YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM

Modernizm sanatın bütün alanlarında değişime neden olmuş, sanatНılar moderndüşüncenin ışığında sanat üretme Нabalarına girişmişlerdir. Bu gelişme fotoğrafsanatını da etkilemiş ve fotoğrafНıyı yeni ifade biНimleri aramaya yЪneltmiştir. 1980sonrası teknoloji alanında yaşanan gelişmeler, dijital fotoğraf olgusunu yaratmıştır.BЪylelikle fotoğrafНı dijital fotoğrafa paralel, sayısal g.rüntü işleme programlarıgerНeğiyle karşı karşıya kalmıştır. Dijital Fotoğraf aygıtlarının ve bu tür fotoğrafişleme programlarının hızlı gelişimi, sanatНının gЪrece kolaylıkla, yeni olanakları vemanipülasyon tekniklerini kullanarak yaratıcılığını üst düzeyde gerНekleştirmesini vedaha Ъnce hayal bile edilemeyen sonuНlar almasını sağlamıştır. Günümüzdeteknolojinin sanatНıya sunduğu yaratım ortamında bir fotoğrafНı artık oluşturacağısanal galerisini internet ortamına taşıyabilmekte, bЪylece hiНbir gerНek galeriye,kuruma veya bir kürat.re ihtiyaН duymadan eserlerini dünya üzerindeki milyonlarca <span style="font-size: 12px;"><br /> p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 9.0px Helvetica}<br /> sanat izleyicileriyle zaman ve sınır kısıtlaması olmadan paylaşabilmektedir.

TRADITIONAL, DIGITAL AND INTERACTIVE PERIODS IN CREATIVE PHOTOGRAPHY

Modernism had brought a change in all the fields of art and the artists wereforced to produce works under the light of modern thinking. This also had itsinfluence on the art of photography and it urged the photographer to find new ways ofexpression. The technological advancement of the Eighties made way for the digitalphotography. This was inevitably brought the photographer face to face with usingvarious programs created for processing his digital photographs. The rapidadvancement of digital cameras and these processing programs enabled thephotographer to produce works with relative ease and with the use of these newopportunities and techniques and manipulations he could try his creative skills toachieve results which had never been imagined before. In this milieu of creationpresented to him by technology, the photographer today can create his virtual galleryon the internet, and doing so he no longer needs a curator, an institution or an actualgallery to present his works to millions of people in the world without the limitations <span style="font-size: 12px;"><br /> p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 9.0px Helvetica}<br /> of time and space.

___

  • Acar, Sibel. “Oscar Gustave Rejlander”. Kontrast Fotoğraf sergisi. 38 ( Kasım-Aralık 2013): 42-46.
  • Antmen, A. Sanatçılardan Yazılar Ve Açıklamalarla 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2008.
  • Bajac, Q. Karanlık Odanın Sırları Fotoğrafın İcadı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2004.
  • Bayhan. M. Yazılarla Fotoğraf. İstanbul: Ege yayınları, 1996
  • Böcekler, Burcu. “Magnum fotoğraf ajansı’nda foto-manipülasyon: Martin Parr örneği”. Uluslararası Sanat, Tasarım ve Manipülasyon Sempozyumu (21-23 Kasım 2013), Sempozyum Bildirileri Kitabı, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, 2013.
  • Clarke, Graham. The Photograph, Hong Kong: Oxford University Press, 1997.
  • Çokokumuş, Benan. “Dijital Ortamda Kültür ve Sanat”. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 1(3), (2012):51-66.
  • Frizot, Michel. A New Hıstory Of Photography, Konemann Publishing, Koln, 1998.
  • İmançer, Ahmet. “Fotoğraf Sanat İlişkisi”. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(1), (Temmuz 2003):105-114. s.109.
  • Kalfagil, Sabit. Fotograf Sanatında Kompozisyon. İstanbul: Fotograf Yayınları 3,1981.
  • Mulligan T.- Wooter, D., A Hıstory Of Photography, From 1839 To The Present, Taschen Publishing, Koln, 1999.
  • Oral, M.; Weimar Cumhuriyeti’nden Gunumuze Fotoğraf Ajanslarının Fotojurnalizme Katkısı, İstanbul: Espas Yayınları, 2011.
  • Özderin, Süleyman. “Deneysel araştırmalar açısından fotoğrafik Görüntülerde soyut”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), (2013): 49-70.
  • Sağlamtimur, Zühal ÖZEL. (2010), “Dijital Sanat”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, . 10 (3), (2010): 213–238.
  • Sanat fotoğrafı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2013.
  • Turan, Ergün -GÖKTAN, M. Çağatay- ÇETİN, Orhan Cem ve KANBUROĞLU, Özer. Fotoğraf Tarihi, 4. Baskı, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, 2014. s.102.
  • Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005.
  • Türker, Halil İbrahim- ÇOKOKUMUŞ, Benan. ” Gerçeküstücülük, Rene Magritte’den Jerry Uelsmann’a”. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanat ve Tasarım dergisi. 13, (Haziran 2014): 121-140
  • Yamı, Vedat, Şafak. “Dijital Manipülasyon ve Medya Etiği”, Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi, Medya ve Etik Sempozyumu (07–09 Ekim 2009), Elazığ: Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2009.
  • Atalayer, Faruk. “Otoğraf Sanatında Süreçler, “Kendi Olmak” ( 01 Ocak 2009) 20 Şubat 2015. http://www.efsad.org.tr/fotograf-sanatinda-surecler
  • Denizel, Deniz . “İzlenimler ve İçsel Dünyanın Yapılandırılması”, (2012) 20 Şubat 2015. http://www.arsivfotoritim.com/yazi/deniz-denizel-izlenimler-ve-icseldunyanin- yapilandirilmasi/
  • “Frank Horvat” (y.t.y.) 20 Ocak 2015. http://www.tuttartpitturasculturapoesiamusica.com/2014/07/Frank-Horvat.html
  • Gezgin, Ahmet, Öner. “Deneysel Fotoğrafın Tarihsel Süreci” (y.t.y.) 18 Mart 2015. http://www.fotografya.gen.tr/issue-4/deneysel.html
  • Hepdinçler, Tolga."Fotoğraf Aracının Tarihsel Gelişimi" ( 07 Ocak 2004) 18 Ocak 2015. Http://İlef.Ankara.Edu.Tr/Fotograf/Yazi.Php?Yad=2740 , http://www.ilefarsiv.com/fotograf/yazi_29.html
  • Özdemir, A. Beyhan. “Fotoğraf ve Fantazya”. ( y. t.y.) 20 Şubat 2015. http://www.fotografya.gen.tr/issue-5/beyhan.html , 14.12.2011
  • Pektaş, Hasip. “Fotografta Kompozisyon”(1989) 12 Ocak 2015. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~hpektas/fot.komp.html
  • Şengül, Enver “Manipülasyon; Ne Kadar Fotoğraf” (Mart 2010) 22 Şubat 2015. http://www.fotoritim.com/yazi/enver-sengul--manipulasyon-ne-kadar-fotograf