Tatar yazarı galimcan gıylmanov'un "uçan insanlar" adlı romanında mitoloji

Son yıllarda özgürlüğüne kavuşan ve yaratıcılık yoluna çıkan Tatar nesrinde hem gerçekçilik metodu çerçevesinde, hem romantizm akımı dışında eserler meydana geldi. Arkaik, kozmik vb. gibi mitolojiyi edebi eserin temeline alan konular işlendi. Tatar nesrinde arkaik tip imajlar ve yeni mit yaratma çabalarının yaygın olduğunu görüyoruz. Çağdaş yazarlar, mitolojik imajları ve eski motifleri ele alarak onları ana probleme uygun bir şekilde kullanıyorlar, değiştiriyorlar, kendi mitlerini yaratıyorlar. G. Gıylmanov'un "Oça Torgan Keşeler" yani "Uçan İnsanlar" adlı nesrinde kozmik mit ve dağ mitolojik imajı kullanılarak, eski kültürümüz ile bugünkü hayat arasında bağlantı kuruluyor Gerçek ve mitolojik konuların sentezi yardımıyla bizim bildiğimiz gerçek hayata, oradaki kanunlara, çevremize, hatta kendi yaşam tarzımıza yön veriliyor

Mythology in tatar author galimcan gıylmanov's novel, "uçan insanlar"

The Tatar literature, reached liberation and produced its own creativity, produced proses not only in a realistic method but also outside of romantic manners. In Tatar literature, archaic and cosmic issues were done, and these were taking mythology as the base of the literary work The Tatar archaic type of prose and images are commonly observed in order to create a new myth Using mythological images and old motifs, the contemporary Tatar writers are changing and creating their own myths.Galimcan Gıylmanov's Oça Tbrgan Aitler (Uçan İnsanlar - Flying People) prose has mythological images and cosmic myths of mountain, and connects a relationship between today s life and the old culture. Making a synthesis of real and mythological subjects, the novel draws a way to real life, its laws, environment, even our own lives.

___

  • Bakirov, Marsel (2001). Şigriyet Bişeae. Cömumtörki Poeziyenen Yaraluı Hem İn Borıngı Formalan, Kazan Mefarig Neşr.
  • Deületşina, Leyla(2005). "Kileçekke KüzTöbep", Kazan Utları, S.9, s. 154-158
  • Edebiyat Beleme. 7irminlar Hem Tb'şençeler Süzlege. Hazırlayan: Zahidullina D., Emineva V.. ibrahimov M. h.b. - Kazan: Megarif Neşr, 2007.
  • Edebiyat Beleme Süzleğe (1990), Töz-Red. Ehmedullin. Azat, KazanTaî.Kit Neşr
  • Gıylmanov. Galimcan (2007), Oça Tbrgan Keşeler, Kazan:Tat.Kit.Neşr
  • İbrahimov, Marsel(2003). Mif V Tatankoy Literature XX Veka. Problemi Pûetiki. Kazan: Gumanitarya Neşr.
  • Mifı Narodof Mira Ensiklopediya (1980), T 1. Moskova: Sovetskaya Ensiklopediya.
  • Şemsutova, Alsu (2005), "Hezerge Tatar Prozasında Mif Tudıru", Hezerge Tatar Prozası, C.2. Kazan: Heter Neşr, s.5-16.
  • Hesenov, Mansur vd.(2002). Tatar Ensiklopediya Süzlege. KazanTat.Ensiklopediya Institutı Neşr
  • Urmançe. Fatih (2001), "Tatar Mifologiyese", Anlatmalı Süzlegen Tözünen Töp Prinsirları". Folklor Tile
  • -Şiğriyet Tele. Kazan: Fiker Nesr., s.3-4.
  • Urmançe. Fatih(2002), Talar Halik katı. Kazan: Megarif Neşr
  • Zakirova, llsöyer (2001), "Kosmogonik Mif Hem Legendalarnın Telde Saklangan Ezlere", fblklor Tele - Şiğriyet Tele, Kazan: Fiker Neşr.
  • Zahidullina, Daniya(2006), Dünya Surete Ozgerii XX Yoz Başı Tatar Edebiyatında Felsefi Eserler, Kazan-.Megarif Neşr