SOVYET AVANGARDI İSTANBUL’DA

ÖzetSovyet avangardı sömürü düzenini yıkmayı ve dünyayı dönüştürmeyi amaçlamıştır ve bu yaklaşıma göresanat, kaçınılmaz olarak politik olacaktır. Sanatçılar, dünyayı yeni baştan görsel olarak tanımlıyorken, böyle birprojenin poetikası, geleneksel sanat tarihinin kanonlarını içerecek bir kümülatif yapıda olamazdı. Bu çalışma,Sakıp Sabancı Müzesi’nde, İstanbul’da 18 Ocak 2019 tarihinde açılan “Rus Avangardı. Sanat ve TasarımlaGeleceği Düşlemek” sergisine ve sergideki işlerin üretildiği tarihsel arka plana odaklanıyor.

SOVIET AVANT-GARDE IN ISTANBUL!

AbstractSoviet Avant-garde aimed to demolish the system of exploitation and to change the world; and according tothis approach, art would be political inevitably. While artists were defining the world visually all over again, thepoetics of this kind of a project could not be a cumulative consisting of the traditional canons of art history.This essay focuses on the exhibition titled “Dreaming the Future: Russian Avant-garde Art and Design” thatopened at Sakıp Sabancı Museum, İstanbul on January 18, 2019 and the backgrounds of the works in it.

___

  • Resim 1. Olga Rozanova,KseniaBoguslavskaia ve KazimirMalevich,Malevich’in 0.10 sergisindeki resimleri önünde otururken. Petrograd, 1915.
  • Resim 2. Kırmızı Kare, tarihsiz, Kâğıt üstüne guvaş, Devlet Çağdaş Sanat Müzesi Costakis Koleksiyonu.
  • Resim 3. KazimirMalevich, Siyah Dikdörtgen, 1915, Tuval üstüne yağlıboya, Devlet Çağdaş Sanat Müzesi, Costakis Koleksiyonu.
  • Resim 4. NatanAltman, Kışlık Saray Dekorasyonu, 1918. Kolaj ve suluboya, Rusya Müzesi, Leningrad.
  • Resim 5. NatanAltman, Kızıl Ordu’nun Birinci Yıldönümü Kutlamaları için Alexander Sütunu Tasarımı, Petrograd, 1919.
  • Resim 7. Nikolai Suetin, Kahvedan, 1923, Boyalı porselen, Devlet Çağdaş Sanat Müzesi, Costakis Koleksiyonu.