Feride Binicioğlu’nun Resimlerinde Stilistik ve Estetik Özellikler [Aesthetic and Stylistic Features of Feride Binicioğlu Artistic Paintings]
Kültürün diğer alanlarında olduğu gibi çağdaş sanat alanında da cinsiyet eşitsizliği sorunu vardır. Bu makalede, Türkiye’nin kadın ressamları arasında çağdaş sanat tarihinin gelişimine büyük katkıda bulunmuş olan Çerkes ressam Feride Binicioğlu’nun resim sanatı ele alınmaktadır. Araştırmanın konusu ressamın soyut ekspresyonizm stilini aktif olarak geliştirdiği eserleridir. Kafkasyalı kimliği bu eserlerde kendine özgü biçimde, ressamın yaratıcılığına özgü stilistik özelliklerde kendini gösterir. Feride Binicioğlu Japonya ve Çin sanatına özgü ‘canlı hareket’ estetiğinde ilham arar. Tutarlı biçimde çağdaş betimleme dilini kullanır, eserlerinin orijinalliğini ise özel stili ve yapılış tarzı oluşturur. Bunlardan başlıcaları kontrast, kaotik ve dinamik yapıdır, varoluşun estetiğini ve özünü gösterirler.
Feride Binicioğlu’nun Resimlerinde Stilistik ve Estetik Özellikler [Aesthetic and Stylistic Features of Feride Binicioğlu Artistic Paintings]
Gender inequality exists in contemporary art as well as in other fields of culture. This article is concerned with a Turkish artist of Circassian origin Feride Binicioğlu’s creative work. She contributed much to development of modern history of art of women-artists of Turkey. The current research object covers the master’s artistic paintings dynamically developing Abstract Expressionism in art. Caucasian identity is emerged in a peculiar way in them, with stylistic features of her creative work. F. Binicioğlu also takes inspiration from the aesthetics of “living movement” rhythm typical of Japanese and Chinese art. She sequentially develops modern visual language. Her art pieces’ singularity instils a distinctive style and manner of performance. The dominating ones among them are contrasting, chaotic and dynamic structures demonstrating the aesthetics and the essence of existence.
___
- Zaharova, Yu., Lozinskaya, A. Za kakiye prava boryutsya turetskiye feministki? // https://www.gazeta.ru/lifestyle/style/2017/10/a_10954634.shtml (18.02.2021).
- Jade, C.E., Başol, E. Gender i iskusstvo v çerkesskoy diaspore // Obrazı, syujetı, hudojestvennıye napravleniya v izobrazitelnom iskussve: regionalnıy aspekt. - Maykop: İP Magarin O.G., 2020. S. 210-212.
- Yuzkeç, F.S. Tvorçestvo hudojnikov «Gruppı D» Turtsii // Paradigmata poznani. 2019, № 4. S 120-125.
- Sokolova A.N. “Obşçeye i razliçnoye v tvorçestve çerkesskih hudojnikov Adıgei i çerkesov Turtsii” (“Adıgeyli ve Türkiyeli Çerkes Ressamların Sanatında Ortaklıklar ve Farklılıklar”), Kafkasya Calışmaları - Sosyal Bilimler Dergisi / Journal of Caucasian Studies, Kasım 2020, Yıl 6, № 11, s. 85-100, DOİ 10.21488/jocas.785359.
- Tomonobu, Imamichi. Aspects of Beautiful and Art. – Tokio, 1968
- Feride Binicioğlu Personal Web Site. Feride Binicioğlu // https://www.feridebinicioglu.com (09.01. 2021).