Oryantalist Bağlamda William Holman Hunt Üzerine Bir Değerlendirme

19. yüzyılın ilk yarısında Fransız ve İngiliz gezginler, ‘Doğu/Orient’ olarak tanımladıklarıcoğrafyanın bilinmeyen bölgelerini keşfetmeye başladılar. Bu keşiflerin sanatta karşılığı ise gerçekile hayal edilenin yansıtıldığı çok sayıda resmin varlığı olmuştur. Oryantal resimler, genelde çoksayıda yerel renk, egzotik mimari ve kostüm içeren, anlatılan hikâyenin arka planını ve detaylarınıoluşturan görsel zenginlikleri nedeniyle ön plana çıkan çalışmalardır. Dönemin öncü gezginressamları arasında, farklı yıllarda Türkiye, Filistin, Suriye, Fas ve Mısır’ın da aralarında bulunduğubölgeye seyahat eden Alexandre-Gabriel Decamps, David Roberts, John Frederick Lewis, Jean-Léon Gérôme ve William Holman Hunt yer almaktadır. Konu ile ilgili tüm literatürde oryantalistressamlar arasında yer alan William Holman Hunt, Londra’da Royal Akademi’nin RönesansDönemi (15 - 16. yüzyıl) eserlerinin kopyasını çalışmak üzerine kurulu idealist eğitim sistemine tepkiolarak 1848 yılında bir araya gelen Pre-Raphaelite Kardeşliği’nin (Pre-Raphaelite Brotherhood)(1848-1854) kurucu üyelerinden biridir. Pre-Raphaelite Kardeşliği, 19. yüzyılın ortasında SanayiDevrimi’nin öncüsü Viktorya İngiltere’sinde büyük değişim ve yıkımların yaşandığı bir dönemdefaaliyet göstermiştir. Grup, İngiliz resim tarihinin ilk avand-garde hareketi olarak gösterilen birsanat topluluğudur. Kardeşlik üyelerinden William Holman Hunt, grupta aktif bir şekilde yeraldığı süre boyunca konusunu edebiyat, din ve sosyal yaşamdan alan çok sayıda resim yapmıştır.Bu resimler; grubun, kaynağını doğadan alan ve sembolik nesnelerin varlığı ile didaktik yönüağır basan çalışmalar olmuştur. Hunt’ın resimleri, Viktoryalı Britanya’da özellikle dini resmin,edebiyatta ve görsel sanatlarda emperyalist genişlemeye ve oryantalizme nasıl bağlı olduğunugöstermek bakımından her zaman ön planda tutulmuştur. Bu çalışmada William Holman Hunt’ın1854 yılından sonra, özellikle Kudüs, Mısır ve çevresinde gerçekleştirdiği bazı eserleri üzerinden,ressamın temel motivasyonunun ne olduğu üzerinde değerlendirmede bulunulmaktadır.

An Assesment Of William Holman Hunt In The Context Of Orientalism

In the first half of the nineteenth century, French and British travelers began to explorethe unfamiliar regions of the geography described as ‘Orient’. The artistic response of thesediscoveries is painting, which is a combination of the observed and the fictional. Oriental paintingsare the works that come to the forefront due to its visual richness, which makes up the backdropand details of the described story, usually includes a lot of local colors, exotic architecture andcostume. Among the pioneering travelling artists of the period are those who travel in the differenttime periods to the region including Turkey, Palestine, Syria, Morocco and Egypt, are Alexandre-Gabriel DECAMPS, David ROBERTS, John Frederick LEWIS, Jean-Léon GEROME and WilliamHolman HUNT. William Holman HUNT, one of the Orientalist painters in all the literature relatedto the subject, is one of the founding members of Pre-Raphaelite Brotherhood (1848-1854), whichcame together in 1848, in response to the idealist education system based on the study of the RoyalAcademy’s copy of the Renaissance Period (15th-16th). The Pre- Raphaelite Brotherhood operated inthe mid19th century, when the forerunner of the Industrial Revolution was experiencing majorchanges and devastation in Victorian England. The group is an artistic community that is shownas the first avant-garde movement of British painting history. William Holman HUNT, a memberof Brotherhood, while actively participating in the group, produced a number of major paintingsof literature, religion and social life. These pictures are the work that took its source from natureand outstripped the didactic aspect of the existence of symbolic objects. Hunt’s paintings arealways pre-screened in Victorian Britain, particularly in religious images, in literature and visualarts, to show how imperalist expansion and Orientalism are connected. In this research, after theyear of 1854, especially some of William Holman HUNT’s works, painted in Jerusalem, Egypt andits surroundings, will be evaluated on what is the basic motivation of the painter.

___

  • Barringer, T. Reading the Pre-Raphaelites, London, The Orion Publishing Group, 1998.
  • Bowness, A. The Pre-Raphaelites, London, Tate Gallery Publishing, 1985.
  • Daşçı, S. “Delacroix’nin Fırçasından Osmanlılar”, Sanat Tarihi Dergisi, XIV/1, İzmir, Nisan 2005, 61- 78.
  • Edersheim, A. The Temple : Its Ministry and Services As They Were at the Time of Jesus Christ, Massachusetts, Hendrickson Publishers, 1997.
  • Germaner, S. ve İnankur, Z. Oryantalizm ve Türkiye, Türk Kültürüne Hizmet Vakfı Yayınları, İstanbul, 1989.
  • Giebelhausen, M. Painting the Bible: Representation And Belief in Mid-victorian Britain, London, Ashgate Publishing, 2006.
  • Hilton, T. The Pre-Raphaelites, London: Thames & Hudson, 2010.
  • Hunt, W. H. Pre-Raphaelitism and the Pre-Raphaelite Brotherhood I, New York, E. P. Dutton&Company, 1905.
  • Pre-Raphaelitism and the Pre-Raphaelite Brotherhood II, New York, E. P. Dutton&Company, 1906.
  • Landow, G. P. William Holman Hunt and Typological Symbolism, New Haven and London, Yale University Press, 1979.
  • “William Holman Hunt’s ‘Oriental Mania’ and His Uffizzi Self-Portrait”, Art Bulletin 64, 1982, 646-655.
  • "William Holamn Hunt's Letters to Thomas Seddon", Bulletion of the John Rylands University Library of Manchester, 66, 1983, 139-172.
  • Lewis, R. Gendering Orientalism: Race, Feminity and Representation, London and New York, Routledge, 1996.
  • Prettejohn, E. The Art of the Pre-Raphaelites, London, Tate Publishing, 2000.
  • Sussman, H. L. Victorians and the Machine: The Literary Response to Technology, Boston, Harvard University Press, 1968.
  • Thomton, L. Women as Portrayed in Orientalist Painting, Paris, ACR Edition Internationale, 1994.
  • Tromans, N. The Lure of the East: British Orientalist Painting, London, Tate Publishing, 2008.
  • Wood, C. The Pre-Raphaelites, London, Seven Dials, 1997.
  • Yasdag, M. “19. Yüzyılın Sıradısı Sanat Hareketi: Pre-Raphaelite Kardesligi ve Sembolizmi ”, Sanat Tarihi Dergisi, XXVI/1, Izmir, Nisan 2017, 171-185. 15.06.2017)
  • The Times, 2 Aralık 1873: 4 (http://britishnewspaperarchive.co.uk/search/results?basicsearch= the%20times%202%20december%201873; Erisim 16.06.2017)