Almanya'da Hiristiyanlaştırılan Türk Savaş Esirleri ve Bunların Vaftiz Törenleri (16-18. Yüzyıllar)

Bu makalede, 16-18. yüzyıllar arasında Osmanlı Devleti'yle yapılan savaşlar neticesinde esir edilerek Almanya'ya getirilen müslüman savaş esirleriyle bunların vaftiz merasimleri ek alınmaktadır. 1683 yılında Viyana önlerindeki yenilgi, ardından Hristiyan ordularının Balkanlarda galibiyet elde etmeleri bu süreci htzlandırmtştır. Bu savaşlara katılan Alman ordularının Türk ordularını yenmesiyle kadın, erkek ve çocuklar savaş alanlarından Almanya'ya esir olarak getirilmiştir. Ganimet olarak getirilen bu Türklerin sayısı kesin olmamakla birlikte, Almanya'nın güney bölgesi ağırlıkta olmak üzere, yaklaşık olarak 600 Türkün vaftiz edildiği bilinmektedir. Ancak sayının çok daha yüksek olduğu tahmin edilmektedir. Vaftiz edilen esirler genelde Frankonya, Bavyera, Saksonya, aşağı Almanya, Silezya, Vestfalya ve Hannover bölgelerine yerleştirilirler.Makalede, Türklerin vaftiz edildiği merasimlerin diğer vaftiz merasimlerden farkı nedir, vaftiz edilen Türklerin bunu kabul etmelerinin sebepleri nelerdir, erkek, kadın ve çocuk vaftiz oranları nasıldır, vaftiz edilen Türklerin topluma entegrasyonu ne şekilde gerçekleştiririlir? benzeri bazı sorulara yanıt aranacaktır.

The Cristianized Turkish Prisoners of War in Germany and Their Cristening Cremonies (16-18. Centures)

This article aims to illustrate the Muslim prisoners of war who were enslaved in battles against the Ottoman State between 16th and 18th centuries and their christening ceremony in Germany. The Viennese defeat in 1683 and the successive victories gained by the Christian armies in the Balkans whipped up this course. The Turks being defeated by the Germans, a number of people including women, men and children were captured in the battlefield and brought to Germany as slaves. Despite the fact that the accurate number of these people remains unknown, it is reported that no less than 600 Turks were baptized. Yet, it is estimated that the numbers are much higher. Having been baptized, the captive Turks were settled mainly in Franconia, Bavaria, Saxony, southern Germany, Silesia, Vestfalia and Hannover. This article seeks to understand whether the christening ceremonies of the Turks were held differently, the reasons why they failed to stand up to such demands, and how the baptized Turks were integrated into society.

___