HEIDEGGER'İN HAYVANI

Burada çevirisi sunulan metin temelde Derrida'nın bir seminer konuşmasından oluşur. Derrida bu bahsi geçen seminerde, Heidegger'in özellikle Die Grundbegriffe der Metaphysik. Welt-Endlichkeit-Einsamkeit (Winter semester 1929/30) başlıklı eserinde ortaya koyduğu taşın dünyasız, hayvanın dünya yoksulu ve insanın dünya kurucu olmasında şekillenen tezinin genel bir eleştirisini yapar. Derrida'nın özellikle yaşamının felsefi olarak son dönemlerinde felsefede hayvan sorununa yönelmiş olması, hem Heidegger'in bu metnini ele almasında etkili olur hem de bu sorunun felsefede güncel bir sorun olarak canlanmasına yol açar. Derrida'nın hayvan kavramı üzerinden Heidegger'in als-Struktur anlayışını eleştirisi, bu güncel sorunun tartışılmasında bir diğer boyutu daha derinlemesine açmaktadır

The text whose translation is presented here consists of Derrida's talking in a seminar. In this aforementioned seminar, Derrida critizes Heidegger's thesis which is shaped by the stone being worldless, animal being poor-in-world and human being world-constructing especially in the work titled Die Grundbegriffe der Metaphysik. Welt-Endlichkeit-Einsamkeit (Winter semester 1929/30). Derrida being directed to the animal problematic in philosophy in his late philosophical era of his life both makes him show interest in Heidegger's work and causes this problematic to be up-to-date in philosophy. Derrida's critics of Heidegger's understanding of als-Struktur over the concept of animal opens up another dimension more deeply in discussing this up-to-date problematic