Tanrı - Sen ve Ben Üçümüzün Yolu -Pastoral Psikoloji ve Danışmanlığın Gerekliliği Üzerine-

Dinî yaşantılardaki süreçlerin (dinde neyin, nasıl yapıldığının) modern psikolojik perspektiften değerlendirilmesiyle İlgili bir kavramdır. Henüz psikolojinin bir alt dalı olarak gelişimini tamamlamamıştır. Genci olarak sosyal psikolojinin içinde değerlendirilebilir. Din psikolojisinin, psikolojiyi dinî bir bakışla ele alan dinî psikoloji (religious psychology) ve din felsefesiyle bir ilgisi yoktur. Pastoral psikolojinin temel kazanımı: bireye, yalnız bir organizma olmadığını desteğe ve sevgiye ihtiyaç duyan bir ailenin toplumun ve dünyanın bir parçası olduğunu hatırlatmaktır. Umudun ve değişme olanağının güçlü olduğu bir toplum yaratmaktır. Mutluluğun göstergesi başkalarına yardım edebilmektir. Acının göstergesi yalnızlık duygusudur. Yeterince insan mutlu olsaydı dünya daha barışçıl olurdu. Bu çalışmada pastoral psikolojinin ve danışmanlığının gerekliliği üzerinde durulmuştur.

God- You and I Our Three Road -Pastoral Psychology and Counseling On Of Requirements-

Religious life in the process (what in religion, how it) from the perspective of modern psychological evaluation is a related concept. A sub-branch of psychology developed as yet and has not completed. Can be evaluated within the social psychology of young people. Religious psychology, religious psychology with a view to addressing religious psychology (religious psychology) and has nothing to do with the philosophy of religion. The basic achievements of pastoral psychology: individual, an organism not only in need of support and affection of a family is a part of society and the world is to remember. Of hope and change is to create a society where a strong possibility. Being happy, there are political means. Peace, happiness belongs to the paradigm. War and conflicts are the product of pain paradigm. Is to help others happiness indicator. Loneliness is the feeling of pain indicator. People were happy enough, would be more peaceful world. In this study, the necessity of pastoral psychology and counseling are emphasized.

___

  • Adams ve Mylander, (1999). Yaşam Boyu Kahkaha Çeviren: Nil Gün - 248 sayfa, Ciltsiz. hamur, ISBN: 975-7146-86-2; Boyut: 13cm x 19cm; Baskı Tarihi: 1999
  • Akdemir, S. (2000). Din ve Laiklik, Form Yay.
  • Allport, G. (1950). Individual and His Religion,
  • Aydın, A.R. (2004). Din ve Psikoloji Üzerine, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, C.4, S1,
  • Bahadır, A. (2002). İnsanın Anlam Arayışı, İnsan Yay., İstanbul
  • Bergin, A. (1980). “Psychotherapy and religious values”, Journal of Consulting and Clini- calPsychology, 48, 95-105
  • Eliason, O. (2001). The Mediated Motion Kunsthaus Bregenz Bregenz, , AT
  • Ellis, A. (1980). “Psychotherapy and atheistic values: A response to A. E. Bergin’s “Psy- chotherapy and religious values”, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 48, 635-639.
  • Estadt, B.K., B.K., Blanchete, M, Comptıon, J.R. (1983). Pastoral Counseling. Prentice Hall, Englewood Cliffs, N.J..
  • Faiver, C., Ingersoll, R. E, O’ Brien, M. (2001). Explorations in Counseing and Spirituality, Brooks/Cole
  • Fiumara, G. C. (1990). The Other Side of Language: A Philosophy of Listening. Lon- don/New York: Routledge.
  • Frame, W. M. (2003). İntegration Religion and Sprituality in Counseling, Brooks/Cole.
  • Gadamer, H.G. (1979). Truth and Method. (Ter. W. Glen-Doepel, J. Cumming ve G. Barden). London: Sheed & Word.
  • Genia, V. (1994). “Secular Psychoterapist and Religious Clients: Professional Considera- tions and Religious Consideretions”, Journal of Counceling &Development, March/April Volume 72.
  • Gopaul-McNicol, Sharon-Ann. (1997). “The Role of Religion in Psychotherapy: A Cross- Cultural Examination”, Journal of Contemporary Psychotherapy, , vol. 27, no: 1, ss. 37-48.
  • Grof, S. (2002). Geleceğin Psikolojisi, çev.: Sezer Soner, Ege Meta Yay., İzmir.
  • Heidegger, M. (1971). On the Way to Language. (P.D. Hertz). New York: Harper & Row.
  • Heidegger, M. (1972). What is Called Thinking? (Ter. J.G. Gray, F.D. Wieck). NewYork: Harper & Row.
  • Heidegger, M. (1975). Early Greek Thinking. (Ter. D. Farrell Krell ve F. A. Capuzzi) New York: Harper & Row.
  • Holm, N. G. (2004). Din Psikolojisine Giriş, çev.: Abdulkerim Bahadır, İnsan Yay., İstanbul,
  • Huxley, A. (2004). Cesur Yeni Dünya, İthaki Yayınları; Bilim Kurgu Kitapları; İstanbul
  • Kernberg, M. ( 2000). Sapıklıklarda ve Kişilik Bozukluklarında Saldırganlık, Metis Yayınları / Ötekini Dinlemek Dizisi
  • Kuhn, S. T. (1996). The Structure of Scientific Revolutions (3rd edition), Chicago: Univer- sity of Chicago Press.
  • Maslow, A. (1971). The Farther Reaches of Human Nature, New york .
  • Maslow, A. (1996). Dinler, değerler, doruk deneyimler (çev. H. K. Sönmez). istanbul: Kuraldışı Yay. (Orijinali 1968).
  • Maslow, A. (2001). İnsan olmanın psikolojisi (çev. O. Gündüz). İstanbul: Kuraldışı Yay. (Orijinali1964).
  • Meadow, M. Jo, Kahoe, R. D. (? ) Psychology of Religion, Religion in İndividual Lives, New York, by Harper & Row Publishers, Inc.
  • Özdoğan, Ö. (2005). İsimsiz Hayatlar, Lotus Yay.,
  • Özdoğan, Ö.(1995). Dindarlıkla İlgili Bazı Faktörlerin Kendini Gerçekleştirme Düzeyine Etkisi, (Basılmamış Doktora Tezi), Ankara,
  • Sayar, K. Kültür ve Psikopatoloji. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni , 8(3) : 176-180, 2008.
  • Uysal, V. (1996). Din psikolojisi açısından dinî tutum davranışlar ve şahsiyet özellikleri. İstanbul: Marmara Üniversitesi İilâhiyat Fakültesi Vakfı Yay.
  • Wittgenstein, L. (1988). Culture and Value. (Ter. p. Winch, Der. G.V. von Wright ve H. Nyman) Oxford: Basil Blackwell
  • Yalom, D. I. (2002). Bağışlanan Terapi, çev.: Zühal İyidoğan Babayiğit, Kabalcı Yay., İstanbul,.
  • Yaparel, R. (1994). Depresyon ve dinî inançlar ile tabiatüstü nedensel yüklemeler arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 8, 275-299.
  • Yavuz, K. (2003). Din ve güven. F. Erdem (Ed.), Sosyal Bilimlerde Güven içinde (ss. 27- 52). Ankara: Vadi Yay.
  • Yorgancıgil, G. (2005). Modern Dünya Büyüsü, Bilim ve Gerçek Dergisi, Şubat Sayısı, İstanbul. ×××