Modernleşme Yolunda Amerikan Sanat Gruplarının Reformist Çabaları

Bu çalışma Empresyonizmden Kübizme kadar ki dönemde Avrupa avangard sanatçıların eserleriyle Armory Show’da sergilenmesinin sonuçları açısından üstlenilen çabaların çeşitli safhalarda incelenmesini içermektedir. Gelenekçi sanatın objektif gerçekliğinin tam aksine Armory Show’da sergilenmiş olan yapıtlar, avangard sanatçıların soyutlamaya doğru bireysel yorumlamalarının eşsiz örneklerini oluşturuyordu. 1913’te Armory Show sergilenen modern sanat yapıtlarının gerçekçilik ölçütleri ilk başta kavrama güçlüğü çeken eleştirmen ve sanatçılarda ani bir öfke ve heyecana neden oldu. Sorunlar aşıldıkça Amerikan sanatı yirminci yüzyılın başlarında ortaya çıkan Avrupa’da görsel sanatlardaki değişimlere karşı cevap verdi. Sanat eleştirmenlerinin, Armory Show’da temsil edilen görsel sanatlardaki değişikliklere meydan okumaları zaman içinde estetik algı ve felsefelerini de değiştirmelerle yön buldu. Amerikan sanatçılarının yanı sıra Avrupalı modern sanatçıların yapıtlarının da yer aldığı Armory Show sergisi; Amerikan sanatını oluşturan Soyut Ekspresyonizm, PopArt ve Minimalizm gibi sanat akımlarından önce ABD tarihinde modern sanatın ilk örneklerini temsil etmekteydi. Ulusal Tasarım Akademisi’ne meydan okuyan sanatçı Robert Henri ve Ashcan Okulu çevresinde toplanan gerçekçi hareket, “The Eight” grubunun 1908’de ABD’de devrim niteliğindeki sergisi, Alfred Stieglitz’in “Galeri 291”de Avrupalı modern sanatçıların eserlerini tanıtması, 1910’da “Bağımsız Sanatçılar Sergisi” New York sanat dünyasında yarattığı fırtınalar sanatçıların öncü çabaları olarak görülmektedir. Bu faaliyetler 1913 Armory Show sergisi tasarlama fikrine zemin hazırlayarak ABD’de avangard sanatın oluşmasında etkisi oldu.

Reformist Efforts of American Art Groups on the Modernization Way

This study includes the analysis of the efforts undertaken in terms of the results of the exhibition of the European avant-garde artists at the Armory Show in the period from Impressionism to Cubism. Unlike the objective reality of traditionalist art, the works exhibited at the Armory Show were unique examples of individual interpretations of avant-garde artists towards abstraction. The realism criteria of the modern works of art exhibited in the Armory Show in 1913 caused an abrupt anger and excitement among critics and artists who had difficulty at first grasping. As the problems were overcome, American art responded to changes in visual arts in Europe, which emerged in the early twentieth century. Art critics challenged the changes in the visual arts represented at the Armory Show, and in time, changed their aesthetic perception and philosophies. Armory Show exhibition, which includes works of European artists as well as American artists; Before art movements such as Abstract Expressionism, Pop Art and Minimalism, which constituted American art, they represented the first examples of modern art in the history of the USA. The realistic movement gathered around the artist Robert Henri and the Ashcan School, who challenged the National Academy of Design, “The Eight” group’s revolutionary exhibition in the USA in 1908, Alfred Stieglitz introducing the works of European modern artists in “Gallery 291”, 1910 Exhibition of Independent Artists seen as the pioneering efforts of artists. These activities had an impacton the creation of avant-garde art in the USA by preparing the ground for designing the 1913 Armory Show exhibition.

___

  • All About Photo. (t.y.). Alfred Stieglitz. https://www.all-aboutphoto. com/photographers/photographer/22/alfred-stieglitz Erişim Tarihi: 26.12.2019
  • Artdaily. (2005, 27 Eylül). Robert Henri and his circle at Chazen Museum. https://artdaily.cc/news/15039/Robert-Henri-and-His-Circle-at-Chazen-Museum Erişim Tarihi: 01.11.2019
  • Baraz, Y. (1998). Armory Show. Genç Sanat Güzel Sanatlar Dergisi, 51, 1-7.
  • Braden, L. E. A. (2009). From the Armory to academia: Careers and reputations of early modern artists in the United States. Poetics: Journal of Empirical Research on Culture, the Media and the Arts, 37(5), 439–455.
  • Brown, M. W. (1972). American painting: From the Armory Show to the depression. Princeton University Press.
  • Brown, M. W. (1988). The story of the Armory Show. New York: Abbeville Press.
  • Bry, D. (1974). Alfred Stieglitz. The New Encyclopaedia Britannica içinde (Vol. 17, s. 690-691). Encyclopaedia Britannica.
  • Erden, E. O. (2016). Modern sanatın kısa tarihi. İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Eversole, T. (2005). Alfred Stieglitz’s camera work, and the early cultivation of American modernism. Journal of American Studies of Turkey, 22, 5-18. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/996478
  • Scott, W. B., Rutkoff, P. M. (1999). New York modern: The arts and the city. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press.
  • Stieglitz, A. (2008). Camera work: The complete photographs 1903-1917. Taschen.
  • Velimirović, A. (2016, 28 Kasım). Ashcan school of art and the pictures of modern New York. https://www.widewalls.ch/ashcan-school/ Erişim Tarihi: 01.11.2019
  • Wikipedia. (t.y.). Alfred Stieglitz. https://en.wikipedia.org/wiki/Alfred_Stieglitz Erişim Tarihi: 06.01.2020
  • Zilczer, J. K. (1975). The aesthetic struggle in America, 1913-1918: Abstract art and theory in the Stieglitz circle (Doctoral dissertation). University of Delaware.
  • Zilczer, J. (2011). Armory Show. Joan Marter (Ed.), The grove encyclopedia of American art (Vol. 1, s. 132-134) içinde. Oxford: Oxford University Press. https://books.google.com.tr/books?id=sPGdBxzaWj0C&pg=PA134&lpg=PA134&dq=Zilc zer,+Judith.+Armory+Show&source=bl&ots=qcjjGGwMyi&sig=ACfU3U3prm6tWD82js 34WAGNC0Ik- 5y02w&hl=tr&sa=X&ved=2ahUKEwis54bcgdPmAhXKKFAKHaBUC98Q6AEwA3oEC AgQAQ#v=onepage&q=Zilczer%2C%20Judith.%20Armory%20Show&f=false
  • Zimlich, L. E. (2006). Photo-secession. Lynne Warren (Ed.), Encyclopedia of twentieth-century photography (s. 1229-1232) içinde. New York: Routledge. https://books.google.com.tr/books?id=31VsBgAAQBAJ&pg=PA1238&lpg=PA1238&dq= Marianne+F.+Margolis,+ed.,+Camera+Work:+A+Pictorial+Guide&source=bl&ots=jVxb5 u6A8E&sig=ACfU3U07ToEV2aeN_ttyfB1eNcipc24I3w&hl=tr&sa=X&ved=2ahUKEwjD nLf4seHoAhUIyYUKHU6rDxUQ6AEwC3oECAoQKw#v=onepage&q=Marianne%20F. %20Margolis%2C%20ed.%2C%20Camera%20Work%3A%20A%20Pictorial%20Guide& f=false
  • Görsel Kaynakçası
  • Resim 1: Joan Sloan, “Sixth Avenue and 30th Street”, 1907, Tuval Üzerine Yağlıboya, 61.6 x 81.3 cm Collection of Mr. and Meyer P. Potamkin https://fineartamerica.com/featured/sixthavenue- and-thirtieth-street-john-sloan.html Erişim Tarihi: 01.11.2019
  • Resim 2: Henri Matisse, “Le Bonheur de Vivre”, 1905-1906, Tuval Üzerine Yağlıboya, 176.5 x 240.7 cm https://www.henrimatisse.org/images/gallery/joy-of-life.jpg Erişim Tarihi: 01.11.2019
  • Resim 3: Maurice Prendergast, “Central Park”, 1914-15, Tuval Üzerine Yağlıboya, 52.7 x 68.6 cm https://www.metmuseum.org/art/collection/search/11804 Erişim Tarihi: 01.11.2019
  • Resim 4: Arthur B. Davies, “A Measure of Dreams”, 1908, Tuval Üzerine Yağlıboya, 45.7 x 76.2 cm https://www.metmuseum.org/art/collection/search/10674 Erişim Tarihi: 01.11.2019
  • Resim 5: Alfred Stieglitz, “The Little Galleries of the Photo-Secession” sergi açılışı, 1906 https://www.wikiwand.com/en/291_(art_gallery) Erişim Tarihi: 26.12.2019
  • Resim 6: Alfred Stieglitz, “Güverte”, 1907, Fotogravür, 35.5 x 26.4 cm https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Alfred_Stieglitz_-_The_Steerage_- _Google_Art_Project%2C_from_Getty.jpg Erişim Tarihi: 26.12.2019
  • Resim 7: Armory Show, “69th Regiment Armory”, New York, 1913 https://www.swanngalleries.com/news/19th-20th-century-prints-drawings/2013/10/armoryshow- 100-introduction/ Erişim Tarihi: 06.01.2020
  • Resim 8: Armory Show sergi afişi https://tr.wikipedia.org/wiki/Armory_Show Erişim Tarihi: 06.01.2020
  • Resim 9: Armory Show sergisinin kat planı https://archive.org/details/catalogueofinter00asso/page/70/mode/2up Erişim Tarihi: 06.01.2020
  • Resim 10: 1913 Armory Show sergisinin iç görünümü, New York https://www.6sqft.com/modernwomen- meet-the-females-who-founded-nycs-modern-and-contemporary-art-museums/ Erişim Tarihi: 14.01.2020