İzmir Atatürk Müzesi Deposunda Bulunan Cicim Örneklerinin Benzer Yöre Örnekleriyle Karşılaştırılması

Anahtar Kelimeler:

İzmir

Comparing the Cicim Samples Found in İzmir Atatürk Museum with Similar Local Samples

Izmir Atatürk Museum located on the Atatürk Street of 1st Kordon has reopened to visits after the last exhibition and arrangement studies carried out on 17 February 2002. In the scope of the project pre­pared by Traditional Turkish Handicrafts Division in the Faculty of Fine Arts of Dokuz Eylül University, in Izmir Atatürk Museum an inventory was conducted. In this study, among the ethnographic goods available in the depot 9 curtains which were woven through cicim technique were also examined. But, among the similar H1 weavings in these cicim curtains only two were excluded from the article. Explanations related to technical, characteristics, design characteristics and design patterns of 7 cicim curtains were included. In addition, they were compared with some cicim weavings demonstrating similar local characteristics (e.g. Sivas, Malatya,Konya and Kayseri).
Keywords:

Izmir,

___

1. Bekir DENİZ: Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygılar. Atatürk Kültür Merkezi Yayın No: 215, Ankara 2000, S.284

2. Çetin AYTAÇ: "Nuzumla Yaylacık Yatak Halıları", III. Ulusal Türk El Dokumalarına Yaklaşım ve Sorunları Sempozyum Bildirileri, 17-18 Mayıs 2000 Konya, Basımevi yok,s. 5.-12.

3. Emin KUZUCULAR: "Şarkışla'da Kilim ve Kilimcilik", Sivas Folkloru, Sayı: 49, 2 /1977, s. 19.-26.

4. Emin KUZUCULAR: "Şarkışla'da Kilim ve Kilimcilik", Sivas Folkloru, Sayı: 50, 3 /1977, s. 20.-23.

5. Ersu PEKİN: "Yörüklerde Yük Çulu", Kültür Sanat, Sayı: 4, İstanbul 1976, s. 122.-137.

6. Fahrettin KAYIPMAZ-Naciye KAYIPMAZ: "Avar Kilimleri", Antik Dekor, Sayı: 7, Temmuz-Ağustos-Eylül 1990, s. 114.-116.

7. Güran ERBEK: Anadolu Motifleri Sergi Katalogu. 18 Haziran 1986 - 05 Temmuz 1986, İzmir Alman Kültür Merkezi Yayını, S. 46

8. H.Melek HİDAYETOĞLU: "Karapınar (Konya) Yöresinde Guşurgu Geleneği", 8. Ulusal El Sanatları Sempozyumu Bildirileri, 13-15 Kasım 2002 İzmir, Dokuz Eylül Yay.Ltd. Şti., s. 188.-194.

9. Hilmi DULKADİR: "Malatya Düz Dokumalarından Örnekler", Kültür-Sanat, Yıl: 4, Sayı: 16, Aralık 1992, s. 62.-65.

10.Mine ERBEK: Çatalhöyük'ten Günümüze Anadolu Motifleri. Kültür Bakanlığı Yayını, Dumat Ofset Ltd., Ankara 2002, S. 218

11.Özlem ALP,: "Konya Yöresi Kilimlerinde Sembolik Motifler ve Oğuz Boyu Damgaları", Türk Dünyası Kültür ve Sanat Sempozyumu Bildirileri, 7-15 Nisan 2000 Isparta, Altıntuğ Matbaası, s. 351.-364.

12.Perihan TUNÇ: "Nuzumla (Yaylacık) Kilimleri", III. Ulusal Türk El Dokumalarına Yaklaşım ve Sorunları Sempozyum Bildirileri, 17-18 Mayıs 2000 Konya, Basımevi yok, s.85.-88.

13.Recai KARAHAN: "Konya Ereğli Yöresinde Begdik Adıyla Bilinen Bir Grup Türk Kilimi", Türk Soylu Halkların Halı, Kilim, Cicim Sanatı, Uluslararası Bilgi Şöleni Bildirileri 23-27 Mayıs 1996 Kayseri, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Yayınları No: 155, Varan Matbaası, Ankara 1998, s. 161.-173.

14.Yusuf DURUL: Bara] Gölü Çevresi Dokuma Sanatları. O.D.T.Ü. Keban Projesi Yayınları Seri No: II, Etnografya Araştırmaları Yayın No:l, Ankara 1969, T.T.K. Basımevi, S. 65

15.Zahide ŞAHİN: "Sanz Yöresi Düz Dokumaları", VI. Ortaçağ ve Türk Dönemi Kazı Sonuçları ve Sanat Tarihi Sempozyumu Bildirileri, Erciyes Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Yayın No: 1, 8-10 Nisan 2002, Kayseri, Erciyes Üniv. Matbaası, s. 695.-713.