THE IMAGE OF THE BULLFIGHT AND BULLFIGHTER IN 20TH CENTURY SPANISH POETRY: LORCA'S ELEGY LAMENT FOR IGNACIO SÁNCHEZ MEJIAS

İspanyol halkı, kızgın, güçlü ve korkusuz doğasıyla bilinen boğalara ve onlarla duello yapan boğa güreşçilerine karşı büyük bir sevgi duyar. Boğa güreşi geleneği, yaşamı sürekli olarak ölümle yüz yüze gelmek olarak algılayan bir ulusun temel karakterini tanımlar. Bu karakter İspanyollara boğa güreşinin bir sanat türü olduğunu düşündürmüş, ölüm olasılığı ise bu sanattaki ilhamı oluşturmuştur. Ünlü İspanyol şair Federico García Lorca boğa güreşçisinin ölümle yüz yüze geldiğinde ilham perisi olarak tanımladığı duende'nin ortaya çıktığından bahsetmiştir. Bu çalışmada da İspanyolların boğa güreşine olan sevgilerinin kökenine inmek amaçlanmaktadır. 20. Yüzyıl İspanyol şiirinde boğa güreşi teması ve ölüm imgesi sıkça işlendiğinden Lorca'nın Ignacio Sánchez Mejías'aAğıt adlı şiirini inceleme nesnemiz olarak ele alacağız. Bu şiir aracılığıyla Ignacio'nun boğa güreşçisi imgesi, ölümün ve yas tutmanın şiirdeki ifadesi ve Lorca'nın resmettiği simgesel imgeler de irdelenecektir.

20. YÜZYIL İSPANYOL ŞİİRİNDE BOĞA GÜREŞİ VE MATADOR İMGESİ: LORCA'NIN IGNACIO SÁNCHEZ MEJIAS'A AĞIT ÖRNEĞİ

The Spanish people worship bulls with the characteristics like aggressiveness, power and fearlessness, and also worship the bullfighters that fight a duel with bulls. The tradition of bullfight defines the basic character of a nation which perceives life as becoming continuously face to face with death. This character makes the Spaniards consider bullfights as a form of art and the possibility of death becomes an inspiration of this deadly art. The famous Spanish poet Federico García Lorca calls as duende, the muse that comes up at the time when the bullfighter comes face to face with death. In this study it's aimed to indicate the roots of the Spaniard's affection for bullfighting. As in 20th century Spanish poetry bullfights theme and image of death is cultivated rather frequently, we'll take Lorca's poem Lament for Ignacio Sánchez Mejías as the object of the study and we'll intend to analyze this elegy in the aspects of Ignacio's bullfighter figure, the expression of death and mourning and also the symbolical images drawn by Lorca.

___

  • BENITO LOBO, José Antonio (2000). Literatura para la vida, Madrid: Edinumen.
  • BOADO, Emilia - CEBOLLA, Fermin (1976). Las señoritastoreras, Madrid: Felmar.
  • CLARAMUNT LÓPEZ, Fernando (2011). Antología de Escritos Taurinos, Vol.1, Valencia, 2011.
  • CORROCHANO, Gregorio (1969). “De como se debenver las corridas de toros”, Los Torosen España, Tomo 1, Dir. Carlos Orrellana, Madrid: Editorial Orel.
  • DELGADO RUIZ, Manuel (1986). De la muerte de undios, Barcelona: Nexos.
  • DOMINIQUE, Lapierre - Collins, Larry (1993). YasımıTutacaksın, İstanbul: Payel.
  • FREUD, Sigmund (1917). "Mourning and Melancholia", The Standard Edition of the Complete Psychologica Works of Sigmund Freud, Volume XIV.
  • GARCIA LORCA, Federico (1942). "Teoría y juego del duende", Obras Completas, 7, Buenos Aires: Losada.
  • GARCÍA LORCA, Federico. ''Lament for Ignacio Sánchez Mejíllas'', (Traduced by A.S.Kline), http://www.poetryintranslation.com/PITBR/Spanish/FiveintheafternoonLorc a.htm(25.10.2015).
  • HONIG, Edwin (1941). ''The Poetry of Federico García Lorca'', New Mexico Quarterly Review, No: 4, November, Volume XI, pp. 389-413.
  • LÓPEZ IZQUIERDO, Francisco (1972). Torosen Segovia, Segovia: Publicaciones de la Cajade Ahorros de Segovia.
  • MARÍA DE COSSIO, Jose (2007). Los Toros: Literatura y periodismo, 8, Madrid: Edelsa.
  • MONTES “PAQUIRO”, Francisco (1969).“De Arte de torear”, Los TorosenEspaña, Tomo 1, Dir. Carlos Orellana, Madrid: Editorial Orel.
  • ORR, Gregory (2002). Poetry as Survival, Athens: University of Georgia Press. RÍOS RUIZ, Manuel (1990). Aproximación a la Tauromaquía, Madrid: Istmo.
  • SACKS, Peter (1985). The English Elegy: Studies in the Genre from Spenser to Yeats, Baltimore: Johns Hopkins University Press.
  • TORO BUIZA, Luis (1947). Sevillaenla historia del toreo, Sevilla: Ayuntamiento de Sevilla.
  • TORO BUIZA, Luis (1969). “Posiblesorígenes del arte del toreo”, Los TorosenEspaña, Tomo 1, Dir. Carlos Orellana, Madrid: Editorial Ore.
  • TRUJILLO, Jose Antonio (1981). Los torosen la literatura, A. Santiago Orozco, lidiadoren las ondas y maestro de la críticataurina, Madrid: Impreso de España.
  • YENER GÖKŞENLİ, Ebru (2011). İç Savaş Sonrası İspanyol Romanına Yansıyan Tarihsel, Toplumsal ve Sosyal Çeşitliliğin İncelenmesi, (Analysis of thehistorical and social variety reflected on the Spanish Post-War Novel), Istanbul: University of Istanbul, Institute of Social Sciences, (Published PHD Thesis).