TANRI - SEN VE BEN ÜÇÜMÜZÜN YOLU -Pastoral Psikoloji ve Danışmanlığın Gerekliliği Üzerine-

Pastoral psikoloji, manevi rehberlik ve klinik psikoloji arasındaki sınır bölgede etkinlik gösteren din psikolojisine ait alanlardan birisidir. Bu açıdan pastoral psikoloji, din psikolojisi yaklaşımları ile teolojik yaklaşımları birbirine bağlar. Rehberlik kavramı, danışmanlık ve psikoterapiyi içine alan şemsiye bir kavramdır. Dinsel danışmanlık, danışmanlığın bir alt dalı olarak görülebilirDinî yaşantılardaki süreçlerin modern psikolojik perspektiften değerlendirilmesiyleİlgili bir kavramdır. Pastoral psikolojinin temel kazanımı: bireye, yalnız birorganizma olmadığını desteğe ve sevgiye ihtiyaç duyan bir ailenin toplumun vedünyanın bir parçası olduğunu hatırlatmaktır. Umudun ve değişme olanağınıngüçlü olduğu bir toplum yaratmaktır. Bu çalışmada pastoral psikolojinin ve danışmanlığınıngerekliliği üzerinde durulmuştur.

God- You and I Our Three Road Pastoral Psychology and Counseling On Of Requirements

Pastoral psychology, spiritual guidance and clinical efficacy in the border region between the psychologies of religion are one of the fields of psychology. From this point of pastoral psychology, psychology of religion and theological approaches connects approaches. The concept of guidance, counseling and psychotherapy is a concept encompassing umbrella. Religious counseling, counseling may be seen as a sub-branch In the religious life of the modern psychological perspective, the evaluation process is a related concept. The main achievements of pastoral psychology: an individual, an organism not only in need of support and love of a family is a part of society and to remind the world. The possibilityof hope and change is to create a society where the powerful. Pastoral psychologyand counseling, this study focused on the need.

___

  • Adams ve Mylander, (1999). Yaşam Boyu Kahkaha Çeviren: Nil Gün - 248 sayfa, Ciltsiz. hamur, ISBN: 975-7146-86-2; Boyut: 13cm x 19cm; Baskı Tarihi: 1999
  • Akdemir, S. (2000). Din ve Laiklik, Form Yay.
  • Allport, G. (1950). Individual and His Religion,
  • Aydın, A.R. (2004). Din ve Psikoloji Üzerine, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, C.4, S1,
  • Bahadır, A. (2002). İnsanın Anlam Arayışı, İnsan Yay., İstanbul
  • Bergin, A. (1980). "Psychotherapy and religious values", Journal of Consulting and ClinicalPsychology, 48, 95-105
  • Eliason, O. (2001). The Mediated Motion Kunsthaus Bregenz Bregenz, , AT
  • Ellis, A. (1980). "Psychotherapy and atheistic values: A response to A. E. Bergin's "Psychotherapy and religious values", Journal of Consulting and Clinical Psychology, 48, 635-639.
  • Estadt, B.K., B.K., Blanchete, M, Comptıon, J.R. (1983). Pastoral Counseling. Prentice Hall, Englewood Cliffs, N.J..
  • Faiver, C., Ingersoll, R. E, O' Brien, M. (2001). Explorations in Counseing and Spirituality, Brooks/Cole
  • Fiumara, G. C. (1990). The Other Side of Language: A Philosophy of Listening. London/New York: Routledge.
  • Frame, W. M. (2003). İntegration Religion and Sprituality in Counseling, Brooks/Cole.
  • Gadamer, H.G. (1979). Truth and Method. (Ter. W. Glen-Doepel, J. Cumming ve G. Barden). London: Sheed & Word.
  • Genia, V. (1994). "Secular Psychoterapist and Religious Clients: Professional Considerations and Religious Consideretions", Journal of Counceling &Development, March/April Volume 72.
  • Gopaul-McNicol, Sharon-Ann. (1997). "The Role of Religion in Psychotherapy: A CrossCultural Examination", Journal of Contemporary Psychotherapy, , vol. 27, no: 1, ss. 37-48.
  • Grof, S. (2002). Geleceğin Psikolojisi, çev.: Sezer Soner, Ege Meta Yay., İzmir.
  • Heidegger, M. (1971). On the Way to Language. (P.D. Hertz). New York: Harper & Row.
  • Heidegger, M. (1972). What is Called Thinking? (Ter. J.G. Gray, F.D. Wieck). NewYork: Harper & Row.
  • Heidegger, M. (1975). Early Greek Thinking. (Ter. D. Farrell Krell ve F. A. Capuzzi) New York: Harper & Row.
  • Holm, N. G. (2004). Din Psikolojisine Giriş, çev.: Abdulkerim Bahadır, İnsan Yay., İstanbul,
  • Huxley, A. (2004). Cesur Yeni Dünya, İthaki Yayınları; Bilim Kurgu Kitapları; İstanbul
  • Kernberg, M. ( 2000). Sapıklıklarda ve Kişilik Bozukluklarında Saldırganlık, Metis Yayınları / Ötekini Dinlemek Dizisi
  • Kuhn, S. T. (1996). The Structure of Scientific Revolutions (3rd edition), Chicago: University of Chicago Press.
  • Maslow, A. (1971). The Farther Reaches of Human Nature, New york .
  • Maslow, A. (1996). Dinler, değerler, doruk deneyimler (çev. H. K. Sönmez). istanbul: Kuraldışı Yay. (Orijinali 1968).
  • Maslow, A. (2001). İnsan olmanın psikolojisi (çev. O. Gündüz). İstanbul: Kuraldışı Yay. (Orijinali1964).
  • Meadow, M. Jo, Kahoe, R. D. (? ) Psychology of Religion, Religion in İndividual Lives, New York, by Harper & Row Publishers, Inc.
  • Özdoğan, Ö. (2005). İsimsiz Hayatlar, Lotus Yay.,
  • Özdoğan, Ö.(1995). Dindarlıkla İlgili Bazı Faktörlerin Kendini Gerçekleştirme Düzeyine Etkisi, (Basılmamış Doktora Tezi), Ankara,
  • Sayar, K. Kültür ve Psikopatoloji. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni , 8(3) : 176-180, 2008.
  • Uysal, V. (1996). Din psikolojisi açısından dinî tutum davranışlar ve şahsiyet özellikleri. İstanbul: Marmara Üniversitesi _____ilâhiyat Fakültesi Vakfı Yay.
  • Wittgenstein, L. (1988). Culture and Value. (Ter. p. Winch, Der. G.V. von Wright ve H. Nyman) Oxford: Basil Blackwell
  • Yalom, D. I. (2002). Bağışlanan Terapi, çev.: Zühal İyidoğan Babayiğit, Kabalcı Yay., İstanbul,.
  • Yaparel, R. (1994). Depresyon ve dinî inançlar ile tabiatüstü nedensel yüklemeler arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 8, 275-299.
  • Yavuz, K. (2003). Din ve güven. F. Erdem (Ed.), Sosyal Bilimlerde Güven içinde (ss. 27- 52). Ankara: Vadi Yay.
  • Yorgancıgil, G. (2005). Modern Dünya Büyüsü, Bilim ve Gerçek Dergisi, Şubat Sayısı, İstanbul.