STİLİSTİK AÇIDAN SÜLEYMAN NAZİF ŞİİRİ

Şiir dili, keyfiyet bakımından doğal dilin dışında farklı özellikler taşıyan üst bir dildir. Sözün inşasında sözcüklerin apayrı bir mimarî yakaladığı bir dildir. Dilin kendine özgü kurallarını sanatsal bir gaye ile reddeden şiir; yepyeni bir yapı ile okuyucuyla buluşur. Şair, söylenenlerden çok söyleyişlerin öznesidir. Şair, dil işçiliği nispetinde değer kazanır. Kalıcılığı, kemiyetten çok keyfiyete bağlıdır. İltifata tabi olan sanatın kimlik kazanması dille mümkündür. Retorik, şiirin temelidir. Şairler, daima sözün güzelliği peşindedir. Süleyman Nazif, belagati önceleyen ve sözün kudretine inanan bir şairdir. Şiirlerinde kelimelerin büyüsüne kapılan klasik bir şair edası sezilir. Bu çalışmada Süleyman Nazif’in şiirlerini stilistik açıdan incelemeye gayret ettik

SÜLEYMAN NAZIF'S POETRY FROM A STYLISTIC PERSPECTIVE

Poetic language is a language with differing features top outside circumstance in terms of natural language. Poetic language is distinct mention of the word is the construction of an architectural language that is captured. Refusing poetry peculiar rules of the language with an artistic purpose; meet with the reader with a brand-new building. The poet is the subject of much of the spoken utterance. The poet gains in proportion to the language workmanship. Persistence of the poet, much depends on the circumstance of quantity. The identity of the winning art language which is subject to compliment possible

___

  • Göçgün, Ö. (2010), Süleyman Nazif, AKM Yayınları, İstanbul.
  • Haşim,A. (1928), Gurebahâne-i Laklâkân, İstanbul.
  • Nazif, S. (1918), Firak-ı Irak, Mahmut Bey Matbaası, İstanbul.
  • Nazif, S. (1924), Malta Geceleri, Halk Kütüphanesi, İstanbul.
  • Nazif, S. (1919), Batarya ile Ateş, Matbaa-i Amire, İstanbul.
  • Önal, M. (2008), “ Edebî Dil ve Üslup” A.Ü. Türkiyat Araştırmaları
  • Enstitüsü Dergisi S.36, Erzurum.