Kur'an-ı Kerim'in Belâgatında Kısalık

Kur'an retoriğinin birçok yönü ve türü vardır, Kısalık, benzetme, metafor, ifade, virgül, bükülme, abartı ve iyi ifadeden, Belki de bu yönlerden en belirgin olanı kısalık, abartma veya abartmadır, Bu çalışmanın ele alacağı şey bu. retorik kısalıktır, Bilge Kitap sonsuza kadar sürecek bir mucizeydi, Ve Arap dahilerinin üstün olduğu şeye meydan okuyan mucizevi belagatli ifade, Ayrıca, kısalık ve abartı olmak üzere iki üsluptaki Kur'ânî belâgatın açık olup olmadığını, yoksa tefekkür ve tefsir mi gerektirdiğini çıkaracağız, Araştırma aynı zamanda Arapların belagatinden uzak Kutsal Kitap'ın açıkladığı kısalık yöntemlerine de ışık tutuyor, Araplar kısalığı mı yoksa abartmayı mı tercih ettiler? Ayrıca silme yoluyla estetik kısalık stilini gösterecektir, Ve silinen bölümün sonucunu nasıl tahmin edip yönlendirirsiniz? İnsan gücünden öğreneceğimiz cümleleri silme yöntemine ek olarak, Ayrıca, kısalık ve abartı arasında orta bir konumda olan eşitlikle ilgili bir şeyle topallayacağız, Allah'ın izniyle bu konuları, hikmetli kitaptan gerekli Kur'ânî deliller ve şanlı ilahi kelâm ile art arda ele almaya çalışacağız ve bu çalışmadan elde ettiğimiz neticelerle sonuca varacağız.

Briefness and overstatement in the eloquence of the Holy Qur’an

There are many aspects and types of Quranic rhetoric, from brevity, simile, metaphor, statement, commas, conjugation, exaggeration, and good statement. The one who came up with the challenge in what the Arab geniuses excelled in and the rhetoricians of them excelled at, as we will deduce whether the Qur’anic rhetoric in my style of brevity and overstatement was clear, or did it require contemplation and interpretation? The research also sheds light on the methods of brevity that the Holy Book accounted for without the eloquence of the Arabs in their methods of brevity, and did the Arabs prefer brevity or overstatement? We will also limp with something that goes on equality, which is in a middle position between brevity and overstatement. We will try, with the help of God, to deal with these topics, successively, with the necessary Qur’anic evidence from the wise book and the glorious divine word, and we conclude with the results extracted from this study.

___

  •  Ebu Şadi, Mustafa, Kur'an-ı Kerim'de Retorik Silinme, Kahire, Kuran Kütüphanesi, Dr. T.
  •  Ebu Musa, Muhammed, retorik mucize, alimlerin mirasının analitik bir incelemesi, Kahire, Wahba Kütüphanesi, MS 1997.
  •  Bahazek, Muhammed, Hediyeler ve Retorik Mucize Arasında Kur'an-ı Kerim'in Üslubu, Beyrut, Dar Al-Mamoun Heritage, 1994, i.1
  •  Al-Tamimi, Isra, Kur'an-ı Kerim'deki belagat mucizesi yönünden Al-İcaz (model olarak Cemi'l-Kelam), d.d., d.n., d.t., Department of Kurani İlimler, College of Kız Eğitimi, Bağdat Üniversitesi.
  •  Hussein, Abdel Qader, The Art of Retoric, Beyrut, Lisan Al Arab Library, MS 1984.
  •  El-Dibsi, Eşref, Kur'an-ı Kerim'deki Kısa ve Bedi Başyapıtlarından, d.d., d.n., 2016 AD, i.
  •  Darana, Sabah, Kur'an-ı Kerim'de Kasr Metodları ve Retorik Sırları, Egypt, Al-Amanah Press, 1986 AD, 1. Baskı
  •  Al-Rubaie, Hamid, Yazarlar ve Alimler Arasında Retorik Standartları, Suudi Arabistan, Kral Fahd Ulusal Kütüphanesi, Umm Al-Qura Üniversitesi, 1416 AH.
  •  Al-Nisaburi, Muslim bin Al-Hajjaj, Sahih Muslim, I. Al-Halabi, Muhammed Abdul-Baqi tarafından araştırıldı, Beyrut, House of Revival of Arabic Books, 2010.
  • • 10) Obaid, Ahmed, İmam, Kuran-ı Kerim'de yeterlilik ve sırları, d.m., d.n., d.t., Fakülte, Tanta, El-Ezher Üniversitesi, Din Temelleri.
  • • 11) Al-Fayrouz Abadi, Majd Al-Din, okyanus sözlüğü, Anas Al-Shami ve Zakaria Ahmed tarafından gözden geçirildi ve halledildi, Kahire, Dar Al-Hadith, 2008 AD.
  • • 12) Al-Nursi, Badi' Al-Zaman, Brifing Varlığında Mucizelerin İşaretleri , editör: İhsan Al-Salihi, Kahire, Sözler Yayıncılık Şirketi, 2002 AD.
  • • 13) Al-Hashimi, Ahmed, Jawaher Al-Balagha in Al-Ma'ani, Al-Bayan and Al-Badi', Birleşik Krallık, Hindavi Vakfı , d.T.