MÜZİĞİN TEMEL BİLEŞENLERİ VE MÜZİK DİNLEMENİN KAVRAMSAL BOYUTU

Bu Нalışmanın amacı müziğin bileşenlerinden olan ezgi, zaman ve dokukavramları ile bunları oluşturan Ъgelerin ilgili alan yazın doğrultusundairdelenmesidir. Terminolojik olarak yanlış kullanımlara da değinilerek kavramlarınbirbirleri ile karıştırılması ve anlamları dışında kullanımları ile ilgili sorunlara daaНıklık getirilmeye Нalışılmıştır. BЪylece müzik icrası sırasında veya müzik dinlerkenişitilen, hissedilen ve uygulanan müziksel unsurların daha doğru adlandırılmasıamaНlanmakta ve müzik hakkında konuşma ve yazmaya, bir başka deyişle müzik ileilgili iletişimin geliştirilmesine katkıda bulunulacağı, ayrıca daha verimli müzik öğrenme ortamları yaratılacağı düşünülmektedir.<br /> p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 9.0px Helvetica}<br />

THE ELEMENTS OF MUSIC: THE CONCEPTUAL ASPECTS OF MUSIC LISTENING

The purpose of thisstudy is to evaluate the components of music such asmelody, texture and time by means of literature. Frequently confused consepts andmisusages are discussed on the basis of terminology. This study may help to recognisethe musical concepts correctly and may contribute to conversations and discussions on music as well as more effective teaching environments.<br /> p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 9.0px Helvetica}<br />

___

  • Atalay, Adnan (2009). Müzik Eğitiminde Ölçü Gruplamalarınve Tanımlamalarına Yeni Bir Bakış, 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı, 328-338.
  • Beament, James (2001) How We Hear Music. The Relationship between Music and the Hearing Mechanism. Suffolk: Boydell & Brewer.
  • Campbell, Patricia, S. (2004) Teaching Music Globally. New York: Oxford University Press.
  • Cangal, Nurhan (2004).Müzik Formları.(2. Basım) Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • Çelebioğlu, Emel (2008). Müzik Kuramı. İstanbul: Bizim Kitaplar.
  • Elliott, David J. (1995). Music Matters: A New Philosophy of Music Matters. New York: Oxford University Press.
  • Forney, Kristine and Machlis, Joseph (2007). The Enjoyment of Music, New York: Norton & Company.
  • Kaemmer, John E. (1998). İnsan Yaşamında Müzik. (çev: Yetkin Özer) Yayınlanmamış Çeviri.
  • Karolyi, Otto (1999).Müziğe Giriş, çev: Mehmet Nemutlu, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Kerman, Joseph and Tomlinson, Gary (2012). Listen, Boston: Bedford/St. Martin’s.
  • Meyers, Chanel K. (2012). Influences on Music Preference Formation, PURE Insights, 1 (1): 30-34.
  • Miller, Hugh M. (1966) Introduction to Music: A Guide to Good Listening. New York: Barnes & Noble.
  • Newman, William S. (1961) Understanding Music: An Introduction to Music’s Elements, Styles and Forms For Both the Layman and the Practitioner. New York: Harper & Brothers.
  • Oransay, Gültekin (1975). Müziğe Giriş Ders Notları.
  • Oransay, Gültekin (1977). Bağdarlar Geçidi, İzmir: Küğ Yayını.
  • Özdemir, Memduh (2001). Armoni, İzmir: Kanyılmaz Matbaacılık.
  • Wade, C. Bonnie (2004). Thinking Musically, New York: Oxford University Press.
  • Wright, Craig (2011). Listening to Music, Boston: Shirmer Cengage Learning.