Küreselleşme ve Sanat

Küreselleşme denen olgunun temelinde, dünya ekonomi piyasası güçlerinin tüm dünyaya yayılması yatmaktadır. Fakat küreselleşmenin ekonomik boyutu belki de en rahat ve kolay açıklanabilecek boyutudur. Uluslararası iktidar, güç dengeleri, pazar savaşları ve kültür gibi konular, küreselleşmenin en incelikli, derin tarafını meydana getirmektedir. Çünkü bu ekonomik faktör, özünde siyaset, güvenlik ve kültürle, hatta din ile iç içe geçmiş haldedir. Piyasayı ele geçirenler, her türlü politikalarını yürütebilmek için siyasete, dine, kültüre ve sanata kaynak fonlar aktararak bu alanları kontrol altına almaya özen göstermektedirler. Bu işin teknik ve gerçek boyutu olup, ekonomik varlığını neo-liberal ekonomi politikalarını temel alarak devam ettiren küreselleşme, sosyal varlığını da liberal kültürleştirmeyle sürdürmektedir. Bu bağlamda, küreselleşen dünyanın, kitleler üzerindeki etki gücü üzerinde büyük etkisi olan sanat ise kaçınılmaz olarak önemli bir alan oluşturmaktadır.

Globalization and Art

On the basis of the phenomenon called globalization are the forces of the world economic market spreading all over the world.  But the economic dimension of globalization is perhaps the most comfortable and easy to explain.  Because this economic factor has intertwined with politics, security and culture, even religion in essence, issues such as international power, power balances, market wars and culture make up the most subtle, deep side of globalization. Those who seize the market are taking care to control these areas by transferring funds of political, religious, cultural and artificial resources in order to carry out all kinds of policies. This is the technical and real dimension of the work, and the globalization that continues its economic existence based on neo-liberal economic policies continues its social existence with liberal culture. In this context, art, which is a great influence on the influence of the globalizing world on the masses, is inevitably an important area.

___

  • KaynakçaArtun, A. (2015). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasviyesi, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Artun, A. (2006). Sanat Müzeleri Müze ve Modernlik, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Bauman, Z. (2014). Küreselleşmenin Toplumsal Sonuçları, İstanbul, Ayrıntı Yayınları
  • Bayrak, B. (2013). “Çağdaş Sanatın Ticarileşmesine Küreselleşmenin Etkileri”. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, ss.123-134
  • Chin-Tao Wu. (Çevrimiçi), http://www.e-skop.com, Çev. Ayse Boren, Bienaller ve Sanat Fuarları 04 Kasım 2016
  • Çağlı, E. (2006). Küreselleşme Eşitsiz Bileşik Kapitalist Gelişme, İstanbul, Tarih Bilinci Yayınları
  • Erkızan Nur, H. (2002, Şubat- Mart-Nisan). Küreselleşmenin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri Üzerine. Ankara, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Sayı:18, ss.61-75
  • Fridman, T. (2000). Lexus ve Zeytinağacı, Çev. Elif Özsayar, İstanbul, Boyner Yayınları
  • Gen, E. (Çevrimiçi), www.e-skop.com/skopbulten, Çağdaştan Güncele, Eserden İşe: Çeviri Hikayesi, 07 Ağustos 2012
  • Karaca, G, (2007). “Küreselleşme ve Büyük Ortadoğu Projesi”, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Madra, B. (2003). İki Yılda Bir Sanat Bienal Yazıları 1987-2003, İstanbul, Norgunk Yayıncılık
  • Stallabras, J. (2009). Sanat A.Ş, Çağdaş Sanat ve Bienaller, Çev. Esin Soğancılar, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Tomlinson, J.(2013). Küreselleşme ve Kültür, Çev, Arzu Eker, İstanbul, Ayrıntı Yayınları
  • Thompson, D. (2012). 12 Milyon Dolarlık Köpek Balığı, Çağdaş Sanatın ve Müzayede Evlerinin Tuhaf Ekonomisi Sanat Mezat, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Özer, S. (Çevrimiçi), Lebriz.com, Dünya Sanat Müzayedeciliği ve Önemli Müzayede Evleri, 20 Kasım 2009
  • Whitham, G. P. (2013). Çağdaş Sanatı Anlamak, Çev. Tufan Göbekçin, İstanbul, Optimist Yayınları
  • Yılmaz, M. (2012). Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Ankara, Ütopya Yayınları.