Sanatta Kültürel Melezleşme

Sanatta kültürel melezleşme isimli bu makale, kültürün değişen, dönüşen yapısı ve bununla birlikte ortaya çıkmış melezleşmenin sanattaki görünürlüğü üzerinedir. Bu kapsamda kültür kavramından yola çıkılarak; çokkültürcülük ve melezleşme kavramları üzerinde durulmuştur. Melezleşme, tek başına gelişen bir olgu olarak değil, toplumsal, ekonomik, politik alanlardaki yapısal faktörlerin bir sonucu olarak irdelenmiştir. New York’un kültür politikası güdülerek sanat merkezi haline getirilmesi, Balkan sanatçıların Avrupa sanatına dahil edilme süreci ve Doğu sanatı üzerinden örnekler ele alınmıştır. Bu örneklerle birlikte sanatta kültürel melezleşme için öne çıkan kavramlardan biri olan “yerellik” kavramının sanatta olmazsa olmaz mı, yoksa olmasa da olur bir konumda mı olduğu üzerinde durulmuştur. Kavramlar üzerinden ilerleyen makalede, bu kavramlar doğrultusunda sanat üretiminde bulunan sanatçılara değinilmiştir

CULTURAL HYBRIDISATION IN ART

This paper carried out under the heading ‘’Cultural Hybridisation in the Art’’ aims to investigate the reflection of the hybridisation, a phenomenon that emerged parallel to the changing, transforming structure of culture, on the art. In this context, taking the notion of culture as a starting point, the paper addresses the notions of multi-culturalism and hybridisation. Thereby, hybridisation is not handled as a phenomenon that has developed by and in itself, but as one resulting out of the structural factors in the fields of social, economic and political domains. In doing this, the paper draws on examples such as turning New York into an art centre as a project built on cultural policy, the process of integration of Balkan artists into European art and the Eastern art. Premising upon these examples, the paper discusses whether the ‘’topicality’’, a notion that stands out prominently in art as far as cultural hybridisation in art is concerned, has an essential or an inessential position in art. Basing mainly on notions, the paper makes mention of the artists who produce art works in line with the notions addressed

___

  • Akay, A. (2010). Sanatın Gramları. Nusret Polat (Çev.) İstanbul: Bağlam Yayıncılık
  • Artun, A. (2012). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi.
  • İstanbul: İletişim yayınları Bourse, Mi. (2009). Melezliğe Özgü. Işık Ergüden (Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Burke, P. (2011). Kültürel Melezlik. Mustafa Topal (Çev.) İstanbul: Asur Yayınları
  • Cevizci. (2012). Felsefe Sözlüğü (3. Baskı). İstanbul, Say Yayınları.
  • Eagleton, T. (2011). Kültür Yorumları. Özge Çelik (Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Hicks, A. (2015). Küresel Sanat Pusulası 21. Yüzyıl Sanatında Yönelimler. Dilek
  • Şendil, Mine Haydaroğlu, Süreyya Evren (Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Holton, R. (2013-1). Küreselleşmenin Kültürel Sonuçları. Kasım Karaman (Çev.)
  • Sosyoloji Konferansları Dergisi, sayı 47 59-75. Suvakoviç, M. (2013). Küratoryal Taktiklerle Kimlik İmalatı. Ali Artun (Der. Sun.)
  • Çağdaş Sanat ve Kültüralizm Kimlik ve Estetik. Elçin Gen (Çev.) s.189-201. İstanbul