MİLASLI DR. İSMAİL HAKKI’NIN ESERLERİNDE HIRİSTİYANLIK

Dr. İsmail Hakkı (1870-1938), Muğla'nın Milas ilçesinde doğmuştur. İlköğrenimini burada tamamladıktan sonra İstanbul'da tıp eğitimi alırnş ve değişik resmi görevlerde bulunmuştur. Tıp Doktoru olmasına rağmen yaşadığı dönemde yapılan dini birçok tartışmaya katılmış ve eserler kaleme almıştır. Milaslı'nın Anglikan Kilisesi'nin sorularına cevap olarak yazdığı "Hakikat-i İslam' eseri, "Hıristiyanlık ve Müslümanlık' adlı karşılaştırmalı çalışması ve "Kuran 'a Göre Hz. İsa'nın Babası' adlı eseri ile Türkiye'de Dinler Tarihi alanında yapılan çalışmalara katkı sağlamıştır.

Christianity in the Works of Milaslı Dr. İsmail Hakkı

Dr. İsmail Hakkı (1870-1938) was born in the town of Milas, Muğla. After grad—uating from the primary school in Milas, he trained in medicine in İstanbul and he hasserved in various official tasks. Although he was doctor of medicine, he participatedin many religious discussion and wrote many works in his period. He has contributedto the field of history of religions in Turkey with the works written in response toquestions from the Anglican Church “Hakikat-i İslam (Truth of Islam)’, comparative study on “Hıristiyanlık ve Müslümanlık (Christianity and Islam)’ and the work“Kuran ’a Göre Hz. İsa’nın Babası (Father of Jesus According t0 Qur’an) ’.

___

  • Bektaş, Ekrem (2006). “Muhammed Hilmi ve “Hz. İsa Aleyhi’s-Selam’ın Baba— sı Var Mı?” Adlı Eseri”. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Y.11, $.15: 145-157
  • İzmirli, İsmail Hakkı (1995). Anglikan Kilisesine Cevap. Sad. Fahri Unan, An— kara: TDV Yay.
  • Milaslı, İsmail Hakkı (l9l9a). “Din ve Asrilik”. Sebiliirreşad C. 16, S. 408—409: 168—171
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1919b). “İçkilerin Amerika’da Resmi Memnuiyeti Acaba Hangisi Asrilik”. Sebilürresad C. 16, S. 410-411: 191-193
  • Milash, İsmail Hakkı (1919c). “Hukukumuzu Muhafaza İçin Nasıl Çalışmalıyız”. Sebiliirreşad C. 16, S. 417-418: 20-22
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1919d). “Müslümanlar Neden Geri Kaldılar ve Niçin İler— leyemiyorlar?”. Sebilürreşad C. 17, S. 423—424: 56—59
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1919e). “Başka Milletler Ne İçin Terakki Ediyorlar, Biz Ne İçin Edemiyoruz?”. Sebilürreşad C. 17, S. 427—428: 86—88
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1919f). “Geri Kalmaklığımızın Sebebi Dinimiz midir? Usulsüzlük müdür? Daha Başka Bir şey midir?”. Sebilürreşad C. 17, S. 429—430: 101—104
  • Milash, İsmail Hakkı (1919g). “Milletlerin Terakkisinde Elifbanın Hissesi”. Sebilürreşad C. 17, S. 431—432: 119—122
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1925—1927). Hakikat—i İslam. İstanbul: Hilal Matbaası.
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1933). İslam Dininde Etlerin Tezkiyesi. İstanbul: Ahmet Sait Matbaası.
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1934). Kur’ana Göre Hazreti İsanın Babası. İstanbul: An— kara Matbaası.
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1935). Hıristiyanlık ve Müslimanlık. İstanbul: Türkiye Matbaası.
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1936). Kadir Gecesinin Doğru Manası Nedir ve Asıl Seva— bı Nereden Geliyor?. İstanbul: Reklam Basımevi.
  • Milaslı, İsmail Hakkı (1946). Dinimizi Bilelim ve Bildirelim. Ankara: Yeni Ce— zaevi Basımevi.
  • Büyük Larousse Sözlük ve Ansiklopedisi (1986), C. 13, İstanbul: Gelişim Yay. Türk Ansiklopedisi (1976), C. 24, Ankara: MEB.
  • Wand, J. W. C. (1961). Anglicanism in History and Today. London: Weidenfeld and Nicolson.