BATI NİHİLİST TOPLUMLARINDA ORTAYA ÇIKAN YENİ AİLE DÜZENLEMELERİ

Allah Teâlâ ‘eşrefi mahlûk’ olarak yarattığı insana, güzelle çirkini,iyiyle kötüyü ayırt etme kabiliyeti vermiştir. Bu yüzden insanlardadiğer hiçbir mahlûkatta olmayan din ve ahlak sahibi olmaözelliği vardır.Allah’ın insanlara ilk yaratılıştan beri kötü olarak gösterdiği fiillerdenbiri de zinadır. Bunun için İslamiyet’te zina titizlikle elealınmış ve onun için önleyici ve engelleyici çok sağlam tedbirlergetirmiştir. Evli veya bekâr ayrımı yapmadan, kasıtlı ve nikâhsızolarak yapılan her cinsi ilişkiyi gayr-i meşru ve haram saymıştır.Bundan başka insan tabiatına ters, tiksindirici olan lûtîliğin herçeşidi, ölülerle, hayvanlarla cinsel ilişki, müsahaka ve istimnanınharam kılınması; cinsi ihtiyaçların tabii ve meşru çerçevedekarşılanması, fıtrat ve iffetin korunması, insanlık onurunu zedeleyenher türlü cinsî azgınlık ve sapıklıktan uzak durulmasınınKur’an’ın temel mesajlarından biri olduğu görülür. Çünkü zinaİslam’a göre fert, aile ve toplumu yıkmayı hedef alan büyük birfelaket, bir insanlık suçudur.Hadislerde geçen gözün ve dilin zinası tabirleri ile harama bakmanınve yaygın ahlâk kurallarına uymayan cinsel içerikli sözler söylemeklebaşlayan sürecin zinaya götürme ihtimalinin yüksekliğiniifade eder ve bunlardan sakındırır.Fıkıhta zina suçunun oluşması ve cezalandırılması yanında zinanınönünün kesilmesine yönelik tedbirlerin alınması sayesindeİslâm tarihi boyunca Müslüman toplumlarda zina hem yasakhem de günah ve ayıp sayıldığı için yaygın bir ahlâk sorunu oluşturmamıştır.Araştırmamızda, cinsiyet siyasetinin bir politika olarak ele alındığı,zina ve çeşitlerinin ‘cinsel özgürlük’ kavramı altında normal birilişki gibi kabul edildiği ve günümüzde neredeyse bir baskı aracıhaline getirildiği Batı dünyasında,1 zina fiilinin önlenmesine dairçalışmalar yerine 1980’lerden bu yana, bu ilişkilerden dünyayagelen çocuklar ve bunların ana-babalarına dair düzenlemeye gidilerek,devletlerin Tek Ebeveynli Aile adı verilen oluşumlara destekverdikleri görülmektedir. 2000’li yıllarda ise bu destek lûtîler içinverilmektedir. Bazı Batılı ülkelerin istatistiklerinden elde edilenverilerine göre toplumda zina giderek yaygınlaşmakta, bu yolladünyaya gelen çocuk sayısı her geçen yıl artmakta ve eşcinsellikdüzenlemesi yapılması normal karşılanmaktadır.TU İK istatistiklerinde son yıllarda daha çok boşanma sebebiyleortaya çıktığı gözlemlenen Tek Ebeveynli Aile oluşumunun, Aile,Çalışma ve Sosyal Hizmetler bakanlığının yaptığı çalışmalarda, gayri meşru ilişkilerle alakasının kabul edildiği ve bu aile tipinedestek verildiği görülmektedir.2Bu makalede 21. yüzyılda Batı’da zina fiilini meşrulaştıran bazıaile düzenlemeleri üzerinde durulacaktır. Konu ele alınırken insanınAllah tarafından ‘eşrefi mahlûk’ olarak yaratılması ve HadidSuresi 16. ayette ifade edilen mana göz önünde bulundurulacaktır.

Family Adjustments In The Western Societies With Nihilistic Attitutes

Allah had bestowed humanity with the talent of distinguishinggood from evil and good from bad. Therefore human beings aregifted with the characteristic of embracing and comprehendingreligion and having morality that no any other creature hasgrasped.One of the actions that has been defined and condemned byAllah as the bad action from the first day of creation is adultery.Therefore adultery in Islam has been precisely tackled, and verypowerful and preventive measurements have been brought. Islamconsiders any kind of sexual affair whether between marrieds orbetween singles, -thus without any distinction- in the absence ofmarriage contract between the two, as illegitimate and unlawful.Other than this, while it is seen strong prohibition of any kind ofhomosexuality, which is disgusting and contrary to the humannature, and sexual affair with the deaths, animals, prohibition oflesbianism and masturbation (müsahaka and istimna); meetingthe sexual needs as natural and legitimately, protection of creationand chastity, staying away from any kind of sexual astray andheresy are the main the main messages of the Qur’an. Becauseaccording to Islam, adultery is a crime against humanity, and acalamity that targets to destroy family and society.With the phrases such as adultery of the eyes and adultery ofthe tongue, the sayings of the prophet Muhammad (PBUH)express the high possibility of the process that results withadultery as a result of looking at haram and of sexual contentedcommunications, and he with these sayings aims to protect thebelievers.In addition to its punishment in fiqh as a result of the occurrenceof committing adultery, thanks to precautions in preventing anypossibility of it, adultery has not posed a widespread moralityproblem because of its prohibition and its consideration as a sinin Muslim societies during Islamic history.For a long time, in the Western world in which, gender is dealtwithin the political context, adultery is embraced as a normalrelation with the concept of sexual freedom and it is used aspressure tool today, rather than working to prevent adultery,since 1980s, by going adjustments regarding the children borneas a result of this illegal relations and regarding their fathersand mothers, it is seen the states support single parent familyformations. For the years of millennium, this support goes forlesbians too. In the studies made, it is expressed that rate of adultery is beingwidespread and the number of children as a result of it increaseseach and every year, and people became more insensitive towardsimmoral acts.During the recent years, single parent family structure, which isobserved more as a result of increasing divorces, also has beenrelated with the illicit intercourses cases. It is also observed thatministerial works in Turkey supports this kind of family structure.This article will focus on some family adjustments that legalizeadultery in the West in the 21st century. While the subject isapproached, the creation of the human being as “the noblest ofthe all creation” (eşrefi mahlûk) and the meaning expressed insurah al-Hadid verse 16 will be considered.

___

  • Kur’an-ı Kerim
  • Dickens Charles Oliver Twist, Can Yayınları, İstanbul-2018.
  • İbn Kesir Ebü’l-Fida İmadüddin İsmail b. Ömer, Tefsirü’l-Kur’ani’l-Azim, Daru’l- fikr, 1981, (1-4).
  • Kandiyoti Deniz, Cariyeler, Bacılar, Yurttaşlar, Metis Yayınları, İstanbul 1997.
  • Poole Ross, Ahlak ve Modernlik, çev. Mehmet Küçük, Ayrıntı Yayınları, 1993.
  • Şimşek Mehmet Emin, Moderniteden Postmoderniteye Uzanan Bir Köprü: Zygmunt Bauman (yüksek lisans), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilim Dalı (danışman: M. Hanifi Macit), Erzurum 2014.
  • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Fransa’da Yaşayan Türk Kadınları İçin El Kitapçığı, Ankara, 2014.
  • TC. Başbakanlık Aile Ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Tek Ebeveynli Aileler, 2011.
  • Touraine Alain, Modernliğin Eleştirisi, ter. Hülya Tufan, Yapı ve Kredi Bankası yayınları, İstanbul 1994.
  • Yazır Elmalılı Hamdi, Hak Dini Kur’an Dili, Azim Dağıtım, t.y. (1-10).
  • Demircan Adnan, “Cahiliyye İle İslam Nikâh Uygulamaları Arasındaki Benzerlikler ve Farklılıklar”, Dinlerde Nikâh (Milletlerarası Tartışmalı İlmi Toplantı), İstanbul: Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslami İlimler Araştırma Vakfı, (2012), ss. 35-50.
  • Devers Alain, “Evlilik Dışı Beraberliklerin Milletlerarası Özel Hukuk Yönü Uygulanacak Hukuka İlişkin Fransa’daki Bazı Görüşler”, (çevirenler: Bilgin Tiryakioğlu-Necla Öztürk), MHB, c. 37, sy. 2, (2017), ss. 963–994.
  • Ayten Ali-Anık Evrim, “LGBT Bireylerde Dinî İnanç, Din ve Tanrı Tasavvuru, Dinî ve Manevî Başa Çıkma Süreci”, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, c. XIV, sy. 2, (2014), ss. 7-31.
  • Özsunay Ergun, ‘Nordik Hukukta, Sosyalist Hukukta ve Anglo Amerikan Hukukunda Evlilik olmaksızın ‘Birlikte Yaşama’nın Güncel Sorunları’, Mukayeseli Hukuk Araştırmaları Dergisi, İstanbul, c. 8, sy. 16, (1979/1981), ss. 57-75.
  • Jameson Fredric, “Postmodernizm Ya Da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı” çev. Deniz Erksan), Postmodernizm (hazırlayan: Necmi Zekâ) Kıyı yayınları, (1994), ss. 59-116.
  • Çalışkan İbrahim, “İslâm Hukukunda Z ina Suçunun Mahiyeti ve Cezası”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 33, (1992), ss. 61- 100.
  • Chamie Joseph, “Out-of-Wedlock Births Rise Worldwide (Evlilik Dışı Doğumlar Bütün Dünyada Yükselişte)” 16 Mart 2017 Perşembe, (çevrimiçi), https://yaleglobal.yale.edu/content/out-wedlock-births-rise-worldwide erişim: 24.05.2018.
  • Laurette Cretin, ‘Résidence et pension alimentaire des enfants de parents séparés : décisions initiales et évolutions’ (Konut ve Çocuk Desteği: Ayrılmış Ebeveynler), Dossier, Statistique Publique, Insee Références, édition 2015 - Dossier - Résidence et pension alimentaire des enfants Couples et familles, édition 2015 (41-49), (çevrimiçi), file:///C:/Users/fcetin/ Downloads/COU FAM15c_D2_Residence%20(3).pdf erişim: 19.05.2019.
  • Marie-Clémence Le Pape, Bertrand Lhommeau, Émilie Raynaud, “Les familles monoparentales en Europe: de nouvelles façons de faire famille pour de nouvelles normes ?/ Avrupa’daki tek ebeveynli aileler: aileleri yeni standartlara dönüştürmenin yeni yolları?” 16.12.2015, (çevrimiçi) https:// www.insee.fr/fr/statistique /2017504?sommaire=2017528 erişim: 02.05.2018.
  • Mücahit Gültekin, “Batı Tarafından Hacklenmek: 2053’te Türkiye Nasıl Bir Ülke Olacak?” 13.05.2018, İslami Analiz, 3. Dipnot, (çevrimiçi), http://www.islamianaliz.com/m/3626/bati-tarafindan-hacklenmek- 2053te-turkiye-nasil-bir-ulke-olacak erişim: 19.05.2019.
  • Güvenç Nazım-Karaman Lütfullah, “İsveç’te Aile” Aile Politikaları, Karşılaştırmalı Aileler Panoraması, T:C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı, Ankara (1991), ss. 105-118.
  • Şahin Nurten Z eliha, “İslam Hukuku ve İnsan Hakları Bağlamında Eşcinsellik Sorunu”, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler, c. 19, sy. 62, (2015), ss. 507-530.
  • Alantar Özden Oktav, “Fransa’da Aile” Aile Politikaları, Karşılaştırmalı Ülkeler Panoraması, T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı, Ankara (1991), ss. 33-70.
  • Öğüt Salim, “en-Nisa 24 Ayeti Hangi Konuyu Düzenlemektedir: Müt’a Nikahını mı? Yoksa Normal Nikâhı mı?”, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, y.1, c. I, sy. 1, (2002), ss. 49-72.
  • Dumon W., “Avrupa Topluluğu Ülkelerinde Aile Politikaları” çev. M.Ruhi Esengün’ Aile ve Toplum, y. 1, c. 1, sy. 2, Haziran (1991), çevrimiçi, https:// dergipark.org.tr/download/article-file/198113 erişim: 20.05.2019.
  • Dumon W., “Ankara/Çankaya’daki Hollanda konsolosluğu, Avrupa Birliği bayrağını LGBT bayrağı ile değiştirdi” 17 May 2018, https://www.reddit.com/r/ Turkey/comments/8k4i2t/ankar %C3%A7ankayadaki_hollanda_konsoloslu% C4%9Fu_avrupa/ ; https://twitter.com/ceesvanbeek/status/ 997334519362609152 (18 Mayıs) haberlere erişim: 22.06.2018.
  • Dumon W., “Eşcinsel evlilik ABD’de yasallaştı” 26 Haziran 2015 tarihli haber için bkz. https://www.bbc.com/turkce/haberler/2015/06/150626_abd_escinsel_ evlilik erişim: 22.06.2018.
  • Damla Uğantaş, “36 ülkede bekâr anne oranları araştırıldı; Türkiye kaçıncı oldu?” 25 Ağustos 2014 11:59 haberi için bkz. (çevrimiçi), http://t24. com.tr/haber/36-ulkede-bekar-anne-oranlari-arastirildi-turkiye-kacinci- oldu,268702 erişim: 04.05.2018.
  • Deniz Alan Held ‘Norveç’in en yalnız çocuğu Emma’ 6 Şubat 2015, (çevrimiçi), https://indigodergisi.com/2015/02/norvecin-en-yalniz-cocugu-emma/ erişim: 02.05.2018.
  • Ertuğrul Özkök, “Kadın bedeni kaç yaşında istemez” 18 Nisan 2015 yazısı için bkz. http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/ertugrul-ozkok/kadin-bedeni- kac-yasinda-istemez-28767640 erişim: 11.04.2019.
  • Fer İnsanoğlu, “Cinsellik Ve Batının Kutsallığa Tecavüzü” INDIGO, 1 Aralık 2015, (çevrimiçi), bkz. https://indigodergisi.com/2015/12/cinsellik- ve-batinin-kutsalliga-tecavuzu-reklam-sektoru-reklamlarda-cinsellik- seks/ erişim: 7.1.2018.
  • https://onedio.com/haber/escinsel-oldugunu-gogsunu-gere-gere-aciklayan- 19-unlu-isim-716904 : erişim: 18.06.2018.
  • “LGBT nedir?”, 10.01.2018, https://www.superhaber.tv/lgbt-nedir-haber- 88708 erişim: 22.06.2018.
  • “Lüksemburg’un Eşcinsel Başkanı” haberi için bkz. https://www.sozcu.com. tr/2017/dunya/luksemburgun-escinsel-basbakaninin-esi-fotografa- girdi-1869905/ erişim: 18.06.2018.
  • “İrlanda’nın İlk Eşcinsel Başbakanı” haberi için bkz. https://www.bbc.com/ turkce/haberler-dunya-40135175 erişim: 18.06.2018.
  • www.haberturk.com/dunya/haber/592932-nikah-demode-yasasin-evlilik- sozlesmesi erişim: 27.7.17.
  • “Bireylerin %53,5’i koruyucu aile olmayı istemedi” bkz. İstatistiklerle Aile, 2016 Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni, 10 Mayıs 2017, bkz. (çevrimiçi) www.tuik.gov.tr erişim: 19.05.2019.
  • “En fazla koruyucu aile İstanbul’da” bkz. İstatistiklerle Aile, 2016 Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni, 10 Mayıs 2017, bkz. (çevrimiçi) www. tuik.gov.tr erişim: 19.05.2019.
  • Çocuğunu Yalnız Büyütenler: Bilgi-Tavsiyeler, VAMV Verband alleinerziehender Mütter und Vater Bundesverband e. V, 2013. https://www.bmfsfj. de/blob/93244/cb3545047b6d9fdb2860de08313b5813/alleinerziehend- tipps-und-infos-tuerkisch-data.pdf erişim: 17.05.2018.
  • “Famille monoparentale/Tek ebeveynli aile veya Bekâr ebeveyn ailesi”, 13.10.2016, https://www.insee.fr/fr/metadonnees/definition/c1936 erişim: 19.05.2019.
  • “Number of families in the UK continues to grow, with cohabiting couple families growing the fastest/ Birleşik Krallık’taki aile sayısı artmaya devam ederken, birlikte yaşayan ailelerin en hızlı şekilde çoğalmasıyla birlikte, İstatistiksel bülten: Aileler ve Haneler: 2017” Statistical bulletin: Families and Households: 2017, (çevrimiçi), https://www.ons.gov.uk/ peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/families/ bulletins/familiesandhouseholds/2017 erişim: 24.05.2018.
  • “Özel ve aile hayatına saygı” Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, s. 10 (çevrimiçi), bkz. http://www.danistay.gov.tr/upload/avrupainsanhaklarisozlesmesi. pdf erişim: 24.04.2019.
  • 7. Nuclear families by type 2011 Population - Housing Census/7. Çekirdek aile tipi 2011 Nüfus – konut sayımı”, s. 22, bkz. (çevrimiçi) http://www. statistics.gr/documents/20181/1515741/GreeceInFigures_2016Q1_ EN.pdf/53b7a687-807e-4dd5-b8ff-b5ce6c9dc992?version=1.0 erişim: 03.05.2018.
  • Bilan démographique 2016 https://www.insee.fr/fr/statistiques/2381498 erişim: 26.07.2017; Bilan démographique 2017 https://www.insee.fr/ fr/statistiques/3305173 erişim: 02.05.2018.
  • Figure 1: Families by family type, 2016; https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/ birthsdeathsandmarriages/families/bulletins/ familiesandhouseholds/2016 erişim: 2.8.2017. h t t p : / / w w w . d w . c o m / t r / 5 - s o r u d a - a b - v e - a l m a n y a d a - e ş c i n s e l - e v l ilik/ a-39444805 erişim: 27.7.2017.
  • h t t p : / / w w w . d w . c o m / t r / e ş c i n s e l - e v l i l i k - a l m a n - m e c l i s i n d e n - g e ç - ti/a-39484124 erişim:27.7.2017.
  • http://www.dw.com/tr/slovenyada-eşcinsel-evlilik-ret/a-18931503 erişim: 27.7.2017.
  • http://www.kuranikerim.com/telmalili/bakara2.htm erişim: 8.05.2019.
  • https://eksisozluk.com/civil-partnership--1575402
  • https://societycentral.ac.uk/2013/05/21/living-together-apart-why-one-inten- british-couples-lives-this-way/ erişim: 3.8.2017.
  • https://www.bbc.com/turkce/topics/911f368c-e756-4ac3-9667-ec8900ceb- 4ce erişim: 22.06.2018.
  • https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/ families/bulletins/familiesandhouseholds/2016 erişim: 1.8.2017.
  • Insee (Institut national de la statistique et des etudes economiques), Haneler- Aileler, T16F034T2 – Structure des familles avec enfants de moins de 18 ans/18 Yaş Altı Çocuk Sayısına Göre Aileler Tablo 3,” 1.03.2016, (çevrimiçi), https://www.insee.fr/fr/statistiques/1906666?sommaire= 1906743#tableau-T16F034G2, erişim: 19.05.2019.
  • Kur’an Yolu, Diyanet İşleri Başkanlığı, (çevrimiçi) https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/%C4%B0sr%C3%A2-suresi/2061/32-ayet-tefsiri erişim: 8.05.2019.
  • Married or civil partner couple families are the most common family type https:// www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/ families/bulletins/familiesandhouseholds/2016 erişim: 03.05.2018.
  • Office for National Statistics, “Families and households in the UK : 2016/İngiltere’de aileler ve haneler”, (Birleşik Krallık’taki aileleri (bağımlı çocukları olan ve olmayan), yalnız yaşayan insanları ve paylaşımlı konaklama yerlerinde, hane halkının türüne ve türüne göre bozulan yaşam eğilimleri), Tablo 1: Aileler 1996 ve 2016’da aile tipine göre, 4 Kasım 2016, (çevrimiçi), www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/ families/bulletins/familiesandhouseholds/2016 erişim: 19.05.2019.
  • Office for National Statistics, “Families and households in the UK : 2016/ İngiltere’de aileler ve haneler”, 4 Kasım 2016, (çevrimiçi), https:// www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/ families/bulletins/familiesandhouseholds/2016 erişim: 19.05.2019.
  • Statistical Bulletin Office for National Statistics, “1 Births and Deaths in England and Wales/ İngiltere ve Galler’de Doğumlar ve Ölümler, bülteni 2011”, 10 Temmuz 2012, (çevrimiçi), https://www.ons.gov.uk/ons/ dcp171778_270569.pdf, s. 8, erişim: 24.05.2018 ve Figure 1: Families by family type, 2016; https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/ birthsdeathsandmarriages/families/bulletins/familiesandhouseholds/ 2016 erişim: 02.08.2017.
  • Summary of the Cohabitation Rights Bill [HL] 2015-16, http://services.parliament. uk/bills/2015-16/cohabitationrights.html erişim: 2.8.2017.
  • T.C. Aile, Çalışma Ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı “Koruyucu Aile” Resmi İnternet Sitesi, https://koruyucu.ailevecalisma.gov.tr/illere-gore-koruyucu- aile-istatistikleri erişim: 28.04.2019.
  • T.C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı (çevrimiçi), https://www. ab.gov.tr/_45632.html erişim: 24.04.2019.