FLÜT EĞİTİMİNDE GÜNLÜK ÇALIŞMA YAPMANIN ÖĞRENCİLER ÜZERİNDE BİLİNÇLİ FARKINDALIK VE STRES KONTROLÜ AÇISINDAN ETKİSİ

Çalgı eğitimi sürecinde bireyin çalgı çalma becerisini geliştirebilmesi doğru planlanmış düzenli çalışmalarla mümkün olacaktır. Bu sürecin önemli boyutlarından birini de flüt eğitimi oluşturmaktadır. Müziksel becerileri kazandırmayı amaçlayan flüt eğitiminin öğrenme alanları ve bu alanları oluşturan hedef davranışların kazandırılması programlı ve düzenli olarak günlük çalışma yapılmasıyla ve pratiğin geliştirilmesiyle amacına ulaşacaktır. Öğrencilerin günlük ve düzenli çalışmaları aksatmadan yapmalarının belirlenen hedeflere ulaşma sürecinde karşılaşılan birçok sorunu ortadan kaldıracağı, bu çalışma ile stres kontrol düzeylerinin ve bilinçli farkındalıklarının gelişim göstereceği düşünülmektedir. Buradan yola çıkarak araştırmada stres yönetimi ve bilinçli farkındalık ölçeğinden faydalanılarak deneysel yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son test deseni “ tercih edilmiştir. Çalışma NHBV Üniversitesi Müzik Bölümü flüt eğitimi alan 22 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan 10 haftalık deney sürecinin ardından grupların puanlamaları t testi kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda bireysel çalgı flüt eğitiminde düzenli ve günlük çalışma yapmanın bilinçli farkındalık ve stres kontrolü üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.

___

  • Akbulut, E. (2013). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı “bireysel çalgı” dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin 3. Ve 4. Sınıf öğrencilerinin görüşleri açısından bir değerlendirme. Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:21, No:1, 57-68.Akkuş, R. (1996). “AGSL’nden Mezun Olan Öğrencilerin Öğrenci Giriş Davranışlarının Çalgı Eğitimi Bakımından Değerlendirilmesi”, Birinci Ulusal AGSL Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bursa.Babacan, E. (2014) “Aday Müzik Öğretmenlerinin Piyano Eğitimi Sürecindeki Bireysel Çalışma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi” Sanat Eğitim Dergisi, Cilt 2, Sayı 1, Volume 2, Issue 1.Babacan, E., Yüksel, G., Küçükosmanoğlu, O., Babacan, D. (2017) “Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi (Konya İli Örneği)” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Haziran 2017, Cilt:6, Özel Sayı:1, Makale No: 39.Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84, 822-848.Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Lewis, Martha Beth (1996). “How to Help Your Child Practice at Home” https://static1.squarespace.com/static/590a327459cc68c870460707/t/59c14e029f8dcec80d3ecfff/1505840643334/Thoughts+on+Parents+and+Practicing.pdfMegep, (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Müzik Etkinlikleri, Milli Eğitim Bakanlığı: Ankara.Öz, N. (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1, Bursa, ss. 101- 106.Özmenteş, S. (2013) “Çalgı Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Kullandıkları Çalışma Taktikleri” Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü 26 (2), 2013, 439-453.Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi / Journal Of Fıne Arts Faculty. Sayı:15, 19-24.Parasız, G.& Gülüm, O. (2017) “Öğrencilerin Haftalık Keman Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi” İdil Dergisi, Cilt 6, Sayı 31, Volume 6, Issue 31.Pirgon, Y. (2013) “Piyano Eğitiminde Günlük Çalışma Yapmanın Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi” Eğitim Öğretim Araştırmaları Dergisi, Ağustos 2013 Cilt:2 Sayı:3.San, İ. (1991). “Eğitim Öğretimde Yaşayarak Öğrenme Yöntemi e Estetik Süreç Olarak Yaratıcı Drama” Eğitimde Nitelik Geliştirme Eğitimde Arayışlar, I. Sempozyum, İstanbul.Sönmezöz, F. & Hakyol, F.L.H. (2016).”Çocuk gelişimi Eğitim Kurumlarında Müzik Eğitiminde Kullanılan Materyallerin Çocuk gelişimi Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi”, Eğitimde Kuram ve Uygulama Journal of Theory and Practice in Education, Makaleler 12(3), 723-737 ISSN: 1304-9496.Tanrıverdi, A. (1997) ”Güzel Sanatlar Liselerinin Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyolanın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri”, Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi,16,Selva Yayıncılık. Trabzon.Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.Üstün, E. & Kaya, E. (2016) “Üniversite Öğrencilerinin Müzik Eğitimi Düzeylerinin Öğretim Yöntemleri, Planlama ve Uygulama Alt Boyutları Açısından İncelenmesi; Çocuk Gelişimi Programı” Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 11/19 Fall 2016, p. 773-788.Yayla, A. (2000). “Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Flüt Eğitiminde Öğrencilerin Psikomotor Alan Hedef ve Davranışlara Ulaşma Düzeyleri” ,Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2006) “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri”, Seçkin Yayıncılık, Ankara.Özbay, Y., & Palancı, M. (1999, July). The Effect of Control Appraisial and Gender on Coping With Daily Stress. In 20 th International Conference of the Stress and Anxiety Research Society (STAR), Cracow,(12-14). Bandura, A. (1982). Self-efficacy mechanism in human agency. American psychologist, 37(2), 122.Skinner, E. A. (1996). A guide to constructs of control. Journal of personality and social psychology, 71(3), 549.Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Coping and adaptation. The handbook of behavioral medicine, 282-325.