Yaşamdaki Matematiğe Yönelik 3B Sanal Öğrenme Ortamının (MATHLIFE) Uygulanması: Deneyimler ve Zorluklar

Son yıllarda kullanımı gittikçe yaygınlaşan 3 boyutlu (3B) sanal öğrenme ortamlarının öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırmada güçlü bir potansiyelinin olduğu bilinmektedir. Matematik gibi öğrenilmesinde ve öğretiminde zorluklar yaşanan bir derste bu potansiyelin farklı boyutlarda detaylı olarak değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, matematik becerileri gerektiren 3B sanal öğrenme ortamının uygulama sürecinde yaşanan deneyimlerin ve ortaya çıkan zorlukların incelenmesidir. Çalışmada matematik becerileri gerektiren 3B sanal bir öğrenme ortamı (Mathlife) tasarlanmış ve farklı profillerdeki (diskalkulik, normal, üstün zekâlı) öğrencilerle uygulaması yapılmıştır. Temel veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış bir gözlem formunun kullanıldığı bu araştırmaya 4. ve 7. sınıflardan seçilen 10'ar (toplam 20) öğrenci katılmıştır. Gözlem formunda, uygulamaya dahil olan araştırmacıların ortamı farklı boyutlarda değerlendirilmelerini isteyen 5 açık uçlu soru yer almıştır. Araştırmanın bulguları, genel olarak uygulama sürecinin planlandığı gibi yürütülebildiğini ve profiller arasında bazen farklılıklar ortaya çıksa da tasarlanan ortamın öğrencilere zengin bir matematik öğrenme bağlamı sunduğunu ortaya çıkarmıştır. Yine çalışmada uygulama sürecindeki teknik sorunlar başta olmak üzere bazı zorlukların yaşanabildiği ve bu zorlukların bir kısmının süreç ilerledikçe giderildiği belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda gelecekte bu yönde yapılacak araştırmalar için çözüm önerileri sunulmuştur.

Implementation of a 3D Virtual Learning Environment (MATHLIFE) Including Daily Life Activities in Mathematics: Experiences and Difficulties

Three-dimensional (3D) virtual learning environments, which have become increasingly popular in recent years, have a strong potential to facilitate the learning of students. In the case of mathematics which has difficulties in learning and teaching, it is important to evaluate this potential in detail in different dimensions. The aim of this study is to examine the experiences and emerging challenges in the application process of the 3D virtual learning environment that requires mathematical skills. A 3D virtual learning environment (Mathlife), which requires math skills, was designed and applied to students in different profiles (discalkulic, normal, gifted). A total of 20 students, selected from 4th (10 students) and 7th (10 students) grade, participated in the study. A semi-structured observation form was used as data collection tool. This form consists of 5 open-ended questions asking the participating researchers to evaluate the environment in different dimensions. The findings of the study revealed that, in general, the implementation process can be carried out as planned and that the designed environment presents a rich mathematics learning context for students, even though differences sometimes may occur. Also, it has been determined that some difficulties can be experienced in the study, especially the technical problems during the implementation process, and some of these difficulties are eliminated as the process progresses. As a result of the study, recommendations for studies which are planned to be carried out in the future has been presented.

___

  • Bezir, Ç., & Baran, B. (2014). Foreign Language Teaching Through The Six Thinking Hats Technique in Second Lif. Egitim ve Bilim, 39(171).
  • Coştu, S. (Devam ediyor). Matematik Öğrenme Bozukluğuna Sahip (Diskalkulik) Bireylerin Belirlenmesine Yönelik Model Geliştirme ve Karşılaştırma Çalışması: Nöropsikolojik Tanılamaya Karşı Psikopedagojik Tanılama. KTÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi. Doktora Tezi.
  • Çörez, A., (2011). Çok kullanıcılı sanal ortam kullanan formal ve informal eğitim ortamlarında öğrenci ve öğretmenlerin algıları ve deneyimleri: Quest Atlantis durum çalışması, Doktora Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara.
  • Deniz, S. (2015). Matematik öğretiminde tam öğrenme modelindeki öğretim ilkelerinin second life ile desteklenmesi / The support of second life to the teaching principles of mastery learning model in the teaching of mathematics. İstanbul Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Yl TEzi
  • Dieterle, E. ve Clarke, J. (2007). Multi-user virtual environments for teaching and learning. Encyclopedia of multimedia technology and networking (2nd edition) Hershey, PA: Idea Group.
  • Esteves, M., Fonseca, B., Morgado, L., & Martins, P. (2011). Improving teaching and learning of computer programming through the use of the Second Life virtual world. British Journal of Educational Technology, 42(4), 624-637.
  • Haycock, K., & Kemp, J. W. (2008). Immersive learning environments in parallel universes: Learning through Second Life. School Libraries Worldwide, 14(2), 89.
  • Jones, A. & Issroff, K. (2006) Motivation and mobile devices ALT-J Research in Learning Technology, 15(3), September 2007, 247-258.
  • Nwabude, Aaron Aniagolu (2012) ‘How would virtual learning environment (VLE) enhance assessment for learning mathematics by the special education needs students (SENS) in secondary education sector ’, in International perspectives on education. X BCES Conference International Perspectives on Education. Kyustendil, Bulgaria, 12 - 15 June 2012. Sofia, Bulgaria: Bulgarian Comparative Education Society, pp. 410-417.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, 3. Baskıdan Çeviri, Patton, M. Q., Qualitative Research and Evaluation Methods, Bütün, M. ve Demir, S. B. (Ed), Pegem Yayınevi, Ankara.
  • Reisoğlu, I., Topu, B., Yılmaz, R., Yılmaz, T. K., & Göktaş, Y. (2017). 3D virtual learning environments in education: a meta-review. Asia Pacific Education Review, 1-20.
  • Ruth, S.C., 2011.The Future of Second Life for Distance Education Programs. Dissertation Presented in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy.Applied Management and Decision Sciences.Walden University.
  • Simsek, I. (2016). The Effect of 3D Virtual Learning Environment on Secondary School Third Grade Students' Attitudes toward Mathematics. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 15(3).
  • Singh, N., & Lee, M. J. (2008). Exploring perceptions toward education in 3D virtual environments: An Introduction to “Second Life”. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 8(4), 315-327.
  • Özyaprak, M. (2016). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için matematik müfredatının farklılaştırılması. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 115-128.
  • Wang, C., Song, H., Xia, F., & Yan, Q. (2009). Integrating Second Life into an EFL program: Students’ perspectives. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 2(1), 1-16.
  • Williams, P., Hamid, R., Jamali, H. R. & Nicholas, D. (2006), Using ICT with people with special education needs: what the literature tells us. CIBER, School of Library, Archive and Information Studies (SLAIS), University College London, UK.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel arastırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldız, B. (2009). Üç-boyutlu sanal ortam ve somut materyal kullanımının uzamsal görselleştirme ve zihinsel döndürme becerilerine etkileri / The effects of using three-dimensional virtual environments and concrete manipulatives on spatial visualisation and mental rotation abilities. Hacettepe Üniversitesi, fen bilimleri Ensititüsü, YL tezi.
  • Yılmaz, R. M., Karaman, A., Karakuş, T., & Göktaş, Y. (2014). İlköğretim öğrencilerinin 3 boyutlu sanal öğrenme ortamlarına yönelik tutumları: Second life örneği. Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 538-555.