Sanatın yaratıcılığı geliştirdiği ile ilgili olarak alan yazında pek çok görüş bulunmaktadır. Bu konu hakkında Görsel Sanatlar Eğitimi ile ilgili bazı çalışma bulguları bulunmasına karşın, Müzik Eğitimi ile ilgili olarak çok az çalışma bulgusu mevcuttur. Ayrıca, Müzik Eğitimi'nin (veya Görsel Sanatlar Eğitimi'nin) yaratıcı düşünceyi daha fazla (veya daha az) geliştirdiği konusunda bir görüş birliği bulunmamaktadır. Bu çalışma, müzik ve görsel sanatlar eğitiminin lise düzeyinde öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimleri açısından potansiyel bir farklılık kaynağı olup olmadığını araştırmayı amaçlamıştır. Bu çalışmada müzik öğrencileri ile resim öğrencileri yaratıcı düşünme becerileri açısından karşılaştırılmıştır. Bu nedenle grupiçi (Müzik 9. ve 12. Sınıf) ve gruplararası (Müzik 12. Sınıf ve Görsel Sanatlar 12. Sınıf) olmak üzere iki karşılaştırma yapılmıştır. Sonuç olarak Müzik ya da Görsel Sanatlar Eğitiminin bu eğitimleri alan öğrencilerin genel anlamda yaratıcı düşünme beceri karşılaştırması açısından birbirlerinden farklı olarak ayrıcalıklı bir konuma sahip olmadıkları bulunmuştur. Ancak çalışmanın diğer sonucuna göre, yaratıcı düşünme bileşenlerinden Orijinallik (yenilikçilik) alt boyutunda müzik eğitiminin bu eğitimi alan öğrencilerin Orijinal düşünme gelişiminde olumlu yönde önemli bir rolünün olduğu bulunmuştur. Buna göre, müzik ve resim sanat disiplinlerinin Müzik ve Görsel Sanatlar Eğitimleri açısından yaratıcı düşünmenin gelişmesinde orijinallik hariç benzer rollere sahip olduğu yargısına varılmıştır.
There have many views in the related literature that the art develops the creativity. Although therehave been study findings on this issue regarding the Visual Arts Education, a few study findings havebeen existed for the Music Education. Also, there has not been any consensus on the topic that MusicEducation (or Visual Arts) develops the creative thinking more (or less). This study aimed toinvestigate whether there was a potential source of developmental differences between music students(Grade 9 and 12) and visual arts (Grade 12) students' creative thinking skills in high school educationlevel. This study includes two folds research designs as cross-sectional and causal-comparative. As aresult, it was found that music or visual arts education disciplines do not possess a privilege role inthe development of the students’ creative thinking skills except originality. Thus, it was concludedthat overall creative thinking skills can be synonymous as gain of educational outcomes regarding toart education disciplines, but the Originality can be main educational gain of the music learning. ">
[PDF] SANAT EĞİTİMİNİN MÜZİK VE GÖRSEL SANATLAR ÖĞRENİMİ GÖREN ÖĞRENCİLERİN YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ROLÜ: MÜZİK EĞİTİMİ AÇISINDAN BİR KARŞILAŞTIRMA | [PDF] THE ROLE OF ART EDUCATION ON THE CREATIVE THINKING SKILLS OF STUDENTS IN MUSIC AND VISUAL ARTS EDUCATION: A COMPARISON FROM THE PERSPECTIVE OF THE MUSIC EDUCATION
Sanatın yaratıcılığı geliştirdiği ile ilgili olarak alan yazında pek çok görüş bulunmaktadır. Bu konu hakkında Görsel Sanatlar Eğitimi ile ilgili bazı çalışma bulguları bulunmasına karşın, Müzik Eğitimi ile ilgili olarak çok az çalışma bulgusu mevcuttur. Ayrıca, Müzik Eğitimi'nin (veya Görsel Sanatlar Eğitimi'nin) yaratıcı düşünceyi daha fazla (veya daha az) geliştirdiği konusunda bir görüş birliği bulunmamaktadır. Bu çalışma, müzik ve görsel sanatlar eğitiminin lise düzeyinde öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimleri açısından potansiyel bir farklılık kaynağı olup olmadığını araştırmayı amaçlamıştır. Bu çalışmada müzik öğrencileri ile resim öğrencileri yaratıcı düşünme becerileri açısından karşılaştırılmıştır. Bu nedenle grupiçi (Müzik 9. ve 12. Sınıf) ve gruplararası (Müzik 12. Sınıf ve Görsel Sanatlar 12. Sınıf) olmak üzere iki karşılaştırma yapılmıştır. Sonuç olarak Müzik ya da Görsel Sanatlar Eğitiminin bu eğitimleri alan öğrencilerin genel anlamda yaratıcı düşünme beceri karşılaştırması açısından birbirlerinden farklı olarak ayrıcalıklı bir konuma sahip olmadıkları bulunmuştur. Ancak çalışmanın diğer sonucuna göre, yaratıcı düşünme bileşenlerinden Orijinallik (yenilikçilik) alt boyutunda müzik eğitiminin bu eğitimi alan öğrencilerin Orijinal düşünme gelişiminde olumlu yönde önemli bir rolünün olduğu bulunmuştur. Buna göre, müzik ve resim sanat disiplinlerinin Müzik ve Görsel Sanatlar Eğitimleri açısından yaratıcı düşünmenin gelişmesinde orijinallik hariç benzer rollere sahip olduğu yargısına varılmıştır. ">
Sanatın yaratıcılığı geliştirdiği ile ilgili olarak alan yazında pek çok görüş bulunmaktadır. Bu konu hakkında Görsel Sanatlar Eğitimi ile ilgili bazı çalışma bulguları bulunmasına karşın, Müzik Eğitimi ile ilgili olarak çok az çalışma bulgusu mevcuttur. Ayrıca, Müzik Eğitimi'nin (veya Görsel Sanatlar Eğitimi'nin) yaratıcı düşünceyi daha fazla (veya daha az) geliştirdiği konusunda bir görüş birliği bulunmamaktadır. Bu çalışma, müzik ve görsel sanatlar eğitiminin lise düzeyinde öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimleri açısından potansiyel bir farklılık kaynağı olup olmadığını araştırmayı amaçlamıştır. Bu çalışmada müzik öğrencileri ile resim öğrencileri yaratıcı düşünme becerileri açısından karşılaştırılmıştır. Bu nedenle grupiçi (Müzik 9. ve 12. Sınıf) ve gruplararası (Müzik 12. Sınıf ve Görsel Sanatlar 12. Sınıf) olmak üzere iki karşılaştırma yapılmıştır. Sonuç olarak Müzik ya da Görsel Sanatlar Eğitiminin bu eğitimleri alan öğrencilerin genel anlamda yaratıcı düşünme beceri karşılaştırması açısından birbirlerinden farklı olarak ayrıcalıklı bir konuma sahip olmadıkları bulunmuştur. Ancak çalışmanın diğer sonucuna göre, yaratıcı düşünme bileşenlerinden Orijinallik (yenilikçilik) alt boyutunda müzik eğitiminin bu eğitimi alan öğrencilerin Orijinal düşünme gelişiminde olumlu yönde önemli bir rolünün olduğu bulunmuştur. Buna göre, müzik ve resim sanat disiplinlerinin Müzik ve Görsel Sanatlar Eğitimleri açısından yaratıcı düşünmenin gelişmesinde orijinallik hariç benzer rollere sahip olduğu yargısına varılmıştır.
There have many views in the related literature that the art develops the creativity. Although therehave been study findings on this issue regarding the Visual Arts Education, a few study findings havebeen existed for the Music Education. Also, there has not been any consensus on the topic that MusicEducation (or Visual Arts) develops the creative thinking more (or less). This study aimed toinvestigate whether there was a potential source of developmental differences between music students(Grade 9 and 12) and visual arts (Grade 12) students' creative thinking skills in high school educationlevel. This study includes two folds research designs as cross-sectional and causal-comparative. As aresult, it was found that music or visual arts education disciplines do not possess a privilege role inthe development of the students’ creative thinking skills except originality. Thus, it was concludedthat overall creative thinking skills can be synonymous as gain of educational outcomes regarding toart education disciplines, but the Originality can be main educational gain of the music learning. ">
SANAT EĞİTİMİNİN MÜZİK VE GÖRSEL SANATLAR ÖĞRENİMİ GÖREN ÖĞRENCİLERİN YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ROLÜ: MÜZİK EĞİTİMİ AÇISINDAN BİR KARŞILAŞTIRMA
Sanatın yaratıcılığı geliştirdiği ile ilgili olarak alan yazında pek çok görüş bulunmaktadır. Bu konu hakkında Görsel Sanatlar Eğitimi ile ilgili bazı çalışma bulguları bulunmasına karşın, Müzik Eğitimi ile ilgili olarak çok az çalışma bulgusu mevcuttur. Ayrıca, Müzik Eğitimi'nin (veya Görsel Sanatlar Eğitimi'nin) yaratıcı düşünceyi daha fazla (veya daha az) geliştirdiği konusunda bir görüş birliği bulunmamaktadır. Bu çalışma, müzik ve görsel sanatlar eğitiminin lise düzeyinde öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimleri açısından potansiyel bir farklılık kaynağı olup olmadığını araştırmayı amaçlamıştır. Bu çalışmada müzik öğrencileri ile resim öğrencileri yaratıcı düşünme becerileri açısından karşılaştırılmıştır. Bu nedenle grupiçi (Müzik 9. ve 12. Sınıf) ve gruplararası (Müzik 12. Sınıf ve Görsel Sanatlar 12. Sınıf) olmak üzere iki karşılaştırma yapılmıştır. Sonuç olarak Müzik ya da Görsel Sanatlar Eğitiminin bu eğitimleri alan öğrencilerin genel anlamda yaratıcı düşünme beceri karşılaştırması açısından birbirlerinden farklı olarak ayrıcalıklı bir konuma sahip olmadıkları bulunmuştur. Ancak çalışmanın diğer sonucuna göre, yaratıcı düşünme bileşenlerinden Orijinallik (yenilikçilik) alt boyutunda müzik eğitiminin bu eğitimi alan öğrencilerin Orijinal düşünme gelişiminde olumlu yönde önemli bir rolünün olduğu bulunmuştur. Buna göre, müzik ve resim sanat disiplinlerinin Müzik ve Görsel Sanatlar Eğitimleri açısından yaratıcı düşünmenin gelişmesinde orijinallik hariç benzer rollere sahip olduğu yargısına varılmıştır.
THE ROLE OF ART EDUCATION ON THE CREATIVE THINKING SKILLS OF STUDENTS IN MUSIC AND VISUAL ARTS EDUCATION: A COMPARISON FROM THE PERSPECTIVE OF THE MUSIC EDUCATION
There have many views in the related literature that the art develops the creativity. Although therehave been study findings on this issue regarding the Visual Arts Education, a few study findings havebeen existed for the Music Education. Also, there has not been any consensus on the topic that MusicEducation (or Visual Arts) develops the creative thinking more (or less). This study aimed toinvestigate whether there was a potential source of developmental differences between music students(Grade 9 and 12) and visual arts (Grade 12) students' creative thinking skills in high school educationlevel. This study includes two folds research designs as cross-sectional and causal-comparative. As aresult, it was found that music or visual arts education disciplines do not possess a privilege role inthe development of the students’ creative thinking skills except originality. Thus, it was concludedthat overall creative thinking skills can be synonymous as gain of educational outcomes regarding toart education disciplines, but the Originality can be main educational gain of the music learning.
Zimmerman, E. (2009) Reconceptualizing the role of creativity in art education theory
and practice. Studies in Art Education A Journal of Issues and Research, 50,
382 – 399.
Van de Kamp, M.-T., Admiraal, W., Van Drie, J. & Rijlaarsdam, G. (2015) Enhancing
divergent thinking in visual arts education: Effects of explicit instruction of
meta-cognition. British Journal of Educational Psychology, 85, 47 - 58, doi:
10.1111/bjep.12061
Urban, K. K. (1995) Openness: A “magic formula” for an adequate development and
promotion of giftedness and talents?! Gifted and Talented International, 10,
15-19.
Torrance, E. P. (1966) Torrance Tests of Creative Thinking. Princeton, New Jersey:
Personnel Press, Inc.
The College Board (2012). Child development and arts education: A review of recent
research and best practices, New York, N.Y., January 2012. Retrieved from
http://www.advocacy.collegeboard.org/preparation-access/arts-core
Siegler, R. S. (1989). How domain-general and domain-specific knowledge interact to
produce strategy choices. Merrill-Palmer Quarterly, 35, 1-26.
Rutkowski, J. (1994).A Comparison of adolescents' in-school and out-of-school music
experiences and involvement. Applications of Research in Music Education,
13(1), 17-22. doi: 10.1177/875512339401300104 Retrieved from
http://upd.sagepub.com/content/13/1/17.extract
Runco, M. A. (2014) Creativity. (Second Edition). U.S.A.: Elsevier Inc.
Rostan, S. M. (2005). Educational intervention and the development of young art
students' talent and creativity. Journal of Creative Behavior, 39, 237 - 261,
doi: 10.1002/j.2162-6057.2005.tb01260.x
Randles, C. & Smith, G. D. (2012). A first comparison of pre-service music teachers’
identities as creative musicians in the United States and England. Research
Studies in Music Education 34(2), 173–187. doi: 10.1177/1321103X12464836
Peterson, C. W. & Madsen, C. K. (2010). Encouraging cognitive connections and
creativity in the music classroom. Music Educators Journal. 97, 25 - 29,
doi:10.1177/0027432110386613
Pavlou, V. (2013) Investigating interrelations in visual arts education: Aesthetic enquiry,
possibility thinking and creativity. International Journal of Education through
Art. 9, 71 - 88, doi: 10.1386/eta.9.1.71_1
Nielsen, L. D. (2013). Developing musical creativity: Student and teacher perceptions of
a high school music technology curriculum Updqte, 31(2) 54–62. doi:
10.1177/8755123312473610.
Newton, L. & Beverton, S. (2012). Pre-service teachers’ conceptions of creativity in
elementary school English. Thinking Skills and Creativity, 7, 165 - 176,
doi:10.1016/j.tsc.2012.02.002
Miga, E., Burger, K., Hetland, L., & Winner, E. (2000). Does studying the arts engender
creative thinking? Evidence for near but not far transfer. Journal of Aesthetic
Education, 34, 91 - 104.
MEB; National Education Ministry (2016b) Retrieved from
https://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_09/05092630_ogmhd201220
13.pdf
MEB; National Education Ministry (2016a) Retrieved from
http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx
Lewis, C. & Lovatt, P. J. (2013). Breaking away from set patterns of thinking:
Improvisation and divergent thinking. Thinking Skills and Creativity 9, 46–
58, doi: 10.1016/j.tsc.2013.03.001
Lapidaki, E. (2014) Artistic reciprocity as course-based practice of crossing ‘monoartistic’
boundaries in higher visual arts and music education. Journal of
Visual Art Practice,13, 150 - 157, doi:10.1080/14702029.2014.959723
Kozbelt, A. (2004). Originality and technical skill as components of artistic quality.
Emprical Study of the Arts, 22, 157 - 170, doi: 10.2190/NDR5-G09N-X7RE34H7
Koutsoupidou, T. & Hargreaves, D. J. (2009). An experimental study of the effects of
improvisation on the development of children’s creative thinking in music.
Psychology of Music, 37, 251 - 278.
Kokotsaki, D. (2011). Student teachers’ conceptions of creativity in the secondary music
Classroom. Thinking Skills and Creativity 6, 100 - 113,
doi:10.1016/j.tsc.2011.04.001
Kokotsaki, D. & Newton, D. P. (2015) Recognizing creativity in the music classroom.
International Journal of Music Education, 33(4), 491–508, doi:
10.1177/0255761415607081
Kokotsaki, D. (2012). Pre-service student-teachers’ conceptions of creativity in the
primary music classroom. Research Studies in Music Education 34(2), 129–
156. doi: 10.1177/1321103X12466770
Kleinmintz O.M., Goldstein P., Mayseless N., Abecasis D., & Shamay-Tsoory S.G.
(2014). Expertise in musical improvisation and creativity: The mediation of
idea evaluation. PLoS ONE 9(7): e101568. doi:10.1371/journal.pone.0101568
Retrieved from http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4092035/
Kim, K. H. (2006) Is creativity unidimensional or multidimensional? Analyses of the
Torrance tests of creative thinking. Creativity Research Journal, 18, 251 - 259,
doi: 10.1207/s15326934crj1803_2
Kim, K. H. (2011). The creativity crisis: The decrease in creative thinking scores on the
Torrance Test of Creative Thinking. Creativity Research Journal, 23, 285-
295, doi: 10.1080/10400419.2011.627805
Kiehn, M. T. (2003). Development of music creativity among elementary school
students. Journal of Research in Music Education, 51, 278 - 288.
Kerr, B. & McKay, R. (2013) Searching for tomorrow's innovators: Profiling creative
adolescents. Creativity Research Journal, 25, 21-32,
doi:10.1080/10400419.2013.752180
Howell, C. D. (1990). The relationship between arts education and creativity among high
school students. Unpublished doctoral dissertation, University of Northern
Colorado. Retrieved from http://media.proquest.com/
Hogenes, M., Oers, B., Diekstra, R. F.W. & Sklad, M. (2016). The effects of music
composition as a classroom activity on engagement in music education and
academic and music achievement: A quasi experimental study. International
Journal of Music Education, 34(1), 32–48, doi: 10.1177/0255761415584296
Hickey, M. & Webster, P. (2001) Creative thinking in music. Music Educators Journal,
88, 19 - 23 Published by: on behalf of Sage Publications, Inc. MENC: The
National Association for Music Education Stable Retrieved from
http://www.jstor.org/stable/3399772
Hickey, M. (2001). Creativity in the music classroom. Music Educators Journal, 88, 17
- 18, doi: 10.2307/3399771 Database: Academic Search Complete
Hargreaves, D. J. (2012) Musical imagination: Perception and production, beauty and
creativity. Psychology of Music September 40: 539 - 557, doi:
10.1177/0305735612444893
Hamann, D. L., Bourassa, R. & Aderman, M. (1991). Arts experiences and creativity
scores of high school students, Contrıbutıons to Musıc Educatıon, 18, 36-47.
Retrieved from https://www.jstor.org/stable/pdf/24127318.pdf
Hallam, S. (2010). The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal
development of children and young people. International Journal of Music
Education. 28(3) 269–289, doi: 10.1177/0255761410370658
Gombrich, E. H. (1991). Topics of our time: Twentieth-century issues in learning and in
art. London: Phaidon.
Furnham, A, Trew, S. & Sneade, I. (1999) The distracting effects of vocal and
instrumental music on the cognitive test performance of introverts and
extraverts. Personality and Individual Differences, 27, 381 – 392.
Furnham, Batey, Booth, Patel, and Lozinskaya (2011). Individual difference predictors
of creativity in art and science students. Thinking Skills and Creativity, 6, 114
– 121, doi:10.1016/j.tsc.2011.01.006
Fasko, D. (2001). Education and creativity. Creativity Research Journal, 13, 317 - 327,
doi: 10.1207/S15326934CRJ1334_09
DeLorenzo, L. C. (1989). A field study of sixth-grade students' creative music problemsolving
processes. Journal of Research in Music Education, 37(3). 188-200.
doi: 10.2307/3344669. Retrieved from
http://jrm.sagepub.com/content/37/3/188.abstract
Cropley, A. (2001) Creativity. London: Kogan Page.
Cho, S. H., Nijenhuis, J. T., van Viannen, A. E. M., Kim, H-B., & Lee, K. H. (2010) The
relationship between diverse components of intelligence and creativity. The
Journal of Creative Behavior, 44, 125 - 137, doi: 10.1002/j.2162-
6057.2010.tb01329.x
Coulson, A. N. & Burke, B. M. (2013). Creativity in the elementary music classroom: A
study of students' perceptions. International Journal of Music Education, 31,
428 - 441, doi: 10.1177/0255761413495760
Charyton, C., Basham, K. M. & Elliot, J. O. (2008). Examining gender with general
creativity and preferences for creative persons in college students within the
sciences and the arts. Journal of Creative Behavior, 42, 149 - 222, doi:
10.1002/j.2162-6057.2008.tb01296.x
Carabine, J. (2013) Creativity, art and learning: A psycho-social exploration of
uncertainty. IJADE, 32, 33 - 43.
Campbell, P. S. (1990). Cross cultural perspectives of musical creativity. Music
Educators Journal, 76, 43 - 46.
Bújez, A. V. & M.T. Mohedo- Díaz. (2014) Creativity in the music classroom. Procedia
- Social and Behavioral Sciences 141, 237 - 241.
Aslan, A. E. (2001) Torrance yaratıcı düşünme testinin Türkçe versiyonu. [Turkish
version of Torrance's tests of creative thinking]. Marmara Üniversitesi Atatürk
Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimler Dergisi, 14, 19 – 40.
ISSN:1303-0493
Yayın Aralığı:Yılda 4 Sayı
Başlangıç:2000
Yayıncı:Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi