Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersinde bir ses eğitimi uzmanı tarafından seçilen şarkıları deşifre edememesi, bu sebeple düzenli ve sistematik çalışmalar yapılamaması problem durumunu oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı Kodály metodundan uyarlanan çalışmaların bireysel ses eğitimi dersinde uygulanması ve çalışmaya katılan öğrencilerin örnek eserleri bu sayede daha etkili çalışmalarını sağlamaktır. Araştırma verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmış ve çalışmaya katılan Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören 1 ve 2. sınıf öğrencilerinden 7 öğrenciyle uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bireysel ses eğitimi dersinde çalışılan örnek parçanın hem ritmik yapısına hem melodisine "zi,ze,za,zo" heceleri ile çalışılabilir. Bir nefes çalışması olarak ritmik artikülasyon çalışmaları "l" ve "r" ünsüzlerinin tekrarlanması sonucu ağızdan çıkan "lıl" ya da "rır" heceleri ile yapılabilir.Hem nefes hem de ritim çalışmalarını bir arada daha iyi yapabilmek için örnek parçanın ezgisi "za" hecesiyle beden perküsyonu eşliğinde söylenebilir
In this study, the problem is the students who are studying at Erciyes University, Faculty of Fine Arts were unable to sight-singing the songs in the individual voice training lesson. These songs were selected by an expert in voice training lessons, therefore regular and systematic studies could not be performed. The aim of the study is to apply the exercises which adapted from the Kodály method in the individual voice training course and the participant students could be able to study more effectively with this adapted exercises. In order to obtain research data, a semi-structured interview form was prepared, and the forms were applied to the 1st and 2nd class 7 students who participated in the study. According to the results of the research, the rhythmic structure and melody of the sample piece studied in the individual voice education course can be studied with "zi, ze, za, zo" syllables. Rhythmic articulation studies as breathing exercises can be done with the "lıl" and "rır" syllables that come out of the mouth as a doubling of the "l" and "r" consonants in the Turkish language. In order to make both breathing and rhythm exercises together, the melody of the sample part can be said in the context of body percussion by means of "za" "> [PDF] KODÁLY METODUNDAN UYARLANAN DEŞİFRE ŞARKI SÖYLEME UYGULAMALARI | [PDF] SIGHT-SINGING SONG PRACTICES ADAPTED FROM KODÁLY METHOD Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersinde bir ses eğitimi uzmanı tarafından seçilen şarkıları deşifre edememesi, bu sebeple düzenli ve sistematik çalışmalar yapılamaması problem durumunu oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı Kodály metodundan uyarlanan çalışmaların bireysel ses eğitimi dersinde uygulanması ve çalışmaya katılan öğrencilerin örnek eserleri bu sayede daha etkili çalışmalarını sağlamaktır. Araştırma verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmış ve çalışmaya katılan Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören 1 ve 2. sınıf öğrencilerinden 7 öğrenciyle uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bireysel ses eğitimi dersinde çalışılan örnek parçanın hem ritmik yapısına hem melodisine "zi,ze,za,zo" heceleri ile çalışılabilir. Bir nefes çalışması olarak ritmik artikülasyon çalışmaları "l" ve "r" ünsüzlerinin tekrarlanması sonucu ağızdan çıkan "lıl" ya da "rır" heceleri ile yapılabilir.Hem nefes hem de ritim çalışmalarını bir arada daha iyi yapabilmek için örnek parçanın ezgisi "za" hecesiyle beden perküsyonu eşliğinde söylenebilir "> Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersinde bir ses eğitimi uzmanı tarafından seçilen şarkıları deşifre edememesi, bu sebeple düzenli ve sistematik çalışmalar yapılamaması problem durumunu oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı Kodály metodundan uyarlanan çalışmaların bireysel ses eğitimi dersinde uygulanması ve çalışmaya katılan öğrencilerin örnek eserleri bu sayede daha etkili çalışmalarını sağlamaktır. Araştırma verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmış ve çalışmaya katılan Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören 1 ve 2. sınıf öğrencilerinden 7 öğrenciyle uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bireysel ses eğitimi dersinde çalışılan örnek parçanın hem ritmik yapısına hem melodisine "zi,ze,za,zo" heceleri ile çalışılabilir. Bir nefes çalışması olarak ritmik artikülasyon çalışmaları "l" ve "r" ünsüzlerinin tekrarlanması sonucu ağızdan çıkan "lıl" ya da "rır" heceleri ile yapılabilir.Hem nefes hem de ritim çalışmalarını bir arada daha iyi yapabilmek için örnek parçanın ezgisi "za" hecesiyle beden perküsyonu eşliğinde söylenebilir
In this study, the problem is the students who are studying at Erciyes University, Faculty of Fine Arts were unable to sight-singing the songs in the individual voice training lesson. These songs were selected by an expert in voice training lessons, therefore regular and systematic studies could not be performed. The aim of the study is to apply the exercises which adapted from the Kodály method in the individual voice training course and the participant students could be able to study more effectively with this adapted exercises. In order to obtain research data, a semi-structured interview form was prepared, and the forms were applied to the 1st and 2nd class 7 students who participated in the study. According to the results of the research, the rhythmic structure and melody of the sample piece studied in the individual voice education course can be studied with "zi, ze, za, zo" syllables. Rhythmic articulation studies as breathing exercises can be done with the "lıl" and "rır" syllables that come out of the mouth as a doubling of the "l" and "r" consonants in the Turkish language. In order to make both breathing and rhythm exercises together, the melody of the sample part can be said in the context of body percussion by means of "za" ">

KODÁLY METODUNDAN UYARLANAN DEŞİFRE ŞARKI SÖYLEME UYGULAMALARI

Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersinde bir ses eğitimi uzmanı tarafından seçilen şarkıları deşifre edememesi, bu sebeple düzenli ve sistematik çalışmalar yapılamaması problem durumunu oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı Kodály metodundan uyarlanan çalışmaların bireysel ses eğitimi dersinde uygulanması ve çalışmaya katılan öğrencilerin örnek eserleri bu sayede daha etkili çalışmalarını sağlamaktır. Araştırma verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmış ve çalışmaya katılan Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören 1 ve 2. sınıf öğrencilerinden 7 öğrenciyle uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bireysel ses eğitimi dersinde çalışılan örnek parçanın hem ritmik yapısına hem melodisine "zi,ze,za,zo" heceleri ile çalışılabilir. Bir nefes çalışması olarak ritmik artikülasyon çalışmaları "l" ve "r" ünsüzlerinin tekrarlanması sonucu ağızdan çıkan "lıl" ya da "rır" heceleri ile yapılabilir.Hem nefes hem de ritim çalışmalarını bir arada daha iyi yapabilmek için örnek parçanın ezgisi "za" hecesiyle beden perküsyonu eşliğinde söylenebilir

SIGHT-SINGING SONG PRACTICES ADAPTED FROM KODÁLY METHOD

In this study, the problem is the students who are studying at Erciyes University, Faculty of Fine Arts were unable to sight-singing the songs in the individual voice training lesson. These songs were selected by an expert in voice training lessons, therefore regular and systematic studies could not be performed. The aim of the study is to apply the exercises which adapted from the Kodály method in the individual voice training course and the participant students could be able to study more effectively with this adapted exercises. In order to obtain research data, a semi-structured interview form was prepared, and the forms were applied to the 1st and 2nd class 7 students who participated in the study. According to the results of the research, the rhythmic structure and melody of the sample piece studied in the individual voice education course can be studied with "zi, ze, za, zo" syllables. Rhythmic articulation studies as breathing exercises can be done with the "lıl" and "rır" syllables that come out of the mouth as a doubling of the "l" and "r" consonants in the Turkish language. In order to make both breathing and rhythm exercises together, the melody of the sample part can be said in the context of body percussion by means of "za"

___

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 1303-0493
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2000
  • Yayıncı: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sayıdaki Diğer Makaleler

Kodály Metodundan Uyarlanan Deşifre Şarkı Söyleme Uygulamaları

Kıvanç AYCAN

TÜRKİYE’DE YAYIMLANAN ÇEVRE EĞİTİMİ KONULU MAKALE VE TEZLERİN GENEL ANALİZİ

Mehmet BAHAR, Burak KİRAS

Maryland Güvenli ve Destekleyici Okul İklim Ölçeği (Mgdoi)’Nin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Halil EKŞİ, Tuğba TÜRK, Akif AVCU

Okuma Yazma Öğretimine Yönelik Eğitsel Yazılımların Çok Boyutlu Değerlendirilmesi

Hülya KARTAL, Şehnaz BALTACI GÖKTALAY, Şehnaz SUNGURTEKİN

Eğitim ve Fen Fakültesi Öğrencilerinin Korozyon Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Korozyonun Çevresel Etkileri ile İlgili Algılamaları Üzerine Etkisi

Volkan BİLİR, Mehmet Levent AKSU

Oyunlaştırılmış Çevrimiçi Sınıf Yanıtlama Sisteminin Akademik Başarıya Etkisi ve Sisteme Yönelik Görüşler

Yusuf İslam BOLAT, Ömer ŞİMŞEK, Ülkü ÜLKER

Özel Eğitim Okulu Yöneticilerinin Özel Eğitim Mevzuatına Dair Görüşleri

Mine KİZİR, Salih Paşa MEMİŞOĞLU

Ortaokul Öğrencilerinin Yüzdeler Konusunda Sayı Duyularının İncelenmesi

Ayşenur YAPICI, Mesture KAYHAN ALTAY

MARYLAND GÜVENLİ VE DESTEKLEYİCİ OKUL İKLİM ÖLÇEĞİ (MGDOİ)’NİN TÜRK KÜLTÜRÜNE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Tuğba TÜRK, Akif AVCU, Halil EKŞİ

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINA EMPATİ BECERİSİ VE FARKLILIKLARA SAYGILI OLMA DEĞERİNİN KAZANDIRILMASINDA STORYLİNE YÖNTEMİNİN ETKİSİ

Emine Özlem YİĞİT, İsmail Hakkı ÇATLAK

Academic Researches Index - FooterLogo