BAZI AVRUPALI RESSAMLARIN “KANA’DA DÜĞÜN” KONULU ESERLERİ ÜZERİNE

Hristiyanlık konularının resim diline aktarılmasında önemli birkaç kompozisyondan biri olan “Kana’da Düğün” konusu, günümüzde de tartışılan ve fikir ayrılıklarının olduğu bir konudur. Fikir ayrılıklarının temelinde Kana’nın coğrafi durumu yatmaktadır. Bu isimle anılan orta doğuda pekçok nahiye bulunmaktadır. Ancak araştırmacıların genel anlamda kuvvetli dayandıkları nokta, günümüzde Lübnan sınırları içinde bulunan, Tire kentinin on kilometre güneydoğusundaki ve İsrail sınırının on iki kilometre kuzeyinde bulunan Kana köyüdür. Bu köyün nüfusu, bugün on bin civarındadır. Nüfusun çoğunluğunu şialar oluştursa da Maronit bir Hristiyan topluluğu da varlığını sürdürmektedir. Avrupalı pek çok ressamın eserlerine taşıdığı bu konu, Hz. İsa’nın annesi ve öğrencileriyle birlikte bir düğün törenine davet edilmesini konu edinmektedir. Bu düğün töreninde konuklara ikram edilen şarap biter ve Hz. İsa, suyu şaraba dönüştürerek, ilk mucizesini gerçekleştirir. Hristiyanlık açısından son derece öneme sahip olan konu, Avrupa’nın ünlü ressamları tarafından resimlenmiştir. Bu makalede, sanatçılar ve eserleri irdelenmiştir.

ABOUT THE WORKS OF SOME EUROPEAN ARTISTS WHICH IS CALLED “WEDDING IN CANA”

“Wedding in Cana” is a subject that is one of the few important compositions that transfers themes of christianity to pictural language. It is also a subject that is still debated and that have opinion differences. The main reason of these differences is the geographical location of Cana. There are a lot of districts with the same name in the Middle East. But the researchers strongly agree on “Cana” village which is on the ten kilometers away to the southeast part of Tyre (within the boundaries of Lebanon) and twelve kilometers away to the Israel boundary. The population of this village is about ten thousand. The shias make the most of population but there is also a maronite christian society. This subject takes place in the pictures of many European artists and it is about the Jesus and his mother and his friend being invited to a wedding ceremony. In this wedding ceremony, the wine offered to the guests finish and the Jesus changes the water to wine and performs his first miracle. This theme is very important for christianity and has been pictured by very important artists of Europe. In this abstract the artists and their work will be analyzed

___

  • Collins, M. S. (1995). The Question of Doxa: A Socioliterary Reading of The Wedding at Cana. Biblical Theology Bulletin, Volume: 25.
  • Bulembat, M. J. B. (2007). Head-Waiter and Bridegroom of the Wedding at Cana: Structure and Meaning of John 2.1-12, Journal fort the Study of the New Testament Volume: 30, No.1.
  • Cömert, B. (2006). Mitoloji ve İkonografi. Ankara: De Ki Basım Yayım.
  • Edwards, D. R. (2000). Sifting Through the Past: the Geospatial Future of Archaeology. Geo Info Systems Volume: 10.
  • Green, J.. (1995). The Theology of the Gospel of Luke. Cambridge University Press.
  • Hanson, K. H., (2010). The Language of the Banquet: Reconsidering Paolo Veronese’s Wedding at Cana. Invisible Culture, Issue no. 14.
  • Kahraman, A. (1965). Dinler Tarihi. İstanbul: Sumer Matbaası.
  • Kayhan, K. (1971). Sanat Eleştirisinde Kural ve Ölçüler. Bursa: Üstünel Matbaası.
  • Keener, C., (2003). The Gospel of John: A Commentary. Vol 1. Peabody: Hendrickson Publishers.
  • Lowe, A. (2010). A Note on the Unveiling of the facsimile of Veronese’s Wedding at Cana. Firenze: L.S. Oischki.
  • McGill, R. M. (2015). God’s Getting Married: The Wedding at Cana as a Dramatization of Covenantal Fulfillment, The Hilltop Review: Volume 8: Iss. 1, Article 8.
  • Laney, J.C. (1988). Concise Bible Atlas: A Geographical Survey of Bible History, Michigan: Baker Book House.
  • Williams, R. H. (1997). The Mother of Jesus at Cana: A Social-Science Interpretation of John 2:1-12. The Catholic Biblical Quarterly Volume: 59, No. 4.
  • 137. mezmur (tarih bilinmiyor). Yeni Ahit Bölüm 4.
  • http://truthbook.com/jesus/illustrated-stories/the-wedding-at-cana (Erişim tarihi: 05.03.2018)
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Marriage_at_Cana (Erişim tarihi: 07.03.2018)
  • http://www.swordofthespirit.net/bulwark/january2013p8.htm (Erişim tarihi: 12.03.2018)
  • https://www.louvre.fr/en/oeuvre-notices/wedding-feast-cana (Erişim tarihi: 12.03.2018)
  • https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jan_Cossiers_- _The_wedding_at_Cana,_Jesus_blesses_the_water.jpg (Erişim tarihi: 15.03.2018)
  • http://www.wikiwand.com/en/Marriage_at_Cana (Erişim tarihi: 15.03.2018)
  • https://www.artbible.info/art/large/835.html (Erişim tarihi: 16.03.2018)
  • https://savevenice.org/our-restorations/santa-maria-della-salute-tintoretto-wedding-feast-at-cana/ (Erişim tarihi: 16.03.2018)
  • https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Marten_de_Vos_Cana.jpg (Erişim tarihi: 16.03.2018)
  • https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Barber_Institute_of_Fine_Arts_- _Bartolom%C3%A9_Esteban_Murillo_-_The_Marriage_Feast_at_Cana.jpg (Erişim tarihi: 20.03.2018)
Manas Journal of Social Studies-Cover
  • ISSN: 1694-7215
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2001
  • Yayıncı: KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ