KÜTAHYALI BİR SANATÇI VE RESİM ANLAYIŞI

Yakupoğlu ile mülakatta onun özellikle resim sanatı anlayışı üzerinde yoğunlaştık. Sohbetin izlenimlerini kaleme almak, bizi güzel sanatlar kavramı üzerine daha ileri çağrışımlara götürdü. Ressam, Akademi tahsilinden sonra memleketine geri dönüp yerleşmiştir. Muhtemelen bu vesileyle sürekli yeni akımlar ve denemeler peşinde koşan başka tahsilli ressamlardan tamamenfarklı ve klasik bir resim takdiri edinmiştir. Kültürüyle uyum içinde, sanatında çok sevdiği yöresini işlemeyi seçmiştir. Bir garip tecelli olarak, asıl bu özelliği l{endisini, sanatçılar arasında çok daha çarpıcı ve benzersiz kılar. 

AN ARTiST FROM KÜTAHYA and HiS UNDERSTANDING OF ARTISTIC PAINTING

At our interview with Yakupoğlu, we concentrated on his understanding of artistic painting. Writing down the impessions of the conversation led us to further associations about the concept of fine arts. The painter had returned to his home city upon completion of his art education at the Academy of Fine Arts. Probably because of this reason he eventually acquired a classical art appreciation entirely different from those of other educated painters, who are contantly in quest of new currents and tries. in complete harmony with his own culture, he chose to give expression to his own beloved local environment in his artistic occupations. lronically, it is specifically this trait of his which renders him much more striking and unique among the artists. 

___

  • ARAT, Reşid Rahmeti (1987). “Gazi Mustafa Kemal'den Başvekil İsmet Paşa'ya", (SERTKAYA; Osman Fikri Ed.:Makaleler Cilt I, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayını, Türk Tarih kurumu Basımevi, Ankara.
  • AYVAZOĞLU, Beşir (1997). Defterimde Kırk Suret, Ötüken Yayınları, Beyoğlu, Istanbul.
  • DAŞAR, Nur (10 Aralık 2005). “Yaşamlarındaki Sâdelik Evlerine Yansıdı” (Milliyet Gazetesi Emlâk Eki).
  • EMBER, Carol R. ve EMBER, Melvin (1988) Anthropology, fifth edition, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
  • ENGİN, İsmail (1990). “Kültür-Kişilik İlişkisi” (Fakülte Dergisi, aıt 33, sayı 1-2, Ankara Üniversitesi DTCF Yayını, Ankara.
  • HAVILAND, William A. (1989). Anthropology, sixth edition, [reprodüksiyonl pirated/ korsan baskıda yayınevi yer almamıştır].
  • KAFESOĞLU, İbrahim (Nisan 1967). “Milliyetçilik ve Şahsiyet” (Türk Kültürü, sayı 54, Ayyıldız Matbaası, Ankara).
  • KISAKÜREK, Necip Fazıl (1975, 2001). Bâbıâli Otobiyografi, Eko Matbaacılık, istanbul.
  • MOSES (ROBERTSON) Anne Marie (“Grandma Moses")(1957). Meine Lebensgeshichte (My Life History), (Otto Kallir rehberliğinde yazılmıştır, Almanca'ya Çev.:Fanny Kallis), Ulstein Bücher.
  • NALBANTOĞLU, Hasan Ünal (14-15 Kasım 2005)." “Çeviri Yorum, İhanet, Dostluk” (sunum) Çeviri Kongresi, Boğaziçi Universitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Çeviribilim Bölümü, Bebek, lstanbul.
  • SEABROOK, William (1935) Asylum, Dell Publishing Company Inc., New York.
  • TÜRKDOĞAN, Orhan (Ekim 2003). Çağdaş Türk Sosyolojisi: Araştırma, Yöntem ve Teknikler, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, Cağaloğlu, lstanbul.
  • YILDIRIM, Mustafa (1995). Ahmet Yakupoğlu ve Türk El Sani-altlarındaki Yeri, Basılmamış Doktora Semineri, Selçuk Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • WECHSLER, Herman J .(1952). Lives of Famous French Painters: From Ingres to Picasso, Pocket books Inc., New York. _ _'