BİR ÜÇLEMEYİ, ‘MODERN – GELENEKSEL VE KADIN - ERKEK’ KARŞITLIĞINDA YENİDEN OKUMAK: GELİN, DÜĞÜN, DİYET

Lütfi Akad'ın yönettiği “Gelin” (1973), “Düğün” (1974) ve “Diyet” (1974) filmleri, göç konusunu inceleyen bir üçlemedir. Üçleme aynı zamanda göç sorununun beraberinde getirdiği modern-geleneksel karşıtlığı açısından da önemli göstergeleri barındırmaktadır. Geleneksel toplumsal yapıda kadın ve erkeğin birbirine karşıt konumları modernlik ve geleneksellik karşıtlığında da paralel bir şekilde gitmektedir. Üçlemede, filmlerin baş kadın karakterleri göç ettikleri büyük şehirde geçerli olan modern hayatın çeşitli kural ve kurumlarını rasyonel düşüncenin bir gereği olarak hayata geçirip modernizm ile birlikte modern düşünceyi temsil ederken; erkek karakterler bu kurumlara karşı çıkarak, bu kurumların karşısına koydukları düşünce yapıları ile geleneksel düşünceyi temsil etmektedirler. 

REREADING A TRIOLOGY IN APPOSITION OF ‘MODERN-TRADITIONAL AND WOMAN-MAN’ THE BRIDE, THE WEDDING, THE BLOOD MONEY

“Gelin” (The Bride) (1973), “Düğün” (The Wedding) (1974) and “Diyet” (The Blood Money) (1974) directed by Lütfü Akad is a triology analysing the immigration issue. The triology also includes important indicators in terms of the modern-traditional opposition which comes along with the immigration problem. The opposing position of woman and man in a traditional socialstructure goes parallely with the opposition of modernity and traditionalism. The leading woman characters of the triology rationally comply with the modern rules and institutions of the cities they moved in and representing the modern thought along with modernity, where as the male characters represent the traditional thought by opposing these instutions and their thougthsagainst these instutions.