlenen bu operanın kahramanları ve genel sanat konseptinin görselliği o dönemde yaşayan ressamları da etkilemiştir. Bu kulağa ve göze hitap eden görsel şölen Alman ressam ve grafik sanatçısı Max Slevogt'un sketch'lerinde bazen Mozart'ın 'Sihirli Flüt'ünün ' notalarıyla grafik tatla resimlendirilmiş, bazen de (Kuş Adam) Papageno'nun flüt çalarken ki haliyle renkli resimlerine konu olmuştur. ' Sihirli Flüt 'ün metin yazarı Schikaneder, cümleleriyle oluştururken operayı, Mozart'ın notaları kulaklarda seslerle vals yapmış. Ve Mozart'ın müziği kadar notaları da yazı olarak onu etkilemiştir. Başlı başına bir sanat olarak gördüğü "Sihirli Flüt" partisyonlarını kendi deyişiyle, soyut bir sanat olan müziğin yaratıcısının eliyle maddesellik kazanmasının öykülerini 'Sihirli Flüt' gravürlerinde hikayeleştiriyor Max Slevogt.
The 'Magic Flute' is the last opera of Mozart. In some written sources, it is rumored that the different characters of the heroes of this opera are collected in Mozart's personality. In the 'Magic Flute' opera, each of the feelings about the human such as love, revenge, ambition, freedom and strength is animated with a different single character. The heroes and the general visualization concept of this opera, depicted in the enthusiasm of the different human emotions influenced the painters who lived at that period. This visual feast that appeals to ear and eye has been depicted in the sketches of Max Slevogt, a German painter and graphic artist, also sometimes depicted with the musical notes of Mozart's 'Magic Flute' in the taste of graphic taste, and sometimes it has been the subject to the colorful images of Papageno (Bird Man) while playing the flute. When the continuity writer of the 'Magic Flute' was composing the sentences of the opera, Mozart's musical notes made waltz with the sounds in the ears. And both Mozart's music and music notes has affected Slevogt a lot. Max Slevogt has narrated and depicted the parts of Mozart's The 'Magic Flute' with the engravings with the language of the musical notes. ">

MOZART'IN "SİHİRLİ FLÜT" OPERASININ MAXSLEVOGT'UN SKETCHLERİNDE GÖRSELLEŞEN HİKÂYESİ*

'Sihirli Flüt' Mozart'ın son operasıdır. Bazı yazılı kaynaklarda, bu operanın kahramanlarının farklı karakterlerinin Mozart'ın kişiliğinde toplandığı da rivayet edilir. 'Sihirli Flüt' operasında, sevgi, intikam, hırs, özgürlük, dayanma gücü gibi insana dair duyguların her biri ayrı karakterle canlandırılmıştır. Böylesi farklı insan duygularının coşkusu içinde betimlenen bu operanın kahramanları ve genel sanat konseptinin görselliği o dönemde yaşayan ressamları da etkilemiştir. Bu kulağa ve göze hitap eden görsel şölen Alman ressam ve grafik sanatçısı Max Slevogt'un sketch'lerinde bazen Mozart'ın 'Sihirli Flüt'ünün ' notalarıyla grafik tatla resimlendirilmiş, bazen de (Kuş Adam) Papageno'nun flüt çalarken ki haliyle renkli resimlerine konu olmuştur. ' Sihirli Flüt 'ün metin yazarı Schikaneder, cümleleriyle oluştururken operayı, Mozart'ın notaları kulaklarda seslerle vals yapmış. Ve Mozart'ın müziği kadar notaları da yazı olarak onu etkilemiştir. Başlı başına bir sanat olarak gördüğü "Sihirli Flüt" partisyonlarını kendi deyişiyle, soyut bir sanat olan müziğin yaratıcısının eliyle maddesellik kazanmasının öykülerini 'Sihirli Flüt' gravürlerinde hikayeleştiriyor Max Slevogt.

THE VİSUALİZED STORY OF THE OPERA OF 'MAGİC FLUTE' OF MOZART İN MAX SLEVOGT'S SKETCHES

The 'Magic Flute' is the last opera of Mozart. In some written sources, it is rumored that the different characters of the heroes of this opera are collected in Mozart's personality. In the 'Magic Flute' opera, each of the feelings about the human such as love, revenge, ambition, freedom and strength is animated with a different single character. The heroes and the general visualization concept of this opera, depicted in the enthusiasm of the different human emotions influenced the painters who lived at that period. This visual feast that appeals to ear and eye has been depicted in the sketches of Max Slevogt, a German painter and graphic artist, also sometimes depicted with the musical notes of Mozart's 'Magic Flute' in the taste of graphic taste, and sometimes it has been the subject to the colorful images of Papageno (Bird Man) while playing the flute. When the continuity writer of the 'Magic Flute' was composing the sentences of the opera, Mozart's musical notes made waltz with the sounds in the ears. And both Mozart's music and music notes has affected Slevogt a lot. Max Slevogt has narrated and depicted the parts of Mozart's The 'Magic Flute' with the engravings with the language of the musical notes.

___

  • İpşiroğlu, N. 2013, Mozart ve Verdi'de "İnsan" Sihirli Flüt ve AİDA (1.Baskı Ocak 2014). İstanbul: Hayalperest Yayınevi. İNTERNET KAYNAKÇA
  • Aksoy,Z . (06/11/2005 02.00). Aydınlanma, masonluk ve tasavvuf. 05/05/2016, http://www.radikal.com.tr/radikal2/aydinlanma-masonluk-ve-tasavvuf- 873181/
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Sihirli_Fl%C3%BCt 05/05/2016
  • Yalman,A.(10/10/2007).Mozart'ın Ruh Dünyasındaki Sevgi ve Özgürlük. 05/05/2016,
  • http://aytacyalman.blogspot.com.tr/2007/10/mozartin-ruh-dnyasindaki-sevgi-ve- zgrlk.html
  • akademikpersonel.kocaeli.edu.tr/ismailkeskin/diğer/ismailkeskin25.11.2015_13.54.21di ger.pdf 05/05/2016
  • https://www.google.com.tr/searchq=mozart&biw=1429&bih=990&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiM3o6njcPMAhVHuBQKHc2HBz0 Q_AUIBygC&dpr=0.9#imgrc=gJa14ll1i7bmtM%3A 05/05/2016
  • https://www.google.com.tr/search?q=sihirli+fl%C3%BCt&biw=1429&bih=9 90&tbm=isch&source=lnms&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjVu77FjcPMAh UDVRQKHWqfBbwQ_AUIBygC&dpr=0.9#imgrc=0o2ZKYBtC- LBKM%3A 05/05/2016
  • https://www.google.com.tr/search?q=peter+brooks&biw=1429&bih=990&tbm=isch&source=lnms&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjLjL_kjcPMAh XLvxQKHb07CRIQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=max+slevegot&imgrc=SvTva3jCX5KDzM%3A 05/05/2016
  • http://www.schmidtauctions.com/12_katalog_online.php?nr=34&mode=k&kuenstler=467 05/05/2016
  • https://www.google.com.tr/search?q=max+slevogt&biw=1429&bih=990&so urce=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi377m2j8PMAhVoLZoKHQx 7AHkQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=max+slevogt+tamino&imgrc=bu EpBW6T8vLahM%3A
  • https://www.google.com.tr/search?q=max+slevogt&biw=1429&bih=990&so urce=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi377m2j8PMAhVoLZoKHQx 7AHkQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=max+slevogt++fresko&imgrc=s G4FXCiNLv6yQM%3A 05/05/2016
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 1303-0493
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2000
  • Yayıncı: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Academic Researches Index - FooterLogo