Türk Müziği Eğitimi Veren Devlet Konservatuvarlarında Koro Eğitimi

Bu çalışmada, üniversitelerde, lisans düzeyinde Türk Müziği eğitim ve öğretiminin yapıldığı devlet konservatuvarlarında, “koro eğitiminin”, ders müfredatı içerisinde hangi isim altında yürütüldüğü, bu dersin uygulama ve teorik yönden nasıl işlendiği ve bu durumun “genel koro eğitimi” içerisindeki yeri araştırılmıştır. Türk Müziği eğitimi veren sekiz adet devlet konservatuvarının “koro” ders müfredatları, öğretim elemanlarının dersin işlenişine ait görüşleri çalışmanın veri kaynaklarını oluşturmaktadır. Bulgular, koro eğitimi alanında yapılmış çalışmalardan elde edilen bilgilerle karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Değerlendirmeler sonucunda, koro dersinin işlenişinde uygulama ve teorik yönden bütünlük olmadığı, dersin adında, işlenişinde ve ders saatlerinde farklı uygulamaların olduğu görülmüştür. Bu durumun giderilebilmesi için dersin, “koro” adı altında yürütülmesi, “genel koro eğitimi” anlayışı ile işlenmesi ve bu alanda kullanılmak üzere yazılı kaynakların artırılması gerektiği sonucuna varılmıştır.

In this study, under which name chorus training is conducted in the curriculum in state conservatoires offering, how this course is taught both theoretically and practically, and the importance of this situation in “general chorus training” have been examined. The data sources consist of the “chorus” course curricula of 8 state conservatoires offering Turkish Music training, the lecturers’ opinions about teaching the course and the publications on this subject. The data have been interpreted by comparing with knowledge obtained from studies made in field of chorus training. In result of interprets, it has been found out that there is no integration in teaching the chorus course in view of practice or theory but there are some different applications in the name of the course, its teaching and course hours. In order to overcome this problem, it has been concluded that the course should be offered under the name of “chorus”, written sources should be increased for their usage in this field with the concept of “general chorus training”.

___

ÇEVİK, S., (1997), Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri, Doruk Yayıncılık, Ankara, s. 47, 68, 73, 93, 95, 97, 98, 101, 102. EGÜZ, S., (1981), Koro Eğitimi ve Yönetimi, Ayyıldız Matbaası A.Ş., Ankara, s. 28. EGÜZ, S. (1980), Toplu Ses Eğitimi, Ayyıldız Matbaası A.Ş., Ankara, s.2, 3, 4. EMNALAR, A., (1992), Türk Müziğinde Koro, Ege Üniversitesi Basım Evi, İzmir, s. 1. SAY, A., (2001), Müziğin Kitabı, Masaüstü Yayıncılık, Ankara, s. 176. SAY, A., (2005), Müzik Ansiklopedisi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, s. 307. TÖREYİN, A. M., (2001), “Müzik eğitimi anabilim dallarının ses eğitimi alan derslerinde karşılaşılan sorunlar ve müzik öğretmenliğine etkileri”, I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara. YENER, S., (2001), “Türkiye’deki koro çeşitleri ve müzik toplum etkileşiminde koro müziğinin rolü”, I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.