THOMAS BERNHARD’IN ESERLERİNDE AVUSTURYA İMGESİ / The Image of Austria in Thomas Bernhard's Works

ÖzBu çalışmada Avusturya Edebiyatında önemli bir yere sahip olan Thomas Bernhard’ın eserlerinde Avusturya İmgesi incelenmiştir. Yazar dış dünyadan gözlemleyerek tanık olduğu şeyleri kendi algıları, kendi yaşadıkları ile harmanlayarak bu imgeyi oluşturmuştur. Bu imge, aslında kimlik arayışı içinde olan bir yazarın giderek yabancılaştığı ülkesine ait bir fotoğraftan başka bir şey değildir. Bu yabancılaşmanın etkisiyle, yazarın Avusturya ve insanları hakkında sert, acımasız ve ağır eleştirileri okurun hemen dikkatini çeker. Bu çalışma, bu ağır ve negatif Avusturya imgesinin yazarın iç dünyası ve biyografisiyle ne denli ilintili olduğu sorusuna bir cevap aramaktadır.Anahtar Kelimeler: Thomas Bernhard, Avusturya, İmge.AbstractImage of Austria was examined in the works of Thomas Bernhard who has a significant place in Austrian Literature in this study. The writer blended what he witnessed from the outside world with his own perceptions and his own experiences and he created this image. This image is actually nothing more than a photograph of a country where a writer who is in search of identity become increasingly alienated. Under the influence of this alienation, harsh, cruel and severe criticism of the writer about Austria and its people draws attention of reader at once. This study seeks an answer to the question of how this heavy and negative Austrian image is related to the writer’s inner world and his biography.Key Words: Thomas Bernhard, Austria, Image.
Anahtar Kelimeler:

Thomas Bernhard, Avusturya

___

  • Aytaç, Gürsel, Genel Edebiyat Bilimi, Say Yayınları, İstanbul, 2003.
  • Bernhard, Thomas, Amras, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main, 1965.
  • Bernhard, Thomas, Das Kalkwerk, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main, 1970.
  • Bernhard, Thomas, Der Italiener, Suhrkamp Taschenbuch, Salzburg, 1971.
Edebiyat ve Beşeri Bilimler Dergisi-Cover
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 1970
  • Yayıncı: Atatürk Üniversitesi
Sayıdaki Diğer Makaleler

ANTAKYA’YI HAÇLILARA TESLİM EDEN HAİN ZIRH USTASI FÎRÛZ / The Armor Master Pyrrhus the Traitor Who Surrendered Antioch to the Crusaders

Serkan ÖZER

BİLİM TARİHİNE KATKISI YÖNÜYLE “PARŞÖMEN KÂĞIDI” / The Contribution of “Parchment Paper” to the History of Science

Rıdvan KÜÇÜKALİ, Zeynep TAŞĞIN

ERİCH KÄSTNER’İN “HEİTERKEİT İN DUR UND MOLL” YAPITINDAN MİZAH YANSIMALARI / A Satire Reflections from Erich Kästner's Work of "Heiterkeit in Dur und Moll"

Şenay KAYĞIN

MAX HORKHEİMER'IN BİLİMSEL AÇIDAN MANTIKSAL POZİTİVİZMİ ELEŞTİRİSİ / Max Horkheimer's Critique of Logical Positivism from a Scientific Perspective

Uğur DAŞTAN

HÂCÛ-Yİ KİRMÂNÎ’NİN BİR GAZELİNİN TELMİH SANATI AÇISINDAN İNCELENMESİ / Examination of a Gazelle of Khwaju Kermanı in the Terms of Reference

Esra YALÇINTAŞ

YETENEKLİ FOTOĞRAFÇI

Celâl âl-i Ahmed (ÇEV. ESRA YALÇINTAŞ)

ÖMER SEYFETTİN’İN HİKÂYELERİNİN CÜMLE SIKLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ / A Study on Ömer Seyfettin’s Stories in Terms of Sentence Frequency

Nurullah AYDIN

TANRI’NIN FISILTISI: BİR MİSTİĞİN DİLİNDE MERHAMET / God’s Whisper: Mercy in the Language of a Mystic

Kutsi KAHVECİ

SÎMÎN-İ DÂNİŞVER’İN SOKAĞIN GEÇMİŞİ ADLI HİKÂYESİNİN İNCELENMESİ /The Examination of Simin-i Danishver’s “the History of the Street”

Hasan ÇİFTÇİ, Esengül UZUNOĞLU SAYIN

HAMDÎ’NİN DİVÂN-I HAMDÎ/PENDİYYE-İ HAMDÎYYE’SİNDE YER ALAN İKİ TÜR/TARZ ÖRNEĞİ: TÖVBE-NAME, İCAZET-NAME / Tövbe-name and İcazet-name As Two Examples of Genre/Style in Divân-ı Hamdî/Pendiyye-i Hamdiyye

Hayriye DURKAYA