ENBİYA, 30 EKSENİNDE EVRENİN OLUŞUMU

Kur’an’a göre gökler ve yerler bitişik iken, Allah aralarını büyük bir patlama (Bing Bang) ile ayırdı. Büyük patlamadan sonra yüce Allah bulutsu kütle haline gelen (sedim) göğe ve yere, çekim kanununa göre yerlerinizi alınız emrini verdi. Bu olaydan sonra evren devamlı bir şekilde merkezden dışa doğru genişlemektedir. Bilim adamları, evrenin kütlesi yeterli miktara ulaştığında, çekim kuvvetleri sebebiyle bu genişlemenin duracağını ve bunun evrenin kendi içine çökmeye ve büzülmeye başlamasına sebep olacağını belirtmektedirler. Sonra büzülen evren, çok yüksek bir ısı ve sıkışma sebebiyle büyük bir çöküşe (Big Crunche) uğrayacaktır. Kur’an’ın bu mucizevi tespitleri, bugünkü ilmî verilerle uyuşmakta ve ezelî, statik evren modelini çürütmektedir.

-

The Formation of the Universe Axis of Al-Anbiya,30According to the Qur’an, while adjoining the heavens and earth, God has divided between the two with a big bang. After the Big Bang, God gave the order into the sky and the ground that had become nebula mass (sedim) as take your places according to a law of attraction. After this incident, the universe is constantly expanding outward from the center.Scientists have indicated that, when the mass of the universe reached a sufficient level, this expansion will stop due to gravitational forces and that would lead to collapse and contraction of the universe to into its own state. Then, the shrunken universe will bu subject to a large decline (the Big Crunch) due to a very high heat and compression.These miraculous findings of Quar’an agree with the current scientific data and refute the eternal and static model of the universe.

___

  • Alûsî Şihabuddin, Rûhu’l-Meânî fî Tefsîri’l-Kur’anı’l-Azîmî ve’s-Seb’i’l-Mesânî, Dâru İhyâi’t-Turâsi’l-Arabî, Beyrut, tsz.
  • Asım Efendi, Kâmûs Tercemesi, İst. 1304.
  • el-Askerî Ebû Hilâl, El-Furûk fi’l-Luğa, thk. Cemal Abdulganı, Müessesetu’r-Risâle, 2. bsk. Beyrut, 2006.
  • Ateş Süleyman, İslam’a İtirazlar ve Kur’an-ı Kerim’den Cevaplar. Emel Matbaası, Ankara, 1971.
  • _____________, Yüce Kur’an’ın Çağdaş Tefsiri, Yeni Ufuklar Neşriyât, İst. 1985.
  • Baltacı Burhan, Şatıbî’nin Kur’an’ı Yorumlama Yöntemi, AÜİF. SBE. Ankara, 2005. (Basılmamış Doktora Tezi).
  • Bayraktar Mehmet, İslâm ve Ekoloji, DİB. Yay. Ankara, 1992.
  • Bediüzzaman S. Nursî, İşârâtu’l-İ’câz, çev. Abdulmecid Nursî, Şahdamar Yay. İst. 2007.
  • _____________, Sözler, sinan Matbaası, İst., 1958.
  • Bereketzâde İsmail Hakkı, Necâib-i Kur’aniyye, İst. 1331.
  • Beşir Türkî, el-İlm, (Aylık İlmi Dergi), Sayı: 18, Tunus, 1973.
  • Birışık Abdulhamit, Tefsîr mad. DİA. İst. 2011.
  • Bucaille Maurice, Müsbet İlim Yönünden Tevrat İnciller ve Kur’an, çev. M. Ali Sönmez, DİB. Yay. İst. 1987.
  • Bursevî İsmail Hakkı, Tefsîru Rûhu’l-Beyân, Dersaâdet, 1331 h.
  • Cerrahoğlu İsmail, Tefsir Tarihi, DİB. Yay. Ankara, 1988.
  • Coşkun Ahmet, İbn Aşûr mad. DİA. İst. 1993.
  • Cündioğlu Dücane, Tefsirde Helenizm: Bilimsel Tefsir Zaafı ve Eleştirisi, Bilgi ve Hikmet, Güz-1993/4.
  • Çalışkan İsmail, Muhammed Esed’in Kur’an Mesajının Tahlil ve Tenkidi, Ankara Okulu Yay. Ankara, 2009.
  • Çapan Ergün, Şatibî’nin İlmî Tefsir Anlayışına Eleştirel Bir Yaklaşım, AÜİF. Dergisi, Sayı, 38, Erzurum, 2012.
  • Dağ Mehmet, Kur’an’da Üslûp Diyalektiği: İltifat, Salkımsöğüt Yay. Erzurum, 2008.
  • Daniken Erich Von, Tohum ve Evren, çev. Sezâi Yalçınkaya, Milliyet yay. İst. 1975.
  • Davie Paul, Tanrı ve Yeni Fizik, çev. Murat Temelli, İm Yay. 3. bsk. İst. 1995.
  • Davv Mustafa Kâmil, el-Kur’anu’l-Kerim ve’l-Ulûmu’l-Hadise, Dâru’l-Fikri’l-Hâdî, Kahire, 1955. Demirci Muhsin, Tefsir Terimleri Sözlüğü, İFAV. Yay. 2. bsk. İst. 2011. Duman Zeki, Beyânu’l-Hak, Fecr Yay. Ankara, 2006.
  • Ebu’s-Suûd, İrşâdu’l-Akli’s-Selîm ilâ Mezâye’l-Kur’anı’l-Kerim, Dâru İhyâi’t-Turâsi’lArabî, Beyrut, tsz.
  • Efil Şahin, İslâm ve Batı düşüncesinde Yaratılış Modelleri, Pınar Yay. İst. 2002.
  • Elmalılı M.H.Yazır, Hak Dini Kur’an Dili, Eser Kitabevî, İst. tsz.
  • En-Neccâr M. Ragıb Zeğlûl, Min Âyatı’l-İ’câzi’l-Ilmiyyi li’l-Ardı fi’l-Kur’anı’l-Kerim, Dâru’l-Ma’rife, 1. bsk. Beyrut, 2005.
  • Esed Muhammed, Kur’an Mesajı, İşaret Yay. İst. 1999.
  • Fendî M.Cemaleddin, Allah ve Kâinat, çev. Abdülhamit Bingöl, Çağrı Yay. İst. 1980.
  • Gâzi Ahmet Muhtar Paşa, Serâiru’l-Kur’an fî Tekvini ve İfâi ve İ’âdeti’l-Ekvân, Dâru’lHılâfeti’l-İlm, İst. 1336. h.
  • Gülen Fethullah, Kur’an’ın Altın İkliminde, Nil, Yay. İst. 2012.
  • Güllüce Veysel, Bilimsel Tefsirde Usûl, Aktif Yay. Erzurum, 2007.
  • Hacer Ahmed Ömer, et-Tefsîru’l-İlmî fi’l-Mîzân, Dâru Kuteybe, Beyrut, 1991.
  • Hanefî Ahmed, et-Tefsîru’l-İlmi li’l-Âyeti’l-Kur’aniyye fi’l-Kur’an, Dâru’l-Meârif, Kahire, 1968.
  • Hawking Stephen W., Zamanın Kısa Tarihi, S. Say-M. Uraz, Milliyet Yay. İst. tsz. Heyet, Kur’an Yolu Türkçe Meâl ve Tefsir, DİB. Ankara, 2007.
  • Heyto Muhammed Hasan, el-Mucizetu’l-Kur’aniyye, Müessesetu’r-Risâle, 1. bsk. Beyrut, 1989.
  • El-Hûlî Emin, Kur’an Tefsirinde yeni Bir Metod çev. Mevlüt Güngör, Kur’an Kitaplığı, İst. 1995.
  • İbn Aşûr Muhammed Tahir, Tefsîru’t-Tahrîr ve’t-Tenvîr, Dâru Tunûsiyye, Tunûs, tsz.
  • İbn Ebi’d-Dünya, Hadislerde Yağmur, Gökgürültüsü Şimşek ve Rüzgâr, çev. Hüseyin Kaya, Ocak Yayıncılık, 1. bsk. İst. 2007.
  • İbn Kesîr, Tefsîru’l-Kur’anı’l-Azîm, Dâru’l-Ma’rife, Beyrut, 1969.
  • İbn Kuteybe, Te’vîlü Müşkili’l-Kur’an, thk. S. Ahmed Sakar, Dâru’t-Türâs, 2. bsk. Kahire, 1973.
  • J.J.G. Jansen, Kur’an’a Bilimsel-Filolojik-Pratik Yaklaşımlar, çev. Halilrahman Açar, Fecr Yay. Ankara, 1993.
  • Kam Ferid-Aynî M.Ali, İbn Arabî’de Varlık Düşüncesi, İnsan, Yay. İst. 1992.
  • Karaçam İsmail, En Büyük Mucize Kur’an-ı Kerim’in İlmî ve Edebî Sırları, Yeni Şafak Kültür Armağanı İst. 2005.
  • Kırca Celal, Kur’an’a Yönelişler, Tuğra Neşriyât, İst. tsz.
  • _____________, Kur’an-ı Kerim’de Fen Bilimleri, Marifet Yay. İst. 1994.
  • Kurt E. Mazhar, Yaratılış, Tabiatın İlâhi Emirle Varoluşu, Mavi Ufuklar yay. İst. 2010.
  • Kurtûbî, el-Câmiu li-Ahkâmi’l-Kur’ân, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1. bsk. Beyrut, 1988.
  • Kutluer İlhan, Felek mad. DİA. İst. 1995.
  • Lüfullah Erzurumî (Göğsügür Mehmet Efendi), Râmûzu’t-Tahrîr ve’t-Tefsîr, Süleymaniye K. Halet Efendi Böl. nu: 20.
  • Mâverdî Ebu’l-Hasan, en-Nüketü ve’l-Uyûn (Tefsîr u Mâverdi). thk. Seyyid b. Abdulmaksûd, Dâru Kütübi’l-İlmiyye, 1. bsk. Beyrut, 1992.
  • Merağî Ahmed Mustafa, Tefsîru’l-Merâğî, M. el-Bâbî el-Helebî, Kahire, 1961.
  • Nayif Münir Faris, el-İ’câzu’l-İlmî fi’l-Kur’an ve’s-Sünne, Mektebetü İbn Kesîr, 1. bsk. Beyrut, 2006.
  • Nurbaki Haluk, Kur’an-ı Kerim’den Âyetler ve İlmi Gerçekler, TDV. Yay. 2. bsk. Ankara, 1984.
  • Okçu Abdülmecit, Kur’an’a Göre Evrenin İnsana Musahhar Kılınışı, Salkımsöğüt Yay. Erzurum, 2009.
  • Öztürk Mustafa, Kur’an ve Aşırı Yorum (Tefsirde Bâtinîlik ve Bâtınî Te’vîl Geleneği). Kitâbiyât Yay. Ankara, 2003.
  • _____________, Kur’an ve Tefsir Kültürümüz, Ankara Okulu Yay. Ankara, 2008.
  • Öztürk Yaşar Nuri, Kur’an Açısından Küresel Felaketler, Yeni Boyut Yay. İst. 2008.
  • R. el-İsfehânî, el-Müfredât fî Garîbi’l-Kur’an, Kahraman Yay. İst. 1986.
  • Râzî Fahrettin, et-Tefsîru’l-Kebîr (Mefâtihu’l-Ğayb), el-Matbaatu’l-Behiyyeti’l-Mısriyye, 1. Bsk. Kahire, tsz.
  • Reşid Rıza, Tefsîru’l-Kur’anı’l-Hakîm (Tefsîru’l-Menâr) Mektebetü’l-Kahire, 4. bsk. Mısır, 1960.
  • Seyyid Kutub, Fî Zilâli’l-Kur’an, Dâru’l-Arabiyye, 4. bsk. Beyrut, tsz.
  • _____________, et-Tasvîru’l-Fennî fi’l-Kur’anı’l-Kerim, Dâru’l-Meârif. Kahire, 1959.
  • Singh Simon, Bin Bang’ın Romanı (Büyük Patlama ve Evrenin Başlangıcı), çev. Kemal Küçükgedik, Özgür Yay. İst. 2009.
  • Şahatî Abdullah, Tefsîru’l-Kur’anı’l-Kerim, Dâru Garîb, Kahire, tsz.
  • Şatibî İbrahim b. Musa, el-Muvâfakât fî Usûli’l-Ahkâm, şrh. Abdullah Draz. Dâru’lKütübi’l-İlmiyye, Beyrut, tsz.
  • Şeltût Mahmûd, Tefsîru’l-Kur’anı’l-Kerim, Kahire, tsz.
  • Şenkitî M. Emin, Edvâu’l-Beyân fî İdâhi’l-Kur’an, bi’l-Kur’an, Âlemu’l-Kütüb, Beyrut, tsz.
  • Şerkâvî M. Abdullah, el-Kur’an ve’l-Kevn, Beyrut, 1991.
  • Şimşek Sait, Günümüz Tefsir Problemleri, Kitap Dünyası Yay. 10. bsk. Konya, 2011.
  • _____________, Hayat Kaynağı Kur’an Tefsiri, Beyan Yay. İst. 2012.
  • _____________, Yaratılış Olayı, Beyân Yay. İst. 1998.
  • Şimşek Ümit, Big Bang Kâinatın Doğuşu, Yeni Asya, Yay. İst. 1984.
  • Tabâtabâî Muhammed Hüseyin, el-Mîzân fî Tefsîri’l-Kur’an, Menşûrâtu Cemaâti’lMuderrisîne, Kum, tsz.
  • Tabbâre Abdulfettah, Kur’an ve Modern İlim, çev. Celal Yıldırım, Aydın Yayınevi, İst. tsz.
  • Taberî İbn Cerîr, Câmiu’l-Beyân ‘an Te’vîli’l-Kur’an, M. el-Bâbî el-Halebî, 2. bsk. Kahire, 1954.
  • Tantâvî, el-Cevâhir fî Tefsîri’l-Kur’anı’l-Kerim, M. el-Bâbî el-Halebî, 2. Bsk. Kahire, Mısır, 1350 h.
  • Taslaman Caner, Big Bang ve Tanrı, İstanbul Yay. İst. 2006. Tehânevî, Keşşâfu Istılahatı’l-Funûn, Kalkuta, tsz.
  • Tuna Taşkın, Ol Dedi Oldu Big Bang’in Nefes Kesen Öyküsü, Şûle Yay. 7. bsk. İst. 2010. _____________, Uzay ve Dünya, Yeni Asya Yay. İst. 1982.
  • _____________, Muhteşem Tasarım, Şule Yay. İst., 2012.
  • Usamuddin İsmail b. Muhammed, Hâşiyetu’l-Konevî alâ Tefsîri’l-İmâmi’l-Beydâvî, thk. Abdullah Mahmûd, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1. bsk. Beyrut, 2001.
  • Yahya Harun, Kur’an Mucizeleri, Araştırma Yayıncılık, 9. bsk. İst. 2009.
  • Yalçın Cengiz, Evren ve Yaratılış, Arkadaş Yay. 2. bsk. Ankara, 2012.
  • Yeniçeri Celal, Uzay ve Varlık Âyetleri Tefsiri, Erkam, Yay. 3. bsk. İst. 2006.
  • Yıldırım Celal, İlmin Işığında Asrın Kur’an Tefsiri, Anadolu Yay. İst. tsz. Yıldırım Suat, Kur’an’a Bakışlar, Akademi Yay. İzmir, 2012.
  • Yıldırım Zeki, Kur’an Aydınlığında Bilgi Kavramı, (F.Râzî Özelinde Bir İnceleme), İlâhiyât Yay. Ankara, 2008.
  • _____________, Râzî’nin et-Tefsîru’l-Kebir’inde Fıkıh Usûlu Uygulaması, AÜİF. SBE. Erzurum, 1997. (Basılmamış Doktora Tezi).