WILLIAM GOLDING’S RITES OF PASSAGE: FRAGMENTS OF TRAGEDY IN POSTMODERN FICTION (WILLIAM GOLDING’İN GEÇİŞ AYİNLERİ: POSTMODERN ROMANDA TRAJEDİ KIRINTILARI)

İnsan doğasının kötülüğü, bilinmezlik ve kaos ile yakından ilgilenen William Golding, insan deneyimlerini özgün bir şekilde yansıtan romanlarıyla ün salmıştır. Golding romanlarında genellikle insanoğlunun hayata karşı duyduğu hayal kırıklığı, kötülük kavramı, sosyal ayrım, doğrunun göreceliği ve tek bir doğruya ulaşmanın zorluğu gibi konuları ele alır. Geçiş Ayinleri romanı da oldukça yoğun, kasvetli bir atmosfer çizen ve birçok farklı edebi tür, teknik ve özellikleri bir arada bulundurduğu için belli bir kategoriye yerleştirilmesi son derece güç olan romanlarından biridir. Bu roman farklı toplumsal sınıf ve sesler arasındaki diyalojik ilişkiler, çok sesli anlatım, diğer edebi eserlere özdüşünümsel göndermeler, farklı edebi türlerin parodik kullanımları, kasıtlı olarak yapılan anlatımsal geciktirmeler ve boşluklar gibi birçok postmodern stratejileri de içinde barındırmaktadır. Bu stratejiler romana postmodern oyunbazlık boyutu kazandırmakla kalmayıp, romanı okuyucunun gerçeğin yapaylıktan, hayatın acılardan, insan doğasının ise trajediden ibaret olduğunu anlamasını sağlayacak trajik aldatmacalarla donatmaktadır. Bu çalışma Geçiş Ayinleri romanındaki postmodern özellikleri incelemeyi ve bu özelliklerin romandaki oyunbazlıktan ziyade romandaki kaotik ve trajik atmosferin oluşturulmasına nasıl katkıda bulunduğunu irdelemeyi amaçlamaktadır.

___

  • Abrams, M. H. (1999). Glossary of Literary Terms. Boston: Heinle & Heinle.
  • Baker, J. R. (1982). An Interview with William Golding. Twentieth-Century Literature, 28 (2), 130-170.
  • Milton, J. (1984). Complete Shorter Poems. John Carey (Ed.). New York: Longman.
  • Crompton, D. (1985). A View From the Spire: William Golding’s Later Novels. Julia Briggs (Ed.). New York: Basil Avenue Publisher.
  • Dickson, L. L. (1990). The Modern Allegories of William Golding. Tampa: Florida UP.
  • Golding, W. (1982). Rites of Passage. London: Faber and Faber.
  • Haffenden, J. (1985). Novelists in Interview. New York: Methuen.
  • Hutcheon, L. (1988). A Poetics of Postmodernism. London & New York: Routledge.
  • ----------------- (1989). A Politics of Postmodernism. New York: Routledge.
  • Kristeva, J. (1986). Word, Dialogue and Novel. Toril Moi (Ed.). The Kristeva Reader. Oxford: Basil Blackwell.
  • McCallum, R. (1999). Ideologies of Identity in Adolescent Fiction: The Dialogic Construction of Subjectivity. New York: Garland.
  • Morace, R. A. (1989). The Dialogic Novels of Malcolm Bradbury and David Lodge. Carbondale: Southern Illinois UP.
  • Nadal, M. (1995). William Golding’s Rites of Passage: A World in Transition. Telling Histories: Narrativizing History, Historicizing Literature. Atlanta: Rodopi.
  • Redpath, P. (1986). William Golding: A Structural Reading of His Fiction. London: Vision.
  • Rimmon-Kenan, S. (2001). Narrative Fiction: Contemporary Poetics. London: Routledge.
  • Tomoiaga, L. (2010). Elements of the Picaresque in Contemporary British Fiction. Diss. Universitatea Babeş-Bolyai.
  • Tiger, V. (1988). William Golding’s “Wooden World”: Religious Rites in Rites of Passage. James R. Baker (Ed.). Critical Essays on William Golding (p. 135-149). Gale: Thorndike Press.
  • Yıldırım, H. A. (2004). Allusions and Metaphors in Rites of Passage by William Golding. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (1), 109-118.
HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi-Cover
  • ISSN: 2147-088X
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2013
  • Yayıncı: Namık Kemal Üniversitesi
Sayıdaki Diğer Makaleler

Valery PATERNOTTE

MODERNİST ROMAN OLARAK AS I LAY DYING & SESSİZ EV (AS I LAY DYING AND SESSİZ EV AS MODERNIST NOVELS)

Yusuf Ziyaettin TURAN

MONDROS MÜTAREKESİ’NDEN YUNAN İŞGALİNE BATI ANADOLU’DA EŞKIYALIK VE ASAYİŞİ SAĞLAMA ÇABALARI (BANDITRY FROM MUDROS ARMISTICE TO INVASION OF WESTERN ANATOLIA AND THE EFFORTS TO PROVIDE PUBLIC ORDER)

Hakan YAŞAR

ORTAÇAĞ İSLAM DÜNYASINDA MEDRESELERDE AÇILIŞ DERSİ GELENEĞİ: KAYSERİ PERVANE BEY MEDRESESİ ÖRNEĞİ (THE OPENING LESSON TRADITION OF MADRASAS IN MEDIEVAL ISLAMIC WORLD ON THE MODEL OF KAYSERI PERVANE BEY MADRASA)

Mahmut Recep KELEŞ

HERMANN HESSE’NİN “AUGUSTUS” MASALINDA MASAL ÖĞELERİ VE PROPP’A GÖRE ÇÖZÜMLENMESİ. (THE FAIRY TALE ELEMENTS IN HERMANN HESSE’S “AUGUSTUS” AND ITS ANALYSIS ACCORDING TO VLADIMIR PROPP)

Meryem NAKİBOĞLU

Rahime ÇOKAY NEBİOĞLU

TÜRKİYE'DE ERKEK OLMAK: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI ZORLUKLAR (BEING MEN IN TURKEY: THE DIFFICULTIES EXPERIENCED BY UNIVERSITY STUDENTS)

Özlem HASKAN AVCI, Muharrem KOÇ, Öznur BAYAR, Erdi YÜCE

DÜŞSEL ORTAÇAĞ’DA AŞKIN KANUNU: BİR SARAY EDEBİYATI OKUMA KILAVUZU OLARAK ANDRE LE CHAPELAIN’İN AŞKA DAİR ADLI YAPITI (THE CODE OF LOVE IN THE FABULOUS MIDDLE AGES: ANDRE LE CHAPELAIN’S ON LOVE AS A GUIDE FOR READING LITERATURE OF THE COURT)

Engin BEZCİ

MARTİN HEIDEGGER VE NASYONEL SOSYALİZM: O BİR NAZİ MİYDİ? (MARTIN HEIDEGGER AND NATIONAL SOCIALISM: WAS HE A NAZI?)

Nurhayat ÇALIŞKAN AKÇETİN

HUDÂVENDİGÂR VİLÂYETİ’NDE İSKÂN EDİLEN GÖÇMENLERE OSMANLI DEVLETİ TARAFINDAN YAPILAN YARDIMLAR (1878-1900). (THE AID PROVIDED BY THE OTTOMAN GOVERNMENT TO IMMIGRANTS SETTLED IN HUDÂVENDİGÂR PROVINCE BETWEEN 1878-1900)

Nursal KUMAŞ