BAĞIMSIZ MÜZİSYENLERİN ÇALIŞMALARINI TOPLUMLA PAYLAŞMADA ÖNDE GELEN İNTERAKTİF ORTAMLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Bu araştırmada bağımsız müzisyenlerin çalışmalarını toplumla paylaşmada en çok tercih ettikleri sanal ortamlar ve bu ortamlarla ilgili düşünceleri araştırılmıştır. Birçok interaktif ortam içlerinden Souncloud, Bandcamp, MySpace, İnstagram, Facebook ve Youtube gibi çok bilinen ortamlar incelenmiştir. Bu ortamların işleyişleri ve amaçları araştırılmış hedef kitleleri belirlenmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan 24 soruluk anket 38 müzisyene uygulanmıştır. Veriler analiz edilerek frekans yüzde tabloları yorumlanmıştır.

___

  • ALTUNBAŞ, H. (2001). “Yeni Medya ve İnteraktif Reklamcılık”, Kurgu Dergisi, S. 18, s. 369-384 BREEN, M. (2004). “The Music Industry, Technology and Utopia: An Exchange between Marcus Breen and Eamonn Forde” Popular Music, S. 23(1), s. 79-82 FİDAN, M. (2008). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet ve Markaya Katkısı”, Selçuk İletişim, S. 5(3), s. 153-160 HIEBNER, G. (2014). Cengage Learning PTR. Boston e-kitap. HRACS, B. (2012). “A Creative Industry in Transition: The Rise of Digitally Driven Independent Music Production”, Growth and Change, S. 43.(3), s. 442-461 JONES, S. (2000). “Music and the Internet” Popular Music, S. 19(2) s. 217-230 KEBAPÇILAR, P. (2009). Müzisyen Beyni: Profesyonel Kadın Müzisyenlerle Müzik Eğitimi Almamış Kadınların Müziği Algılayışındaki Farklar: Bir fMRI Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir. OTACIOĞLU, G. S. (2016). “Müzik Eğitiminde Müzikalite Kavramı ve Kalıtımsal Müzikal Yetenek”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, S. 4(27), , s. 83-95 ÖZMENTEŞ, G. (2010). “Müziksel Kimlik Gelişiminde Güdüsel ve Sosyal Psikolojik Etkenler”, EAS 2010 Sosyo-Kültürel Değişimler Bağlamında Müzik Ve Müzik Eğitimi Kongresi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. TAŞ, E. ve KESTELLİOĞLU, G. (2011). “Halkla İlişkilerde İnternetin Yeri ve Önemi”, KSÜ İİBF Dergisi, S. 1(1) s. 73-91 UÇAR, M. C. (2007). “Gelişen Müzik Endüstrisi ve Bunun Müziksel Yozlaşmaya Etkileri”, 38. ICANAS (Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi), Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları, S. 1(1), s. 801-810, Ankara.