Keman ve Jimnastik Branşlarındaki Ortak Özelliklere İlişkin Bir Analiz Çalışması

Müzik, seslerden oluşan bir sanat dalıdır. Bu sesler aracılığıyla insanı etkisi altına alır, insana ilham verir, yönlendirir, düşündürür, dinlendirir ve sevindirir. Müziksiz hayat çok renksizdir. İnsanoğlu bunu yüzyıllar önce kavramış ve farklı türlerden oluşan çalgı aletleri icat etmiştir. Bu sebeptendir ki, müzik sesleri çeşitli tınılara sahip olan çalgılarda yaşamaktadır. Bu çalgılardan biri ve hatta birçok bilim insanının belirttiği gibi çalgı aletlerinin kraliçesi olan kemandır. Keman insanı derinden etkileyen bir enstrümandır. Araştırmada insana manevi kuvvet veren Müzik ve fiziki enerji veren Spor alanları üzerine karşılaştırmalı bir analiz çalışması yapılmıştır. Çalışmada birbirine iki zıt alanlar; Keman ve Artistik Jimnastik branşları incelenmiştir. Araştırmada, her iki branşın gerek eğitime başlama yaşı açısından, gerek çalışma prensipleri açısından, gerekse de gelişim seviyesinin artırıla bilirliği ve nihayet çocuklara faydaları açısından araştırılması amaçlanmıştır. Özellikle çalışmadaki amacımız Keman ve Jimnastik alanlarındaki bağlantıyı ortaya çıkarmak, her iki alandaki ortak noktaları tespit etmek, çocukların gelişimine olan etkilerini araştırmaktır.
Anahtar Kelimeler:

Müzik, Keman, Spor, Jimnastik, Gelişim

An Analytical Study on Common Features in Violin and Gymnastics Branches

Music is a branch of art consisting of sounds. Through these sounds, it influences, inspires, directs, makes people think, relaxes and delights. Without music, life would be very colorless. Mankind realized this centuries ago and invented different kinds of musical instruments. For this reason, musical sounds live in instruments with various timbres. One of these instruments is the violin which is indicated as the king of the instruments by many scientists. Violin is an instrument that affects people deeply. In the research, a comparative analysis study was carried out on the fields of Music, which gives spiritual strength to people, and Sports, which gives physical energy. In the study, two opposite areas; violin and artistic gymnastics branches were examined..In the research, it was aimed to investigate both branches in terms of starting age of education, working principles, increasing the level of development and finally the benefits for children.. In particular, our aim in the study is to reveal the connection between the fields of Violin and Gymnastics, to identify the common points in both fields, and to investigate the effects on the development of children.

___

  • .Çelebi, E.(2000). Ritmik Cimnastikte Müzik. Cimnastik Federasyonu Dergisi, 14, 11.
  • Çoknaz, H. İ, Veli, G. ve Türkdoğan, Ş. (2010). Erkek artistik jimnastikçilerde farklı ısınma sürelerinin akustik ve optik reaksiyon sürelerine etkisi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7 (2), 1–8.
  • Ələsgərli K. (2013). Musiqili- Terminoloji İzahatlar, Dərs Vəsaiti, Bakı, “Mütərcim”
  • Foster B. (2005). Einstein and his love of music, Physics World.
  • Hüseynova L. (2011) İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Üniversite Öğrenci Oda Orkestra Eşliğinde Solo Keman, Piyano, Flüt, Bağlama Gibi Çalgıların Yer Aldığı Müzikal Bir Etkinliğin Hazırlanması, Coşkun, H. (Editör) Tokat Örneğinde Günlük Ders Planları ve Eğitsel Oyunlar. İçinde 139–149 Ankara: Berlin: “Dağyeli Verlag Yayınevi”.
  • Hüseynova L. (2015). Keman Çalmada Temel Davranışlar, II. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri II. International Scientific Research Days on Fine Arts, 8–10 Nisan / April 2015, 360–374
  • Hüseynova, L. (2015). İslam Dünyasının Büyük Müzik Bilgini Meragi, III. İnternational Turkic Arts, History and Folklore Gongress/Art Activities, Anka Basım Yayın Ltd. Şti. s. 45- 51, 20–26 Eylül 2014, Delhi- İNDİA, Hindistan, 2014.
  • Hüseynova L. (2021). Ch. A. Beriot’un “Methode de Violon” Çalışmasına Yönelik Analiz, Asya Studies Academic Social Studies / Akademik Sosyal Araştırmalar Year: 5 - Number: 17, p. 175–189, Autumn 2021.
  • Jacobsen M. (1960). Violin Gymnastics - Physical Exercises for the Violinist, Londra: Bosworth.
  • Lavignac A. (1895). La musique et les musiciens, Paris, 495 p.
  • Майзелис И.Л. (1960). Шахматы Основы Теории, Москва. Менухин Иегуди. (2009). Скрипка Шесть Уроков с Иегуди Менухиным, Московская Консерватория, Москва.
  • Mülazımoğlu, Ö. (2006). Bruninks-Oseretsky motor yeterlik testinin geçerlik, güvenirlik çalışması ve beş-altı yaş grubu çocuklara uygulanan cimnastik eğitim programının motor gelişime etkisinin incelenmesi (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nəvvab M.M. (1913). Vüzuh ül-ərqam, “Orucov Qardaşları” Mətbəə - Nəşriyyatı, Bakı.
  • Кинтушева Е. (2019). Зачем Эйнштейн играл на скрипке? Вперед, Номер 039 (15804) от 29.05.2019
  • Özer M. K. (1983). Aletli Cimnastik Temel Öğretim Yöntemleri. s.7-16, Ajans Tic.Ltd.fiti., İstanbul, 72 s.
  • Özer M. K. (1983). Aletli Cimnastik Kuvvet Esneklik Dayanıklılık Taktik Antrenman, İde Ajans Tic.Ltd.Şti., İstanbul, 96 s.
  • Степачёва Ирина Грачиковна. (2016). Пути формирования и развития основных игровых приёмов и навыков начального обучения скрипача, Методическая разработка, Рославль.
  • Zeren A. (1993). Müzik Fiziği, Pan Yayıncılık, 341 s.