Стилистические и эстетические особенности живописных произведений Фериде Биниджиоглу [Aesthetic and Stylistic Features of Feride Binicioğlu Artistic Paintings]

Kültürün diğer alanlarında olduğu gibi çağdaş sanat alanında da cinsiyet eşitsizliği sorunu vardır. Bu makalede, Türkiye’nin kadın ressamları arasında çağdaş sanat tarihinin gelişimine büyük katkıda bulunmuş olan Çerkes ressam Feride Binicioğlu’nun resim sanatı ele alınmaktadır. Araştırmanın konusu ressamın soyut ekspresyonizm stilini aktif olarak geliştirdiği eserleridir. Kafkasyalı kimliği bu eserlerde kendine özgü biçimde, ressamın yaratıcılığına özgü stilistik özelliklerde kendini gösterir. Feride Binicioğlu Japonya ve Çin sanatına özgü ‘canlı hareket’ estetiğinde ilham arar. Tutarlı biçimde çağdaş betimleme dilini kullanır, eserlerinin orijinalliğini ise özel stili ve yapılış tarzı oluşturur. Bunlardan başlıcaları kontrast, kaotik ve dinamik yapıdır, varoluşun estetiğini ve özünü gösterirler.

Стилистические и эстетические особенности живописных произведений Фериде Биниджиоглу [Aesthetic and Stylistic Features of Feride Binicioğlu Artistic Paintings]

Gender inequality exists in contemporary art as well as in other fields of culture. This article is concerned with a Turkish artist of Circassian origin Feride Binicioğlu’s creative work. She contributed much to development of modern history of art of women-artists of Turkey. The current research object covers the master’s artistic paintings dynamically developing Abstract Expressionism in art. Caucasian identity is emerged in a peculiar way in them, with stylistic features of her creative work. F. Binicioğlu also takes inspiration from the aesthetics of “living movement” rhythm typical of Japanese and Chinese art. She sequentially develops modern visual language. Her art pieces’ singularity instils a distinctive style and manner of performance. The dominating ones among them are contrasting, chaotic and dynamic structures demonstrating the aesthetics and the essence of existence.

___

  • Соколова А.Н. Мир черкесских художников (вместо вступления) // Мир глазами черкесских художников [Электронный ресурс]: электронное научное издание (сборник статей) / Сост. и гл. ред. А.Н. Соколова. – Электрон. дан. (8,7 Мб). – Майкоп: ЭлИТ, 2020. С. 6-11. Режим доступа: https://201824.selcdn.ru/elit-134/pdf/9785604474594.pdf DOI: 10.34754/EP.2020.40.72.001
Kafkasya Çalışmaları-Cover
  • ISSN: 2149-9527
  • Yayın Aralığı: Yıllık
  • Başlangıç: 2015
  • Yayıncı: Murat TOPÇU
Sayıdaki Diğer Makaleler

Hayriye Melek Hunç’un Yazılarında Çerkes Milliyetçiliği, Feminizm ve Kölelik [Circassian Nationalism, Feminism and Slavery in the Writings of Hayriye Melek Hunç]

Cemile ATLI

Rus Arşiv Belgeleri 12

Murat TOPÇU

20. Yüzyılda ve 21. Yüzyılın Başında Abhazya'da Laz Nüfusu: Demografik Durum ve Yerleşim Coğrafyasının Özellikleri [The Laz Population in Abkhazia in the 20th Century and Beginning of the 21st Century: Demographic Situation and Features of the Geographic Settlement]

Nuri BAGAPSH, Çevirmen: Anri CHEDİA

Book Review - A New Homeland: The Massacre of the Circassians, Their Exodus to the Ottoman Empire and Their Place in Modern Turkey by Fabio L. Grassi [Kitap İncelemesi -Yeni Bir Vatan: Çerkeslerin Osmanlı İmparatorluğu'na Zorunlu Göçü]

Emre BASOK

The North Caucasian Diaspora Factor” in the Soviet-Turkish Relations (1919-1921) [Sovyet-Türkiye İlişkilerinde “Kuzey Kafkasya Diasporası Faktörü” (1919-1921)]

Tsvetelina TSVETKOVA

Kahramanmaraş Göksun İlçesi Örneğinde Çeçen ve Çerkeslerde Siyasal Katılım [Political Participation of Chechens and Circassians: The Case of Kahramanmaraş Province Göksun District]

Yasemin ÖZDİL, Ahmet KESER

Feride Binicioğlu’nun Resimlerinde Stilistik ve Estetik Özellikler [Aesthetic and Stylistic Features of Feride Binicioğlu Artistic Paintings]

фатима (fatima) Х.СУЛЕЙМАНОВА (KH.SULEİMANOVA), Çevirmen: Murat TOPÇU

Стилистические и эстетические особенности живописных произведений Фериде Биниджиоглу [Aesthetic and Stylistic Features of Feride Binicioğlu Artistic Paintings]

фатима СУЛЕЙМАНОВА

Book Review - The Circassians of Turkey: War, Violence and Nationalism from the Ottomans to Atatürk by Caner Yelbaşı [Kitap İncelemesi: Türkiye Çerkesleri- Osmanlı'dan Türkiye'ye Savaş, Şiddet, Milliyetçilik]

Bahar Ayça OKÇUOĞLU

Women, Patriarchy, and Tradition in Adil-Girei Keshev’s Scarecrow (1860) and Zarina Kanukova’s The Bridge (2006) [Adil-Girey Keşev'in ‘Korkuluk’ Öyküsünde (1860) ve Zarina Kanukova'nın ‘Köprü’ (2006) Oyununda Kadın, Ataerkillik ve Gelenek]

Lidia ZHİGUNOVA