WEB 2.0 ARAÇLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM TEKNOLOJİSİ STANDARTLARINA YÖNELİK ÖZYETERLİKLERİNE ETKİSİ

Bu çalışmanın hedefi, öğretmen adaylarına Web 2.0 araçlarınıntanıtımının yapılarak eğitim teknolojisi standartlarına yöneliközyeterliklerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 öğretim yılı Bahar Dönemi Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1.sınıfında okuyan 100 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmadatekrarlı ölçümlerin yapılarak tek faktörün etkisinin incelendiği gruplariçidesen kullanılmıştır. Veri toplama aracı Şimşek ve Yazar’ın (2016)geliştirdiği “Eğitim Teknolojisi Standartlarına Yönelik ÖzyeterlikÖlçeği”dir. Araştırma verileri için betimsel istatistik tekniklerinden;aritmetik ortalama, yüzde, frekans ve standart sapma kullanılmıştır.Aynı zamanda ilişkisel istatistik tekniklerinden de bağımlı ve bağımsızörneklem t testi ve etki büyüklüğü için Cohen’s d formülü kullanılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarına Web 2.0 araçlarınıntanıtımının yapılması eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterlikalgılarında anlamlı bir artışa (t(99)=-24,001; p

THE EFFECT OF WEB 2.0 TOOLS ON CANDIDATE TEACHERS’ SELF-EFFICACY TOWARDS EDUCATIONAL TECHNOLOGY STANDARDS

The aim of this study is to determine the effect of the introduction of Web 2.0 tools on the candidate teachers' self-efficacy towards instructional technology standards. The study group consisted of 100 prospective teachers studying in the 1st year of the Gazi University Faculty of Education during 2017-2018 academic year. The experimental design of the study is a single-factor group design with repetitive measurements. Self-Efficacy Scale for Educational Technology Standards developed by Şimşek and Yazar (2016) was used as data collection tool. Descriptive statistical techniques including mean, percentages, frequencies and standard deviation were used to analyze the data obtained from the research. Dependent and independent sample t tests of relational statistics techniques and Cohen’s d formula (for effect size) were also used. According to the results, introduction of Web 2.0 tools resulted in a significant increase in the self-efficacy levels of teacher candidates regarding educational technology standards (t(99)=-24.001; p

___

  • Aileen, M. (2018). Ways to use chromebooks a series: Part two Quizizz and Kahoot. Kodaly Envoy. 45(1), 22-23.
  • Ajjan, H. & Hartshorne R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests. The Internet and Higher Education, 11, 71-80.
  • Akbaş, A., & Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi özyeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 98-110.
  • Akgün, Ö. E., Babur, A. & Albayrak, E. (2016). Effects of lectures with PowerPoint or Prezi presentations on cognitive load, recall and conceptual learning. International Online Journal of Educational Sciences, 8(3), 1-11.
  • Akkuş, İ., Özhan, U. & Çakır, H. (2017, Mayıs). Çevrimiçi öğrenci yanıtlama sistemleri kullanımı hakkında öğrenci görüşleri: Kahoot örneği. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. & Üçgül, M. (2018). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Altun, A. (2008, Mayıs). Yapılandırmacı öğretim sürecinde viki kullanımı. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı’nda sunulmuş bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Asri, S. F. & Santiana, S. (2017). Teaching in 21st century: Students-teachers’ perceptions of technology use in the classroom. Script Journal, 2(2), 125-135.
  • Aşkar, P. & Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili özyeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Awedh, M., Mueen, A., Zafar, B. & Manzoor, U. (2014). International journal on integrating technology in education, 3(4), 17-24. http://doi.org/10.5121/ijite.2014.3402 sayfasından erişilmiştir.
  • Aytan, T. & Başal, A. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarına yönelik algılarının incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 10(7), 149-166.
  • Balta, N. & Tzafilkou, K. (2018). Using Socrative software for instant formative feedback in physics courses. Education and Information Technologies, 18, 1-17.
  • Balta, N., Perera, R. V. H. & Hervas, G. C. (2018). Using Socrative as an online homework platform to increase students’ exam scores. Education and Information Technologies, 23(2), 837-850.
  • Bayrakcı, T., Tozkoparan, S. B. & Durmuş, A. (2014). Öğretmen adaylarının internet özyeterlik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 27-44.
  • Bicen, H. & Kocakoyun, S. (2018). Perceptions of students for gamification approach: Kahoot as a case study. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 13(2), 72-93.
  • Borst, M. (2017). Student perceptions of Plickers as an in class learning tool. https://www.researchgate.net sayfasından erişilmiştir.
  • Cavalcante, A. A., Sales, G. L. & Silva, J. B. (2018). Digital technologies in physics education: an experience report using the Kahoot as a tool of evaluation. Research, Society and Development, 7(11).
  • Chou, C. C. (2017). An analysis of the 3D video and interactive response approach effects on the science remedial teaching for fourth grade underachieving students. Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(4), 1059–1073.
  • Coca, D. M. & Slisko, J. (2013). Software Socrative and smartphones as tools for implementation of basic processes of active physics learning in classroom: An initial feasibility study with prospective teachers. European Journal of Physics Education, 4(2), 17-24.
  • Çekinmez, M. (2009). Web 2.0 teknolojileri ve açık kaynak kodlu öğretim yönetim kullanılarak uzaktan eğitim sistemi uygulaması. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Çetin, H. S. (2018). Implementation of the Digital assessment tool Kahoot in elementary school. International Technology and Education Journal, 2(1), 9-20.
  • Çoklar, A. N. (2008). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin belirlenmesi. Yayımlanmış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çoklar, A. N., & Odabaşı, H. F. (2009). Eğitim teknolojisi standartları açısından öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme özyeterliklerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 1-16.
  • Demir, Ö. K. (2018). 21. yüzyılda öğrenme: Web 2.0 araçlarının yetişkin Türk dil sınıflarına entegrasyonu. Yayımlanmış Doktora Tezi. Çağ Üniversitesi, Mersin.
  • Demirkan, Ö., Gürışık, A. & Akın, Ö. (2017). Teachers’ opinions about Plickers one of the online assessment tools. Educational research and practice. 476-486. https://www.researchgate.net sayfasından erişilmiştir.
  • Durak, H., Sarıtepeci, M. & Durak, A. (2017, Mayıs). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojileri özyeterliliklerinin ISTE standartlarına göre çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. 11.
  • Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Malatya.
  • Elmahdi, I., Hattami, A., & Fawzi, H. (2018). Using technology for formative assessment to improve students’ learning. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 17(2), 182- 188.
  • Elswick, J. & Lennex, L. (2017). Technology use in secondary chemistry and physics classrooms in Kentucky. Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, TX, United States Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Chesapeake, VA.
  • Filiz, O. & Kurt, A. A. (2018, Ekim). Dönüştürülmüş sınıflar modeliyle işlenen derste öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, İzmir.
  • Fortney, J. T. & Wells, M. R. (2017, October). Using Plickers to enhance student learning in high school biology. Georgia Educational Research Association Conference, Augusta: GA. https://digitalcommons.georgiasouthern.edu sayfasından erişilmiştir.
  • Garcias, A. P. & Marin, V. I. (2016). Ethics issues of digital contents for pre-service primary teachers: A gamification experience for self-assessment with Socrative. IAFOR Journal of Education, 4(2), 80-96.
  • İltüzer, Y. & Seferoğlu, S. S. (2018, Mayıs). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları açısından özyeterlik durumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Iwamoto, D. H., Hargis, J., Taitano, E. J. & Vuong, K. (2017). Analyzing the efficacy of the testing effect using Kahoot on student performance. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(7), 80-93.
  • Korucu, A. T. & Sezer, C. (2016). Web 2.0 teknolojilerini kullanma sıklığının ders başarısı üzerindeki etkisine yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 379-394.
  • Lai, K. W. (2011). Digital technology and the culture of teaching and learning in higher education. Australasian Journal of Educational Technology, 27(8), 1263-1275.
  • Laurillard, D. (2012). Teaching as a design science: Building pedagogical patterns for learning and technology. NY: Routledge.
  • Licorish, S. A., Owen, H. E., Daniel, B. & George, J. L. (2018). Students perception of Kahoot’s influence on teaching and learning. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 13(1), 1-23.
  • Ozan, C. & Taşgın, A. (2017). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik öz yeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 236-253.
  • Özçiftçi, M. & Çakır, R. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitim teknolojisi standartları özyeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 1-19.
  • Pallant, J. (2011). A step by step guide to data analysis using SPSS (4th Ed.). Crows Nest, N.S.W.,. Australia: Allen & Unwin.
  • Piskorz, E. Z. (2016). Kahoot it or not? Can games be motivating in learning grammar?. Teaching English with Technology, 16(3), 17-36.
  • Raturi, S., Hogan, R. & Thaman, K. H. (2011). Learners preference for instructional delivery mode: A case study from the University of South Pacific (USP), International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 8(6), 17-30.
  • Romio, T. & Paiva, S. C. M. (2017). Kahoot e GoConqr: uso de jogos educacionais para o ensino da matemática. Scientia cum Industria, 5(2), 90-94.
  • Royer, R. (2016). A comparison of eight digital tools for formative assessment. In Proceedings of ELearn: World Conference on E-Learning, 113-118, Washington, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). https://www.learntechlib.org/primary/p/173927/. sayfasından erişilmiştir.
  • Sande, D. & Sande, D. (2018). Uso do Kahoot como ferramenta de avaliaçao e ensino aprendizagem no ensino de microbiologia industrial. HOLOS, 1, 170-179.
  • Shaban, A. (2017). The use of Socrative in ESL classrooms: Towards active learning. Teaching English with Technology, 17(4), 64-77.
  • Solmaz, E. & Çetin, E. (2017). Ask response play learn: Students views on gamification based interactive response systems. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 7(3), 28-40.
  • Şimşek, Ö. & Yazar, T. (2016). Education technology standards self-efficacy (ETSSE) scale: A validity and reliability Study. Eurasian Journal of Educational Research, 63, 311-334.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Boston: Pearson/Allyn and Bacon.
  • Taylor, M. (2016). Raise your cards - A look at Plickers in an adult learning environment, https://scholarspace.jccc.edu sayfasından erişilmiştir.
  • Turan, Z. & Meral, E. (2017, Mayıs). The comparison of Kahoot and Socrative student answer systems: Effects on achievement and motivation. 6. Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
  • Tuncer, M., & Özüt, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik özyeterlik inançları. Turkish Studies-International Periodical for the Languages Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 7/2 Spring 2012, p. 1079-1091, www.turkishstudies.net, DOI Number: 10.7827/TurkishStudies.3313 http://turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=3313&Detay=Ozet, ANKARA-TURKEY.
  • Türker, P. M. (2018). Öğretmen adaylarının sunum programlarına yönelik görüşleri. Kastamonu Üniversitesi, 26(6), 1875-1885.
  • Ulucan, H. & Karabulut, E. B. (2012). Beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi stanadartları ile ilgili özyeterliklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi. 14(2), 243-248.
  • Yapıcı, İ. Ü. & Karakoyun, F. (2017). Gamification in biology teaching: A sample of Kahoot application. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 8(4), 396-414.
  • Zengin, Y., Bars, M. & Şimşek, Ö. (2017). Matematik öğretiminin biçimlendirici değerlendirme sürecinde Kahoot ve Plickers uygulamalarının incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 602-626.
Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences-Cover
  • ISSN: 2667-5633
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2006
  • Yayıncı: ASOS Eğitim Bilişim Danışmanlık Otomasyon Yayıncılık Reklam Sanayi ve Ticaret LTD ŞTİ